انواع سبک های لوگو

طراحی لوگو

در خلق یک برند طراحی لوگو مبحث مهمی میباشد.

خلق برند و یا کار برندیگ را نزدیک ۴۰ درصد از طراحی لوگو انجام میدهد.

بیشتر ما  همه روزه با مقدار فراوانی لوگو و آرم سر و کار داشته ایم.

که گاهاً بطور معمول یا غیر معمول با بعضی از لوگوها و آرم ها ارتباط برقرار می کنیم.

طراحی لوگو در حالت کلی برای افزایش درآمد یک برند یا کسب و کار طراحی می شود.

به شکلی که در عین سادگی بتواند ارتباط مناسب را در طراحی لوگو بامشتریان آن شرکت و یا کسب و کار ایجاد نماید.

همچنین بتواند پیام ها، اهداف و ارزشهای مدنظر آن برند یا شرکت را به مخاطبان انتقال نماید.

نکته مهم آنکه تمام لوگوهای موجود بر طبق یک استاندارد معلوم طراحی می شوند.

لوگو برای معرفی برند  یک آیتم مهم شامل موارد بسیاری مانند متون معنی دار طراحی شده است.

البته رنگ و ترکیب آنها با هم می تواند لوگوها را به چند دسته تقسیم کرد.

برای شروع بهتر است بدانیم چند نوع لوگو در زمینه طراحی لوگو  وجود دارد و با انواع آنها آشنا شویم.

دیگر آنکه بدانیم هر کدام از آنها چه تفاوت هایی با یکدیگر خواهند داشت.

و نیز بدانیم که ما نسبت به نوع ارائه محصول و یا خمات خود چه نو لوگویی نیاز داریم

باید بدانیم لو گو ها انواع مختلفی دسته بندی میشوند.

برای ثبت سفارش از  ” بنرساز ” روی لینک کلیک کنید.

 

انواع لوگو ها و آرم

۱) لوگو مونوگرام

۲) لوگو تایپوگرافی

۳) لوگو تصویری

۴) لوگو انتزاعی

۵) لوگو مسکات

۶) لوگو ترکیبی

۷) لوگو امبلم

۸) لوگو مینیمال

۹) لوگو سه بعدی

یک امر مهم که باید همیشه قبل از طراحی آرم و لوگو با آن طراح و کارفرما ذهنشان درگیر باشد.

در ابتدا انتخاب نوع و یا سبک طراحی لوگو و آرم میباشد.

البته باید دانست که هر طراحی ، با داشتن سبک وتجربه خود در این زمینه قادر به خلق طرح مورد نظر خود میباشد.

میشود گفت ممکن است بیشمار سبک در طراحی لوگو و آرم وجود داشته باشد.

اما در حالت کلی تمام این سبک ها بر مبنای چند سبک اصلی و همچنین بر طبق استاندار جهانی طراحی میشوند.

به طور کلی چند سبک متفاوت در طراحی لوگو وجود دارد.

شناخت اینکه کدام سبک لوگو مورد نیاز برند ماست

 

باید دانست که هر کدام از انواع سبک های لوگو برای هر کسی که تصمیم به راه‌اندازی یک برند را دارد، امری اجتناب ناپذیر است.

دیگر آنکه هر طراح لوگویی حتماً باید انواع سبک های لوگو را بشناسد و از آنها اطلاع داشته باشد.

هم اینکه برای معرفی موفق یک برند بتواند آن را خوب ارائه دهد و با دخیل کردن سلیقه شخصی خود آن برتد را از مسیر اصلی منحرف نکند.

امروز اشخاص چه به عنوان یک طراح لوگو و چه به عنوان صاحب یک شرکت یا کسب و کار لازم است که با  انواع لوگو و کاربردهای آن آشنا شوید.

شما باید به عنوان یک طراح بتوانید نوع لوگو خواسته شده را با توجه به نظر و برند شفارش دهنده تشخیص دهید.

و قادر به طراحی لوگو به همان سبک مورد نظر طراحی شود.

