تاثیر رنگ در طراحی لوگو بسیار مهم و حائز اهمیت است. طراحی لوگو بدون شناخت درست رنگ ها نمی تواند به شکل صحیح و حرفه ای صورت بگیرد. رعایت اصول روانشناسی رنگ ها علاوه بر زیبایی آرم و لوگو باعث جلب توجه مخاطبان و مشتریان هر کسب و کار می شود. به عنوان مثال استفاده از رنگ قرمز می تواند تاثیر زیادی در افزایش انرژی و ایجاد حالت شور و نشاط در افراد شود. در این مقاله از سایت “بنر ساز” به اهمیت و تاثیر رنگ در طراحی لوگو خواهیم پرداخت:
تاثیر رنگ در طراحی لوگو
انتخاب رنگ مناسب برای لوگو باعث زیبایی و توسعه بیشتر برند تجاری می گردد. با استفاده از رنگ های مناسب می توان به صورت ناخودآگاه در ذهن افراد تاثیر گذاشت. این کار همچنین باعث برجسته کردن نقاط قوت کسب و کار شما می شود. ما از طریق رنگ ها متوجه علامت خطر و امنیت، همچنین احساسات مختلفی می شویم. در نهایت به این نتیجه می رسیم که رنگ ها بر چگونه دیده شدن برند ها و لوگو کمک بسیاری می کنند.
دسته بندی رنگ ها
-
رنگهای گرم
رنگ های گرم شامل رنگ های قرمز، نارنجی، زرد و ترکیب های مختلفی از این سه رنگ می باشند. رنگ های گرم به طور کلی باعث احساس صمیمیت و نزدیکی را به کاربران می دهند. به همین دلیل از این رنگ ها در طراحی لوگو برای کارت ویزیت و یا بنر های تبلیغاتی، برای افزایش کسب و کار و معرفی برند ها استفاده می شود.
-
رنگهای سرد
رنگ های سرد شامل رنگهای آبی، نیلی، بنفش و سبز میباشند که باعث انتقال حس آرامش و سردی به مخاطب می شوند. استفاده از رنگ های سرد در طراحی لوگو و دکوراسیون می تواند تاثیر زیادی در ایجاد حس خوب در افراد شده و بسیاری از شرکت های بزرگ مانند توییتر، اینتل، فیس بوک و … از رنگ آبی برای آرم و لوگوی خود استفاده می کنند.
مفهوم رنگ ها در طراحی لوگو
رنگ هایی که در طراحی لوگو استفاده می شوند هر کدام معنا و مفهوم خود را دارند. به این منظور، شناخت زبان رنگ ها کمک بسیاری در طراحی لوگو و تاثیر رنگ در طراحی لوگو برای مشتریان دارد. در این قسمت به مفهوم برخی از رنگ ها اشاره خواهیم کرد:
- رنگ مشکی: به معنای قدرت و اختیار که بیشتر در رسانه های غیر رنگی استفاده می شود.
- رنگ سفید: نشان دهنده لطافت، پاکی و خلوص است. از این رنگ به دلیل خنثی بودن آن به عنوان رنگ های تاکیدی و ثانویه استفاده می شود.
- رنگ آبی: مفهوم این رنگ نشان دهنده آرامش، صداقت، حس اعتماد و … است. این رنگ برای لوگوهای سازمانی و شرکتی مناسب است.
- رنگ سبز: این رنگ یادآور رنگ طبیعت بوده و باعث ایجاد حس آرامش در افراد می شود. از این رنگ برای محصولات زیست محیطی و لوگو صنایع غذایی و دارویی استفاده می گردد.
- رنگ قرمز: این رنگ به معنای شور، اشتیاق، گرما، احساس خطر و … است. از این رنگ برای آرم محصولات غذایی و رستوران ها به دلیل تحریک اشتها استفاده می گردد.
- رنگ نارنجی: نارنجی معمولا به عنوان رنگ نوآوری و تفکر مدرن دیده می شود.
انتخاب بهترین رنگ برای لوگو
تا این قسمت از مقاله با تاثیر رنگ در طراحی لوگو آشنا شدیم. حال باید بتوانیم بهترین ترکیب رنگ را برای این منظور انتخاب کنیم. همانطور که به آن اشاره کردیم، رنگ یکی از مهم ترین محرک های بصری برای جذب مخاطب به برند و توسعه کسب و کار است. طراحان با توجه به رنگ سازمانی و نوع کسب و کار شما، بهترین ترکیب رنگ را برای لوگو سازمانی شما پیشنهاد می کنند. این ترکیب با در نظر گرفتن سلیقه و تاثیرات روحی و روانی هر رنگ انتخاب می شود.
هر رنگی دارای پیامد هایی برای طراحی لوگو است. انتخاب رنگ های روشن می تواند مورد توجه بیشتری از افراد قرار بگیرد. برای اینکه بتوانید بهترین رنگ را برای لوگو خود انتخاب کنید به یاد داشته باشید که می توانید از تنوع رنگ های مختلف برای ایجاد طرح های جذاب و منحصر به فرد استفاده کنید. این رنگ ها می توانند هویت مورد نظر شما را به نام تجاری تان ببخشند.
در آخر
شما می توانید برای “طراحی لوگو” اختصاصی و توسعه کسب و کار خود با تیم حرفه ای بنر ساز همراه باشید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.