تبلیغات کلیکی

مفهوم تبلیغات کلیکی بنری و نقش آن در تبلیغات آنلاین

تبلیغات کلیکی چیست؟ همه چیز درباره Click Advertising را در این مقاله مطالعه کنید! جامع‌ترین آموزش تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی چیست؟ امروز در این مقاله می‌خواهیم به صورت کامل و جامع هوشمندانه‌ترین و بهینه‌ترین روش تبلیغات را بررسی کنیم. پس تا انتهای این مقاله جذاب حتما همراه ما باشید…

تبلیغات کلیکی بنر گیف چیست؟

تبلیغات کلیکی بنر گیف یک نوع تبلیغات آنلاین است که در آن تبلیغ‌دهندگان بر اساس تعداد کلیک‌هایی که بر روی آگهی‌هایشان ( بنر گیف ) صورت می‌گیرد، هزینه می‌پردازند. در این مدل، تبلیغ‌دهنده تنها هزینه کردن برای هر بار کلیک بر روی آگهی موظف است، بدون توجه به تعداد نمایش‌ها (بازدیدها) که آگهی دریافت کرده است. برای مثال ممکن است بنر تبلیغاتی شما ۱ میلیون بار نمایش داده شود و ۵۰۰ کلیک روی آن انجام شود، شما در این صورت فقط هزینه ۵۰۰ کلیک را پرداخت خواهید کرد.

مهمترین ویژگی این تبلیغات، پرداخت‌ در هر کلیک گوگل (Google Ads) است. در این سیستم، تبلیغ‌دهنده می‌تواند کلمات کلیدی مرتبط با کسب‌وکار یا محصولات خود را انتخاب کند و زمانی که کاربران در جستجوهای مرتبط با این کلمات کلیدی شرکت می‌کنند، آگهی‌های او نمایش داده می‌شوند. تبلیغ‌دهنده تنها در صورتی که کاربر بر روی آگهی کلیک کند، مبلغی مشخص (کلیک پرداختی) را پرداخت می‌کند.

در کشورمان ایران نیز سایت‌هایی مانند یکتانت، صبا ویژه، مدیا اَد و… راه‌اندازی کمپین تبلیغات کلیکی را انجام می‌دهند. مزیت اصلی این نوع تبلیغات این است که تبلیغ‌دهندگان می‌توانند به دقت نتایج کمپین‌های تبلیغاتی خود را اندازه‌گیری کرده و با تجزیه و تحلیل دقیق بهینه‌سازی کنند.

مزایای تبلیغات کلیکی

تبلیغات کلیکی دارای مزایای زیادی برای تبلیغ‌دهندگان است. در زیر، مزایای اصلی این نوع تبلیغات را مشاهده می‌کنید:

  • مدیریت بهینه بودجه تبلیغات:

تبلیغ‌دهندگان تنها برای کلیک‌های واقعی که بر روی آگهی‌هایشان اتفاق می‌افتد، پرداخت می‌کنند. این به آنها امکان می‌دهد تا کنترل دقیقتری بر روی بودجه تبلیغاتی خود داشته باشند.

  • قابل اندازه گیری بودن تبلیغ:

تبلیغ‌دهندگان می‌توانند با استفاده از ابزارهای تحلیلی مختلف، عملکرد کمپین‌های تبلیغاتی خود را به دقت بررسی کرده و بهینه‌سازی نمایند. آمار دقیق تعداد کلیک ورودی از هر سایت کاملا در پنل کاربری قابل مشاهده است.

  • نتیجه آنی و سریع:

تبلیغات کلیکی معمولاً نتایج سریعتری نسبت به روش‌های تبلیغاتی دیگر ارائه می‌دهند؛ زیرا آگهی‌ها به سرعت در نتایج جستجو ظاهر می‌شوند و مخاطبان توانایی کلیک فوری را دارند. شما می‌توانید با راه‌اندازی تبلیغات کلیکی در همان روز اول فروش محصول یا خدمات خود را تجربه کنید!

  • برندینگ:

حضور مداوم در نتایج جستجو و نمایش آگهی‌ها به افزایش شناخت برند و جلب توجه مخاطبان کمک می‌کند.

راه‌اندازی تبلیغات کلیکی

راه‌اندازی یک کمپین تبلیغاتی نیازمند ۶ مرحله مهم می‌باشد که در ادامه مطلب، یک راهنمای کلی برای شما آماده کرده ایم:

  • تعیین هدف تبلیغات
  • انتخاب پلتفرم تبلیغاتی ( گوگل، یکتانت، صبا ویژن و… )
  • آماده سازی محتوای تبلیغاتی
  • تنظیم بودجه تبلیغات کلیکی
  • تعیین سایت‌های هدف نمایش‌دهنده آگهی
  • ایجاد صفحه لندینگ برای تبلیغات

گوگل آنالیتیکس

تعیین هدف تبلیغات

ابتدا برای خود مشخص کنید که هدف تبلیغاتی شما چیست؟ آیا برای فروش یک محصول یا خدمات خاصی می‌خواهید تبلیغات کلیکی راه‌اندازی کنید؟ آیا هدف تبلیغاتی شما برندینگ و آگاهی از محصول است؟ پس از تعیین هدف حالا بهتر می‌توانید نقشه راه تبلیغات خود را پیاده کنید. سپس باید پلتفرم اجرای تبلیغات را انتخاب کنید.

