بنر سایز کوچک
همه ما بخوبی میدانیم که طراحی بنر فقط چیدن چند المان در کنار هم و متحرک سازی آنها نیست باید در نظر داشته باشید که بنر هم برای صاحب تبلیغ بسیار اهمیت دارد و هم مخاطبان و از طرفی دیگر نمونه کار طراح هم محسوب میشود برای صاحب تبلیغ از این جهت که باید بازدهی دلخواه از بنر را کسب کند و هزینه ای که برای طراحی و تبلیغ پرداخت کرده است هدر نرود و مخاطبین از این نظر که اکثرا به بنر های استاندارد اهمیت میدهند و قطعا همین نوع بنر ها هستند که برای صاحب تبلیغ بسیار سود آور خواهد بود در این بین باید به نکات مهمی توجه شود از جمله کال تو اکشن بودن که در سایر مقاله ها مورد بحث قرار گرفته است و موضوع دیگر طراحی سایز های کوچک در طراحی بنر میباشد که در این مقاله آنرا مورد بحث قرار میدهیم :
بنر سایز کوچک
همیشه در نظر داشته باشید که بنر های بزرگ به خوبی دیده مشوند و بازدهی بیشتری دارد اما طبق استاندارد های تصویب شده در سایز های بنر یک سری سایز های کوچک هم وجود دارند حال چه کاری انجام دهیم که بنر های کوچک ما نیز مانند بنر های بزرگ بخوبی دیده شوند و بازدهی مورد قبولی را داشته باشند ؟
این مورد در زمانی قابل لمس هست که تبلیغات شما در فضایی محدود قرار بگیرد در این حالت هنر طراح بنر میباشد که به میان می آید قابل ذکر هست که طراحی بنر در سایز کوچیک مهارت قابل توجهی میخواهد و صرفا فقط کسانی
که با فتوشاپ کار کرده اند نمیتوانند طرح خوبی را رائه بدهند زیرا در این سایز های کوچک نکته های بسیار باید رعایت گردد از جمله منحنی های زیبا – کال تو اکشن بودن با ظرافتی خاص – رنگ بندی – کادر بندی و………..:
سایز های کوچک در کمپین های تبلیغاتی کدامند ؟
سایز های: ۱۲۰×۲۴۰
۲۳۴×۶۰
۱۲۵×۱۲۵
۳۰۰×۱۰۰
حال به مهم ترین نکات در طراحی این سایز بنر ها که باعث میشود بازدهی بنر بشدت افزایش یابد میپردازیم :
الف) توجه داشته باشید در این سایز بنر از متن و لوگو و رنگ های پیچیده به هیچ وجه استفاده نکنید زیرا همین امر سبب میشود که چشمان مخاطب خسته شود و دیگر بنر شما دنبال نشود پس تا حدامکان از کلمه های کوتاه چند حرفی و لوگو های
ساده استفاده نمایید که این کار بشدت در بازدهی بنر شما تاثیر خیلی خوبی خواهد گذاشت و در مورد فونت هم باید عرض بکنیم که اگر از متن های طولانی استفاده نمایدد به دلیل کمبود فضا شما مجبور میشوید فونت ها را کوچک تر کنید که همین کار برای مخاطب بسیار ازار دهنده میباشد و به راحتی از کنار بنر شما گذر میکند.
بنر سایز کوچک
ب) بکگراند های ساده را برای این سایز ها انتخاب نمایید :.
بکگراند های پیچیده و افکت دار در این نوع سایز ها باعث میشود چشم مخاطب اذیت شود و برای مخاطب بسیار ازاد دهنده باشد پس تا حد امکان سعی کنید از رنگ های تخت در این سایز ها استفاده کنید .
ج) از بکار بردن سایه ها و افکت های عجیب و غریب در بنر های کوچک خود داری نمایید ::
افکت ها و سایه ها در بنر های سایز بزرگ به شدت مورد استقبال قرار میگیرند اما بر عکس این نکته در مورد بنر های سایز کوچک صدق میکند که بنر را به بنری زشت و عجیب و غریب تبدیل مینماید که همین مورد سبب میشود بنر شما بازدهی مورد قبولی را به ارمغان نیاورد .
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.