همچنین با شناخت سبک های مختلف و کاربردهای هر نوع از انواع لوگو، بتوان بهترین و مناسب ترین لوگوها را برای کسب و کارهای مختلف طراحی کرد.

اما به عنوان صاحب یک شرکت و یا کسب و کار میتوانید با شناخت این سبک ها و بررسی هر کدام از آنها بتوانید نوع لوگوی مورد نظر با کسب و کارتان را تشخیص داده و نسبت به آن لوگوی مورد نظر خود را سفارش دهید.

دیگر اینکه در رابطه با طراحی لوگو به سبکی که انتخاب کرده اید آشنا شوید.

باید این موضوع را همیشه درنظر بگیرید که همیشه مشاوره با یک فرد متخصص در این زمینه میتواند همیشه بهترین نتیجه ها را برای کسب و کار شما به همراه داشته باشد.

پس همواره سعی نمایید که  قبل از آن که نوع لوگو مورد نظر خود را انتخاب نمایید لازم است با یک طراح لوگو حرفه ای در این مورد مشورت و تبادل نظرنمایید.

لزوم آشنایی با انواع لوگو

 

این موضوع را بخاطر داشته باشید که از دو نظر دانستن انواع لوگو ها برای شما مهم می باشد.

الف) ادر صورتی که طراح هستید: اگر طراح لوگو هستید، باید قادر به شناخت سبک های مختلف لوگو باشید.

این مسئله باعث می شود تا بتوانید به سفارش دهنده لوگو اطلاعات دقیق و کاملتری داده و اینکه با خواسته کارفرما در طول طراحی لوگو آشنا شوید.

این بدان معناست که معمولا طراحی که آشنایی لازم با انواع لوگو ها و سبک های آنرا ندارند ، قادر نخواهد بود تا  یک لوگو خوب و حرفه ای را به سفارش دهنده لوگو ارائه کند.

ب) ادر صورتی که کارفرما هستید: در صورتی که قصد دارید برای شرکت و کسب و کار خود یک لوگو مناسب برندتان سفارش بدهید.

همچنین لوگوهای مختلف را ببینید و با انواع سبک های لوگو آشناییت داشته باشید تا قادر باشید سلیقه خود را به درستی در مورد لوگو خود تشخیص دهید.

اکثر کارفرمایان قادر به یک انتخاب درست و خوب در طراحی و ساخت لوگو مربوط به برند خود را نداشته و نمی دانند کدام لوگویی مورد انتخابشان میباشد.

به همین جهت بعد از اتمام طراحی لوگو برای سفارش دهنده آن را با سلیقه خود هم جهت نمی دانن.

از این رو برایآنکه هردو طرف در این راستا هم طراح و هم  کارفرما، در اتمام پروژه رضایت خاطر از لوگوی طراحی شده را داشته باشند.

باید با انواع مختلف لوگو آشنایی داشته باشند، تا در آخر طراحی لوگو  از دید  هر دو لوگوی خوبی بدست آمده باشد.

البته  اگر شرکت یا فردی که با آن مشغول به همکاری هستید.

یک فرد یا شرکت حرفه ای باشد، می تواند بدون نیاز به داشتن اطلاعات کارفرما در مورد انواع لوگو ، لوگوی حرفه ای و کارآمد نسبت به برند مورد نظر کارفرما را در اتمام کار ارائه دهد.

سبک های مختلف طراحی لوگو

همچنین باید دانست که لوگو نخستین موردی از برند کارفرما میباشد که بوسیله مشتری با آن مواجه می‌شود.

قطاً تصمیم نخواهید داشت که نخستین برداشت از برندتان را در نظر مخاطبان مخدوش نمایید، طبعاً اینطور نخواهد بود.

باید بدانید که لوگوها انواع مختلفی داشته. حال آنکه برای داشتن لوگویی که بتواند هویت برندتان را در نزد مخاطب خوب جلوه نماید باید لوگویی طراحی کنید که مناسب هویت برندتان باشد.

نکته اصلی این است که بدانید کدام یک از انواع لوگو قادر است هدف و پیام برند شما را به مخاطب به مناسب ترین شکل ممکن برساند.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: