اصول پایه طراحی لوگو

آرم شما شناخته شده ترین چهره هر برند تجاری است و می تواند نقشی اساسی در ایجاد اولین برداشت داشته باشد که در ذهن مشتریان می نشیند.

قطعا طراحی یک آرم با کیفیت برای هر برند تجاری بسیار مهم است. و اگر به خوبی طراحی شود ، یک آرم می تواند به سرعت به یک سرمایه بزرگ برای هر برند تجاری تبدیل شود.

اما وقتی صحبت از طراحی آرم می شود ، ایجاد یک خروجی بصری معنادار و در عین حال مینیمالیستی “ساده گرا” که بتواند با یک برند مرتبط باشد ، کار آسانی نیست.

این نیاز به ملاحظاتی در طراحی نیاز دارد. بسیاری از این ملاحظات از آرم برند های تجاری موفق در طیف وسیعی از صنایع ، در سراسر جهان الهام گرفته شده است. که در ادامه به بررسی آن ها خواهیم پرداخت.

۱٫ مقداری کارهای دستی انجام دهید

 

چند طرح اولیه از ایده های مختلف آرم تهیه کنید. این طرح های آزمایشی اولیه باید به سادگی با استفاده از قلم و کاغذ و یا با استفاده از یک ابزار طراحی مانند Adobe Illustrator انجام شوند.

منطق اساسی در اهمیت کار دستی این است که به شما کمک می کند تا خروجی نهایی مورد انتظار را بدست آورید. اگر بدون آزمایش ایده های مختلف به آخرین مرحله بروید ،  نتیجه نهایی را به خطر می اندازید.

با ساخت چندین طرح از هر چه در سر دارید شروع کنید و از هر ایده ای که بنظرتان میرسد یک آرم بکشید. این در واقع طوفان فکری است و می تواند بسیار مفید باشد. به یاد داشته باشید ، یک طراح گرافیک با تجربه زمان زیادی را صرف این کار می کند.

۲٫ خیلی روی مد نباشید

 

 

انتخاب های بیشتر انسان ها بر اساس روندهای فعلی شکل گرفته است. آنچه دیگران در یک زمان خاص انتخاب می کنند. گرایش ها عمومی است و اغلب باعث ایجاد یک تنش در بین افراد می شود. اما برای طراحان لوگو ، پیروی کورکورانه از روندهای طراحی می تواند واقعاً خطرناک و مضر باشد.

وقتی سبکی را دنبال می کنید ، با قدیمی شدن آن سبک ، آرم شما هم محبوبیت خود را از دست می دهد. از آنجا که آرم برای یک برند تجاری چیزی دائمی است ، باید اطمینان حاصل کنید که طرح ماندگاری برای کل چرخه زندگی یک برند طراحی کرده اید.

۳٫ آیا یک آرم به طور واقعی نمایانگر یک تجارت است؟

یک آرم باید هویت متمایزی از یک برند تجاری را در حالی که اشاره به صنعت تجارت و ارزش منحصر به فرد آن دارد نشان دهد. وقتی یک آرم از طریق یک طرح گرافیکی هوشمند و مینیمالیستی ، نمایانگر همه این موارد است ، به سرعت در دل کاربران یا مشتریان جا باز می کند و در خدمت اهداف برند گام بر میدارد.

 

به این فکر کنید که آیا آرم به شما کمک می کند برند شما از رقبا متمایز شود. شما باید آرمی را انتخاب کنید که به طور موثر شخصیت و روحیه نام تجاری شما را بیان کند.

برای این منظور ، شما باید نگاهی همه جانبه به شخصیت اصلی برند خود و شکل گیری آن داشته باشید. وقتی از ارزش های کلیدی برند خود و خاص بودن آن آگاهی داشته باشید ، انتخاب گزینه مناسب طراحی متناسب با شخصیت برند بسیار ساده تر می شود.

 

آیا می خواهید از هویت تجاری کسب و کار خود اطلاعات جامعی کسب کنید؟ سوالات زیر را ازخود بپرسید.