انتخاب پلتفرم تبلیغاتی

برای اجرای تبلیغات کلیکی هوشمند، شما باید یکی اجرای کمپین تبلیغاتی خود را به یکی از پلتفرم‌های اجرا کننده را انتخاب کنید. محبوب‌ترین و بهترین آن ها در صورت داشتن امکان پرداخت دلاری Google ADS می‌باشد. اما اگر می‌خواهید بنرهای تبلیغاتی شما در سایت‌های مطرح و پر بازدید ایرانی به نمایش گذاشته شود، پیشنهاد بنرساز به شما این است که از سایت‌های ایرانی مانند یکتانت و صباویژن استفاده کنید.

به راحتی می‌توانید در این سایت‌ها ایجاد حساب کاربری کنید و به مقدار مورد نیاز حساب کاربری خود را شارژ کنید. در مرحله بعد باید محتوای تبلیغاتی خود را آماده کنیم.

آماده سازی محتوای تبلیغاتی

پس از انتخاب پلتفرم تبلیغاتی، حالا باید محتوای بنری خود را آماده کنید. بنرهای گیف متحرک ( Gif Banner )، محبوب‌ترین فرمت بنرها برای بنر کمپین‌های بنر کلیکی هستند. این نوع بنرها به دلیل متحرک بودن جذب و بالایی دارند و به همین دلیل نرخ کلیک ( CTR ) تبلیغ را بسیار افزایش می‌دهند.

هر پلتفرم اجرا کننده تبلیغات کلیکی، تعداد سایزهای مختلفی بنر از شما می‌خواهد که در هنگام ایجاد کمپین تبلیغاتی باید در پنل کاربری خود آپلود کنید. برای کسب اطلاع بیشتر از ابعاد بنرهای گیف می‌‎توانید مقاله ” سایز بنر گیف یکتانت و صباویژن ” ما را مطالعه کنید.

تیم طراحی بنرساز به صورت تخصصی در زمینه طراحی بنرهای گیف تبلیغاتی از سال ۱۳۹۲، بیش از ۱۰ سال است که فعالیت می‌کند. برای کسب اطلاعات بیشتر یا مشاوره رایگان در ضمینه آماده سازی محتوای تبلیغاتی برای تبلیغات خود، حتما با شماره ۰۹۳۹۸۸۹۹۵۹۵ تماس بگیرید.

نکته: برای همه ابعاد خود، از یک طرح استفاده کنید. ( هر سایز یک طرح و رنگبندی جدا نداشته باشید! )

تنظیم بودجه تبلیغات کلیکی

پس از آماده سازی محتوای بنری تبلیغات خود، حالا باید در این مرحله بودجه تبلیغاتی خود را مشخص کنید. پیشنهاد ما برای شما این است که اگر برای اولین بار است که می‌خواهید این نوع تبلیغ را راه‌اندازی کنید، بودجه تبلیغاتی حداکثر ۵ میلیون تومان در نظر بگیرید. سپس با بررسی نتایج به دست آمده از تبلیغ، در کمپین‌های بعدی می‌توانید این مبلغ را به عددهای بالاتر ارتقاء بدهید.

تعیین سایت‌های هدف نمایش‌دهنده آگهی

در این مرحله شما می‌توانید سایت‌های نمایش دهنده آگهی را بر عهده سایت مرجع ( یکتانت ) بگذارید، یا می‌توانید خودتان از لیست سایت های موجود، سایت های نمایش دهنده را انتخاب کنید. پیشنهاد ما طی تجربه این است که شما مخاطب هدف و نوع کسب و کار خود را انتخاب کنید ولی انتخاب رسانه را بر عهده پلتفرم اجرا کننده بگزاید.

ایجاد صفحه لندینگ برای تبلیغات

در نهایت می‌رسیم به مهم‌ترین بخش! ایجاد صفحه لندینگ بهینه و جذاب به جرعت می‌توان گفت مهم‌ترین و تاثیر گذارترین مرحله راه‌اندازی کمپین تبلیغات کلیکی می‌باشد! صفحه لندینگ یعنی صفحه‌ای از وب سایت شما که کاربران با کلیک روی بنر شما وارد آن خواهند شد. اکثر صاحبین کمپین‌ها به اشتباه آدرس صفحه اصلی سایت خود را در این قسمت وارد می‌کنند!!!

