۶ نکته برای کمک به شما در انتخاب تایپوگرافی مناسب برای طراحی لوگو

تایپوگرافی قوی یکی از مهمترین عوامل در طراحی موفقت آمیز آرم است. هر نوع از حروف شخصیت خاص خود را دارد و برداشت خاص خود را دارد. یک نوع متن خوب انتخاب شده صدا و ارزش های یک برند را تقویت می کند ، در حالی که نوع متن اشتباه مخاطبان را از شما دور می کند.

 

بنابراین با صدها هزار نوع تایپ برای انتخاب ، از کجا می دانید کدام یک برای آرم شما مناسب است؟

در این مقاله ، ما شش نکته اساسی را برای راهنمایی در انتخاب فونت نام تجاری شما به اشتراک خواهیم گذاشت تا بتوانید تایپوگرافی مناسب آرم خود را انتخاب کنید.

برای ثبت سفارش از ” بنرساز ” روی لینک کلیک کنید.

۱٫ اصول را بدانید

 

قبل از ایجاد یک آرم که شامل تایپوگرافی باشد (یا کاملاً بر اساس فرم های چاپی استوار است) ، درک اصول تایپوگرافی مهم است. این به معنای درک انواع مختلف حروف ، نحوه کارکرد مقیاس چاپی و سلسله مراتب و مفاهیمی مانند هسته و ارتفاع خط است.

 

اگر در اساس طراحی تایپوگرافی احساس راحتی نمی کنید ، استفاده از تایپوگرافی در طراحی آرم برای شما چالش برانگیز است. اگر نسبت به تایپوگرافی کاملاً تازه کار هستید ، کمی وقت بگذارید و مطالعه کنید چون چه در آرم و چه در سایر طرح های عمومی استفاده می شود. نحوه استفاده از آن را در تنظیمات مختلف ، فونت هایی که انتخاب شده اند ، مقیاس آنها ، سلسله مراتب موجود در یک صفحه و چگونگی تأثیر این موارد بر یکدیگر را درک کنید.

 

هنگامی که آماده استفاده از آن در طراحی آرم خود هستید ، با آرم های دیگر در صنعت و خارج از صنعت خود و نحوه ترکیب آنها آشنا شوید. ایجاد یک پروژه طراحی از موارد دلخواه می تواند برای الهام گرفتن هنگام شروع طراحی مناسب باشد.

 

 

۲٫ درباره مخاطب خود فکر کنید

 

دانستن انتظارات مخاطبان کلیدی در ایجاد یک آرم یا هر طرح دیگری است. اگر مخاطبان شما از برند شما (یا صنعت شما به طور کلی) انتظار احساس خاصی را دارند ، پس باید مطمئن شوید که هر آرم “لوگویی” که ایجاد می کنید این انتظارات را برآورده می کند.

 

اگر برای برند جدیدی آرم طراحی می کنید ، باید در نظر بگیرید که ارزش های آن برند چیست و مخاطبان اصلی از یک برند با این ارزش ها چه انتظاراتی دارند.

 

هنگام طراحی آرم برای نام تجاری جدید ، باید بیشتر مراقب باشید تا مشتری موجود را از آن دور نکنید. موارد شناخته شده زیادی وجود دارد که در آن طراحی یک آرم جدید با واکنش بد مشتریان سابق روبرو شده است (طراحی مجدد آرم Gap در سال ۲۰۱۰ یکی از آن ها است ، زیرا این شرکت پس از گذشت تنها یک هفته از رونمایی طراحی جدید آن را کنار گذاشت). پس مخاطبان فعلی را در اولیوت قرار دهید تا حداقل آنچه که دارید را از دست ندهید.

 

۳٫ از مد “ترند” اجتناب کنید

 

آرم ها برای مقاومت در برابر زمان ساخته شده اند. این بدان معناست که شما باید از حروف چاپی مد روز اجتناب کنید. حروفچینی که به نظر می رسد سبک امروزی دارد ، شش ماه نهایت یک سال عمر می کند و در بیشتر موارد باعث طراحی مجدد می شود.

 

وقتی یک لوگو یا لوگو تایپ بدون توجه به مد طراحی می شود ، می توان برای دهه ها از آن استفاده کرد. نوشته آرم جیپ را در نظر بگیرید. این آرم از سال ۱۹۶۳ مورد استفاده قرار گرفته است. در حالی که قسمت نماد آرم در طول سالها کمی تغییر کرده است ، کلمه “جیپ” بدون تغییر باقی مانده است. و بیش از ۵۰ سال قدمت دارد!

 

استثنا در اجتناب از مد در یک آرم ، برای علامت هایی است که به طور موقت استفاده می شوند صدق نمی کند (مانند یک رویداد) ، و هنگامی که آرم باید به طور خاص یک زمان را تداعی کند. می توانید از سبک مد روز استفاده کنید که باعث می شود مخاطب بلافاصله بفهمد طرح شما متعلق به دوره خاصی است.

 

۴٫ ساده تر بهتر است

 

آرم ها به طور کلی در اندازه های مختلفی استفاده می شوند. از آنجا که برخی از این اندازه ها می توانند خیلی کوچک باشند ، طراحی ساده تر به طور کلی بهتر است. شما باید یک آرم ایجاد کنید که مقیاس خوبی داشته باشد تا بدون نیاز به تغییر ، در هر کجا که لازم شد قابل استفاده باشد.

 

این به این معنا نیست که لوگوی شما باید مینیمالیستی “ساده گرایانه” باشد. اما استفاده از اصول طراحی مینیمالیستی ، مانند حذف هر چیز غیر ضروری ، رویکرد مناسبی برای طراحی آرم است.

 

 

۵٫ آن را متعلق به خودتان کنید

 

هیچ قانونی نمی گوید که از حروف چاپی در آرم شما دقیقاً همانطور که طراحی شده است استفاده شود. برجسته سازی حروف ، همپوشانی آن ها ، ترکیب سبک ها ، از بین بردن قسمت هایی از حروف و مواردی از این قبیل همه روش هایی است که می توانید آرم خود را شخصی سازی کنید تا به محض دیده شدن در ذهن مخاطب ،  فوراً با نام تجاری شما مرتبط شود.

 

حرف های خاص می توانند گزینه های عالی برای سفارشی کردن در آرم شما باشند.

 

۶٫ ترکیب عناصر

 

در حالی که برخی از آرم ها فقط از یک عنصر تشکیل شده اند ، در بسیاری از آنها آیکون هایی نیز وجود دارد. مطمئن شوید که سبک تایپوگرافی شما با سبک هر نماد یا عنصر بصری دیگری (مانند حاشیه یا زیر خط) که می خواهید در آرم خود قرار دهید مطابقت دارد.

 

اگر فونت شما یکی از فونت های قدیمی است سایر عناصر هم باید ظاهری قدیمی داشته باشند.

مخالفش هم درست است.

اطمینان حاصل کنید که سبک تمسم عناصر آرم شما هماهنگ باشد

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید:

مقالات مرتبط