 

  • هدف اصلی تجارت شما چیست؟
  • ارزش ها و اعتقادات اصلی شرکت شما چه ارزش هایی دارد؟
  • این شرکت بهترین کارها را انجام می دهد؟
  • چه چیزی از نظر کاربر  شرکت شما را منحصر به فرد می کند؟
  • سه کلمه که به راحتی مارک تجاری شما را توصیف می کنند کدامند؟
  • می خواهید مشتریان شما چگونه نام تجاری را توصیف کنند؟

۴٫ از کلیشه های طراحی آرم پاک شوید

 

در طول سال ها در هنر و علم طراحی آرم چندین کلیشه  به وجود آمده است که بسیاری از برند ها خیلی راحت آن را در آرم تجاری خود گنجانده اند. چندین کلیشه هایی برای طراحی آرم وجود دارد که بارها و بارها توسط طراحان در سراسر جهان استفاده شده است.

و به جای بیان ارزش تجاری یک برند ، صرفاً یک امضای ارزان قیمت از آن برند را ایجاد می کنند.

و شما باید مطمئن شوید که طعمه این کلیشه های طراحی نیز نخواهید شد.

زیرا آنها می توانند آرم شما را کسل کننده و معمولی جلوه دهند ، این دقیقاً برعکس هدفی است که در طراحی لوگو به دنبال آن هستید. لحظه ای که آرم خود را با استفاده از مفهومی بیش از حد شکل می دهید ، منسوخ می شود و ارزش برند شما را تضعیف می کند.

 

 

۵٫ یک سبک طراحی مناسب انتخاب کنید

 

هنگامی که شما ایده مشخصی و شفافی در مورد هویت تجاری و ارزش یک کسب و کار دارید ، وقت آن است که این را به یک طراح مناسب تحویل دهید دهید. برای ساختن  طرح خود ، باید عناصر زیادی را در کنار هم قرار دهید. از فونت، رنگ و شکل  گرفته تا تصاویر  ( تمام عناصر مهم هستند )

ولی حواستان باشد تا به جای اینکه همه این عناصر طراحی را یک باره در طرح خود استفاده کنید یک به یک آن ها را راه دهید و مرحله به مرحله طرح خود را بررسی کنید.

قبل از اینکه عناصر طراحی آرم خود را انتخاب کنید ، سبک طراحی مناسب برای آرم خود را در نظر بگیرید. هیچ سبک زیبایی وجود ندارد که بتواند برای همه برند ها مناسب باشد ، بنابراین شما باید سبکی را انتخاب کنید که مناسب برند تجاری شما باشد.

به طور معمول ، هویت یک کسب و کار با گذشت زمان ثبات پیدا می کند ، به ویژه آرم آن و در بیشتر موارد یک سبک کلاسیک به آرم شما کمک می کند تا سالها معتبر بماند و در نهایت می تواند بخشی از ارزش مادام العمر یک نام تجاری شما باشد. فقط مطمئن شوید که طراحی کلاسیک کلیشه ای نشده باشد.

برخی از برند های تجاری یک آرم ساده ، مینیمال و تمیز را ترجیح می دهند تا ایده ای تازه را به راحتی به کاربران خود منتقل کنند. اینگونه طرح های آرم اغلب از فضای خالی زیادی در اطراف آرم استفاده می کنند و به انتقال تصویر خود به ذهن کاربران یا مشتریان کمک ویژه ای می کنند.

 

طرح های خنده دار و جالب نیز به خاطر قابلیت های ویژه ای که در جذب سریع مخاطب دارند ، در بین بسیاری از مشاغل محبوب هستند. آرم های خنده دار ممکن است برای مارک های تجاری با مخاطبان عمدتا جوان مناسب باشد.

همچنین برای برخی از مشاغل خاص مرتبط با ورزش ، نوشیدنی های انرژی زا و سالن های عروسی نیز محبوب هستند. مشاغلی مانند ورزش ، فیلم ، سرگرمی ، موسیقی و بازی ها اغلب از چنین سبکی برای طراحی آرم خود استفاده می کنند.

شما چه ایده هایی برای طراحی آرم در سر دارید؟ آیا ایده های خود را با سایر مخاطبین بنر ساز به اشتراک می گذارید؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید:

مقالات مرتبط