نکات ویژه برای طراحان گرافیک

در این مقاله می‌خوانید:

بیایید یک چیز را روشن کنیم اگر مهارت لازم برای پیشرفت را نداشته باشید ، به عنوان یک طراح گرافیک به جای دوری نخواهید رسید.

که شامل داشتن یک تخیل خلاق است. خواه یک تازه کار دراین زمینه باشید و یا کوله باری از تجربه را به دوش بکشید. به هر حال ، هر ساله فناوری ها ، تکنیک ها و روندهای جدید به بازار می آیند.

هنوز هم ، به همان اندازه حیاتی است که به یاد داشته باشید که مجموعه ای از امور خارجی بر درآمد و فرصت های شغلی مرتبط با شما تأثیر می گذارند. این امر به ویژه در هنگام کار به عنوان یک فریلنسر بیشتر صادق است.

از بین بردن عواملی که حواس شما را پرت می کنند

یکی از نکات جالب در مورد کار به عنوان یک طراح گرافیک آزاد کار این است که شما اغلب از خانه به محل کار خود نمی روید. با این حال ، ادامه کار شما نظم زیادی را می طلبد. و بدون آن ،تمام روز شما به سرعت اتلاف شود. چون بجای زمان رفت آمد به سر کار و … شما ظرف ها را شسته اید ، کمی فیلم تماشا کرده اید و این موارد باعث شده مقدار کمی کار کرده باشید.

بهترین راه برای مبارزه با این مشکل ایجاد فضای مشخص برای کار است. یعنی میتوانید اتاق مهمان را به یک دفتر کار در خانه تبدیل کنید. یا ممکن است از انباری یا اتاقکی در حیاط خانه استفاده کنید. در هر صورت ، ایجاد منطقه ای که کاملاً برای “حالت کار” طراحی شده باشد ، برای بهره وری روزانه شما ضروری است.

داشتن این فضا هنگام کار روی پروژه ای که نیاز به تجهیزات یا موادی است که باید به خوبی از آن ها نگه داری شود ، بسیار مفید است. و می توانید مزایای آن را به سرعت در کار خود ببینید.

توانایی های خودتان را نشان دهید

بعنوان یک طراح گرافیک بعید به نظر می رسد که در تلاش برای ارتقا کار خود نباشید. ایجاد چند نمونه کار می تواند تمایزی بین شما و سایر افراد فعال در این کار ایجاد کند.

ممکن است احساس غرور و افتخار کمی ناخوشایند باشد وقتی که بخواهید آن ها را به رخ دیگران کشیدن. با این حال ، تجلیل از جوایزی که کسب کرده اید یا نقدهایی که کسب کرده اید بسیار مهم است. پس آن ها هنگامی که میخواهید نمونه کارهای خود را به مشتریان نشان دهید در نظر بگیرید  ، اینطوری مشتریان جدیدی که پیدا کرده اید دلیلی برای شک و تردید به شما نخواهند داشت.

متخصص باشید

به عنوان یک طراح گرافیک ، کار با طیف گسترده ای از مشتریان می تواند سرگرم کننده باشد. ولی با تکمیل مهارت های خود می توانید روی یک زمینه خاص در طراحی گرافیک تمرکز کنید این کار از اندازه شبکه کاری شما می کاهد. اما می تواند کلید سود آوری بیشتر آن باشد.

یافتن جایگاه ویژه خود ممکن است به معنای تمرکز بر یک زمینه خاص (ورزش ، موسیقی ، فناوری اطلاعات و غیره) باشد. یا ممکن است دریابید که شما یک طراح گرافیک خاص هستید که بیشتر در ایجاد وب سایت ، طراحی آرم یا چیز دیگری استعداد دارد. در هر صورت ، شما قادر خواهید بود خدمات بهتری ارائه دهید. و به موفقیت های بیشتری دست یابید.

تخصص در یک زمینه خاص به این معنی نیست که مشاغل دیگر را رد کنید. شما با این کار به افرادی که نیاز به فرد متخصصی دارند کمک خواهید کرد زیرا اغلب افراد با پرسش و جستجو دنبال چنین افرادی هستند و این به این دلیل است که آنها می خواهند با فردی که در حرفه خود حرفی برای گفتن دارد کار کنند.

استاد ارتباطات باشید

تعامل با مشتری به روشی که برای او راحت باشد می تواند تفاوت ایجاد کند زیرا شما برای برنده شدن در پروژه های بیشتر تلاش می کنید. نمی توانید هر روز دور تلفن منتظر بمانید ، به همین دلیل استفاده از یک دستیار مجازی می تواند معجزه کند. در حالی که خطوط تلفنی می توانند تماس های شما را دریافت کنند ، چت بات ها می توانند کاربران را به راحتی راهنمایی کنند.

برنامه های پیام رسان تیمی مانند تلگرام و سایر سرویس های مدرن مانند فکس از طریق رایانه می تواند تأثیر بسزایی داشته باشد ، برخی از مشتریان در راه خود گیر کرده اند و این خدمات می تواند در راهنمایی آن ها مفید باشد.

و باعث ایجاد حس اعتماد به شما باشد که می تواند منجر به دریافت سفارشات بیشتر شود. خوشحال نگه داشتن مشتری اغلب آسان تر از پیدا کردن مشتری جدید است.

آماده نه گفتن باش

یکی از بدترین موارد در مورد کار در کاری که به خلاقیت نیاز دارد این است که برخی از مشتریان سعی می کنند با تحویل پروژه ای رایگان از شما سو استفاده کنند.

هنگام کار به عنوان فریلنسر در هر زمینه ای ،خیلی راحت در دام پذیرش هر کاری که به سمت شما می آید می افتید. با این حال ، گرفتن پروژه ای 100 هزار تومنی که مانع از پذیرش پروژه ای یک میلیونی شود ، جنون آمیز خواهد بود. پروژه ها به طور طبیعی هر از گاهی با هم درگیر  می شوند (از لحاظ زمانی).

از این گذشته ، پیدا کردن پروژه یا کاری که بیشترین حقوق را دربر دارد باید در اولویت همه طراحان باشد. اگر کاری درست نیست ، آن را رد کنید.

با افراد دیگر ارتباط برقرار کنید

بسته به اندازه  و زمان تعیین شده برای پروژه ، ممکن است لازم باشد با افراد دیگری همکاری کنید. اگرچه در واقعیت ، سناریوی محتمل این است که در طول پروژه با افراد دیگری همکاری خواهید داشت.

کار با نویسندگان ، عکاسان ، کارشناسان، فیلمبرداران و … ایده خوبی است. این افراد می توانند برای به ثمر رساندن پروژه های بزرگ موئثر باشند. از این گذشته ، به احتمال زیاد طرح های گرافیکی شما یک قطعه کوچک را در یک پازل بسیار بزرگتر تشکیل می دهد و عدم مراجعه به افراد متخصص می تواند در حرفه شما به عنوان یک طراح گرافیکی خلاق مشکل بزرگی باشد.

جدا از این موارد ، این افراد می توانند به شبکه یکپارچه ای برای کار شما تبدیل شوند.

اگر شما نویسنده بودید به چه نکاتی اشاره می کردید؟  تا به حال با چه افرادی برای تکمیل یک پروژه همکاری داشته اید؟

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *