اقلام ست اداری

اقلام ست اداری شامل چه مواردی است؟

اقلام ست اداری | در طراحی ست اداری به شدت از شلوغ کردن طرح خود بپرهیزید. سعی کنید تا می‌توانید فضای کافی برای نوشتن بگذارید.

اقلام ست اداری را در این مقاله از سایت ” بنرساز ” بررسی خواهیم کرد:

طراحی و چاپ ست اداری، جز نیاز های اولیه‌ی یک کسب‌وکار است. ست اداری علاوه بر معرف شما، باعث تبیلغ برندتان نیز می شود. درمبحث برندسازی توسط طراحی لوگو و ست اداری اولین قدم انتخاب یک رنگ سازمانی است، که ذهن مخاطبین با دیدن آن رنگ، اندکی به سمت شما معطوف شود و تمام ست اداری و ابزارهای تبلیغاتی شما قابل تشخیص باشند.

اقلام ست اداری

طراحی و چاپ ست اداری شامل اقلام فراوانی است که ما به تعدادی از اجزای آنها در این مطلب اشاره می‌کنیم:

  • طراحی و بازسازی لوگو
  • کارت ویزیت
  • سربرگ A4 و A5 ( در طراحی سربرگ، باید اصول و قوائد خاصی رعایت شود. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” اصول طراحی سربرگ ” را مطالعه کنید )
  • پاکت A4 و A5
  • پاکت نامه
  • پاکت “CD”
  • یادداشت
  • فولدر یا پوشه
  • اسناد ارتباطی داخلی
  • قبوض، پرداخت، ورودی، خروجی

و همچنین ابزارهای تبلیغاتی اداری جهت بهبود کسب و کار :

  • بروشور
  • کاتالوگ
  • تقویم و استند
  • پوستر
  • بسته‌بندی محصولات
  • چاپ بر روی خودکار

مطالب پیشنهادی: شما عزیزان برای طراحی ست اداری خود می توانید با کارشناسان ما در مجموعه بنرساز تماس حاصل فرمایید. همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر بر روی لینک کلیک کنید.

اقلام ست اداری

نکات مهم در طراحی ست اداری

طراحی و چاپ اقلام ست اداری شامل هرآنچه که تصویری از برند شما ارائه دهد است. برای اینکه نتیجه بهتری از طراحی و چاپ ست اداری بگیرید بهتر است به چند نکته زیر دقت کنید:

طراحی لوگو، بازسازی لوگو

لوگو یک نماد گرافیکی است که می‌تواند به صورت تصویر، نوشتاری (تایپوگرافی) یا ترکیبی از هر دو باشد.

لوگو یا همان آرم، هسته‌ی اصلی و مرکزی برند و تبلیغات شما است و پایه و اساس آنها از لوگو نشاٌت می‌گیرد.

رنگ سازمانی

رنگ سازمانی شما برگرفته از رنگی که در طراحی لوگو استفاده می‌کنید. معمولاً رنگ‌های سازمانی یک یا دو رنگ هستند. مطمئن شوید در طراحی و بازسازی لوگو، گرافیست کد رنگ‌های سازمانی شما را در فرمت‌های رنگی مختلف مانند: “Pantone”، “CMYK” و… تحویل شما دهد.

جنس و گرماژ

برای چاپ اقلام ست اداری شما می‌توانید از جنس‌های مختلفی مانند: تحریر یا کتان در گرماژهای گوناگون استفاده کنید. رایج‌ترین کاغذ جهت چاپ ست اداری، تحریر ۸۰ گرم است. اما اگر می‌خواهید خاص‌تر به نظر بیایید از کتان با گرماژهای ۱۰۰ تا ۱۶۰ گرم استفاده کنید.

طراحی

طراحی اقلام ست اداری در تمام اقلام آن باید هماهنگی داشته باشد. از یک طرح که متناسب با محصول چاپی تغییر اندکی بکند، استفاده کنید. آشکاربودن لوگو و استفاده از رنگ سازمانی در طراحی ست اداری شما امری مهم است. در استفاده از رنگ‌های متعدد به خصوص ۵ رنگ پرهیز کنید.

فونت

در طراحی و چاپ ست اداری باید توجه داشت که از فونت‌هایی استفاده کنید که حالت سازمانی و مکاتبه‌ای دارند و فانتزی نباشند. در طراحی سربرگ از فونت‌های بالای ۱۰ استفاده نکنید. رنگ‌هایی برای فونت‌ استفاده کنید که به سادگی در نتیجه کار لطمه نزند.

سادگی

در طراحی ست اداری به شدت از شلوغ کردن طرح خود بپرهیزید. سعی کنید تا می‌توانید فضای کافی برای نوشتن بگذارید. از رنگ‌های فلت استفاده کنید تا سادگی کار شما حفظ شود. المان‌های طراحی در بالا و پایین اقلام ست اداری نباید فضا را بیش از اندازه‌ی معمول اشغال کنند.

به طور کل، اگر می‌خواهید یک ست اداری شکیل، گیرا و حرفه‌ای داشته باشید باید این نکته را رعایت کنید که سادگی در سایز طراحی باید حفظ شود.

چرا باید از ست اداری استفاده کنیم؟

استفاده از چاپ ست اداری دو دلیل بسیار مهم دارد:

  • اول اینکه شما با چاپ ست اداری، قیمت نهایی اقلام ست خود را تا حد زیادی پایین میاورید به دلیل اینکه هزینه چاپ روی تمامی اقلام ست تقسیم میشود.
  • نکته مهمی بعدی در چاپ ست اداری، نظارت رنگ و یکدست بودن تمام اقلام ست اداری میباشد.
    توجه کنید اگر شما اقلام ست را به صورت جداگانه چاپ کنید اختلاف رنگ بین اقلام میتواند تا حد زیادی ایجاد شود اما با چاپ ست اداری ازین اختلاف رنگ جلوگیری میشود. به علاوه اینکه نظارت رنگ روی چاپ ست اداری خیلی بیشتر میباشد و احتمال خطای رنگ تا حد زیادی کاهش می یابد
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: