نکات مهم در طراحی کاتالوگ

نکات مهم در طراحی کاتالوگ حرفه ای

نکات مهم در طراحی کاتالوگ | طراحی خلاقانه کاتالوگ نحوه انتقال اطلاعات را جذاب تر می‌کند و در جذب مخاطبان برای خرید محصول نقش مهمی دارد.

نکات مهم در طراحی کاتالوگ را در این مقاله از سایت ” بنرساز ” بررسی خواهیم کرد: امروزه از کاتالوگ همانند لوگو یا کارت ویزیت برای شناسایی و تقویت آگاهی از برند استفاده می شود. اگر به دنبال آموزش طراحی کاتالوگ هستید باید مراحل طراحی کاتالوگ را در قدم اول بشناسید. در ادامه مطلب با ما همراه باشید:

نکات مهم در طراحی کاتالوگ

امروزه یکی از ابزارهای مهم تبلیغاتی که می‌تواند ارتباطی مفید با مخاطبان برقرار کند، بهره‌مندی از کاتالوگ‌های خلاقانه‌ای است که کمک‌ بسیاری به جذب مشتری و دستیابی به اهداف تجاری، معرفی توانمندی‌های سازمان در حوزه کسب‌ وکار و تجارت و معرفی سوابق و شیوه فعالیت‌های شرکت انجام می‌دهد.

کاتالوگ در تبلیغات اهمیت بسیار بالا و نقش موثری برای توسعه برند و افزایش فروش محصول دارد.

صاحبان کسب وکار برای معرفی محصول و برند خود نیاز دارند از آن درکنار سایر ابزارهای بازاریابی و تبلیغاتی استفاده کنند. در ادامه مطلب به برخی از مهم ترین نکات در طراحی کاتالوگ اشاره خواهیم کرد:

انتخاب فونت با اندازه مناسب

فونت و سایز مطالب می‌تواند در تاثیرگذاری بر مخاطب، موثر باشد. هنگام انتخاب فونت مناسب برای طراحی کاتالوگ، بهتر است که در اندازه‌های آن دقت شود. استفاده از دو یا سه اندازه متفاوت فونت، فونت بزرگ برای عنوان های اصلی، فونت بعدی در عنوان های فرعی و فونت کوچکتر در نوشته های صفحات در کاتالوگ باعث ایجاد هماهنگی مناسب و افزایش میزان تاثیرگذاری آن بر روی مخاطبان می‌گردد.

رعایت اصول نگارشی

متون یک کاتالوگ مهم‌ترین بخش برای انتقال اطلاعات به خوانندگان یک کاتالوگ است. بنابراین بازبینی متن، انتخاب مناسب عنوان ها و رعایت اصول نگارشی در طراحی کاتالوگ بسیار مهم است.

متون کاتالوگ بهتر است علامت گذاری شده و موضوعات آن با نشانه‌ها و تیترهای مناسب دسته بندی شود تا بدین وسیله پاراگراف ها و متون طولانی تر کوتاه تر به نظر برسند، ابتدای متن‌ها با نقطه گذاری مشخص شود و حتماٌ فاصله بین خطوط رعایت شود تا خوانا و زیباتر باشد و بیننده علاقه بیشتری به دیدن و خواندن پیدا کند.

نکات مهم در طراحی کاتالوگ

 

توجه به موضوع کاتالوگ در طراحی

در طراحی کاتالوگ باید تناسب کافی میان طرح، محصول ارائه شده، زمینه کاری شرکت و مشتریان هدف شرکت وجود داشته باشد تا حس خوبی به افراد منتقل کند. به طور مثال کاتالوگ طراحی شده برای معرفی محصول یک شرکت بزرگ با کاتالوگ طراحی شده برای یک موسسه خیریه بسیار متفاوت است.

مطالب پیشنهادی: برای طراحی کاتالوگ حرفه ای توسط تیم بنرساز بر روی لینک کلیک کنید:

انتخاب رنگ مناسب

رنگ ها یکی از عناصر جذب کننده و مهم هر طرح هستند که می‌توانند یک پل ارتباطی بین مشتریان با محصول و برند ایجاد کنند. رنگ زیبا و جذاب، چشم بیننده را به خود جلب می‌کند. با توجه به علم روانشناسی، رنگ ها می توانند برای معرفی و انتقال پیام برند و محصولات به مشتریان استفاده شوند. بهترین نوع طراحی کاتالوگ استفاده از چهار نوع رنگ است که البته نحوه بکارگیری رنگ ها هم نیاز به سلیقه و خلاقیت و تخصص دارد.

انتخاب عکس مناسب

انتخاب عکس کاتالوگ در انتقال پیام به مخاطب تاثیرگذار است. هنگام طراحی کاتالوگ بهتر است از عکس‌ها و تصاویر جذاب، خلاقانه، باکیفیت و حرفه‌ای استفاده شود تا بتواند پیام محصولات و خدمات را به صورت شفاف به مخاطبان انتقال دهد.  تصاویر انتخاب شده برای طراحی کاتالوگ باید با نوع محصول یا خدمات ارائه شده همخوانی داشته باشد.

نکات مهم در طراحی کاتالوگ

کاتالوگ شامل چه مواردی است؟

کاتالوگ شامل دفترچه‌ای از اطلاعات کامل، مشخصات، ویژگی ها، كاربرد كلی كالاها و  خدمات شرکت ها و سازمان های مختلف است. که مخاطب می‌تواند هنگام مطالعه آن با نحوه استفاده از محصولات یا خدمات آشنا شود.

  • طراحی خلاقانه کاتالوگ نحوه انتقال اطلاعات را جذاب تر می‌کند و اگر به صورت اصولی و هدفمند انجام گیرد، در جذب مخاطب و ایجاد تمایل در او به سمت محصولات و خدمات بسیار تاثیر گذار است.
  • کاتالوگ ها در سمینارها، همایش‌ها و اتاق‌های انتظار توزیع می‌شوند.
  • کسب‌ وکارها با توجه به هدف و نوع پیام انتقال دهنده به مخاطب، ابعاد کاتالوگ، جنس کاغذ کاتالوگ و نوع روکش را انتخاب می‌کنند.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: