طراحی کتاب دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

طراحی کتاب دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

طراحی کتاب دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

توسط تیم طراحی بنرساز

برای سفارش ” طراحی کاتالوگ ” کلیک کنید!

یا با شماره ۰۹۲۱۴۵۷۳۸۷۶ تماس بگیرید

 

طراحی کتاب دانشگاه علوم پزشکی ارومیه

اگر در زمینه‌ی طراحی و نشر کتاب فعالیت می‌کنید، حتما به اهمیت این موضوع آگاهید که اگر یک قالب کلی برای یک کتاب طراحی کنید و در کامپیوترتان ذخیره کنید، چقدر می‌توانید در زمانتان صرفه‌جویی کنید. زیرا هر بخواهید کتاب‌های دیگری طراحی کنید، می‌توانید از این قالب آماده کمک بگیرید.

در مطلب پیش رو سعی کرده‌ایم قدم به قدم شیوه‌ی طراحی صفر تا صد یک کتاب از طراحی جلد گرفته تا طراحی صفحات داخلی به شما آموزش دهیم.

زمانی که شما به تکنیک‌های تهیه‌ی قالب برای یک کتاب مسلط شوید، می‌توانید آن را برای هر کتاب دیگری با اندازه‌ای متفاوت بکار گیرید.

 

همیشه بهتر است طراحی جلد کتاب به صورت مجزا و مستقل از صفحات داخلی و در یک فایل جدا در ایندیزاین انجام شود. این موضوع به این دلیل است که نه تنها شیوه‌ی چاپ جلد کتاب متفاوت است (چون جنس کاغذ برای جلد همیشه مرغوب‌تر و سنگین‌تر است)، بلکه موضوع «عطف» (یعنی همان فاصله‌ای که بین جلد رو و جلد پشت قرار دارد) هم در میان است. بنابراین بهتر است که طراحی جلد کتاب را در یک فایل جداگانه انجام دهید.

قدم اول: در ابتدا باید بدانید که اندازه‌ی کتابی که می‌خواهید طراحی کنید، دقیقا چقدر است. معمولا این اندازه برای کتاب‌های رمان ۶ اینچ در ۹ اینچ است. در این آموزش هم ما همین اندازه را در نظر می‌گیریم.

به محض اینکه اندازه‌ی کتاب را دانستید، کافیست عرض آن را دو برابر کنید تا اندازه‌ی فایلی که قرار است برای طراحی جلد در ایندیزاین ایجاد کنید، بدست آید (چون قرار است طراحی جلد رو و جلد پشت کتاب را کنار هم انجام دهیم.)

قدم دوم: علاوه بر اندازه‌ی کتاب، باید بدانید مجموع تعداد صفحات کتاب چقدر است. این موضوع از این نظر اهمیت دارد که به شما کمک می‌کند تا بتوانید اندازه‌ی عطف کتاب را بدست آورید.

 

طراحی کتاب دانشگاه علوم پزشکی ارومیه
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید:

مقالات مرتبط