اصولی‌ترین و بهینه ترین روش این است که یک برگه جداگانه در سایت خود ایجاد کنید و اگر محصول برای فروش دارید، محصول خود را به صورت محدود به زمان یا با تخفیف در آن قرار دهید و یا اگر سایت خدماتی هستید، حتما یک فرم در صفحه لندینگ خود قرار دهید تا کاربر اطلاعات خود را وارد کند تا تیم فروش شما با آن ها تماس بگیرد.

یکتانت و صباویژن اجرا کننده تبلیغات کلیکی

قیمت تبلیغات کلیکی

هزینه تبلیغات کلیکی به عوامل متعددی بستگی دارد و متغیرهای زیادی وجود دارند که تأثیر مستقیم بر هزینه دارند. به صورت عمومی هزینه هر کلیک روی بنر تبلیغاتی شما مابین ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ تومان می‌باشد.

در زیر، عواملی که تعیین‌کننده هزینه تبلیغات هستند را بررسی می‌کنیم:

  • شبکه تبلیغاتی:
    – هر شبکه تبلیغاتی (مانند Google Ads یا Facebook Ads) دارای قوانین و تعرفه‌های خود است. هزینه‌ها بستگی به شبکه تبلیغاتی و نحوه رقابت در آنجا متفاوت است.
  • دقت در مدیریت کمپین:
    – نحوه مدیریت و بهینه‌سازی کمپین‌ها نیز بر هزینه تأثیر می‌گذارد. بهینه‌سازی منظم می‌تواند به کاهش هزینه‌ها و افزایش بازده تبلیغات کمک کند.
  • مدت زمان کمپین و تعداد کلیک روزانه:
    – در اجرای کمپین تبلیغاتی شما باید تعداد روز برای فعال بودن کمپین و حداکثر کلیک روزانه خود را نیز مشخص کنید، این قسمت مهم‌ترین بخش تاثیر گذار در قیمت تبلیغات کلیکی می‌باشد.

به طور کلی، هزینه تبلیغات کلیکی ممکن است از چند سنت تا چند دلار یا حتی بیشتر برای هر کلیک متغیر باشد. برای دستیابی به هزینه بهینه و بهترین بازده، مدیریت دقیق کمپین‌ها و بهبود مستمر آنها امر حیاتی است.

کسب درآمد از تبلیغات کلیکی

کسب درآمد از تبلیغات کلیکی یک فرآیند ممکن است که با استفاده از تکنیک‌ها و استراتژی‌های صحیح، به تبدیل کلیک‌های مخاطبان به درآمد مالی منجر می‌شود. با داشتن وب‌سایت شما می‌توانید محصول یا خدمات خود را برای فروش در آن قرار دهید.

در گام دوم شما باید مشتریان خود را به سمت سایت خود هدایت کنید. برای جذب مشتری به وب سایت ۲ راه وجود دارد، راه اول سئو و بهینه سازی وب سایت روی کلمات کلیدی هدفمند و راه دوم تبلیغات!

همانطور که می‌دانید سئو یک پروسه زمان‌بر ما بین ۶ الی ۹ ماهه می‌باشد. پس اگر شما می‌خواهید بلافاصله و بسیار سریع از طریق وب سایت خود کسب درآمد داشته باشید می‌توانید یک کمپین تبلیغات کلیکی راه‌اندازی کنید.

برای مثال اگر یک سایت فروشگاهی دارید می‌توانید برای یک محصول یا دسته بندی خاص خود تبلیغ کنید و کاربران با کلیک روی محتوای تبلیغاتی وارد سایت شما شده و خرید خود را انجام دهند.

تبلیغات هوشمند اینترنتی

بدون شک تبلیغات کلیکی یکی از هوشمندانه ترین و بهترین نوع تبلیغات اینترنتی می‌باشد. همانطور که در قسمت بالا اشاره کردیم در این نوع تبلیغات هزینه‌ای که شما پرداخت می‌کنید نسبت به تعداد کلیک و ورود کاربر به صفحه لندینگ وب سایت شما است و این می‌تواند با یک مدیریت عالی و تبدیل کلیک به فروش، یک تجربه بی‌نظیر از تبلیغات هوشمندانه اینترنتی را رقم بزند.

کلیه آمار و ارقام، تعداد کلیک به نسبت روز و ساعت و سایت های مبدا که کاربر از کدام سایت در چه ساعتی و به چه تعداد وارد سایت شما شده است هم از طریق پنل کاربری سایت‌های اجرا کننده تبلیغ هم از طریق گوگل آنالیتیکس قابل اندازه گیری می‌باشد.

امیدواریم با مطالعه این مقاله بتوانید بهترین تصمیم را بگیرید و کمپین تبلیغات کلیکی خود را به بهترین روش مدیریت کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: