براش دلخواه تو در فتوشاپ بساز

براش دلخواه تو در فتوشاپ بساز

نرم افزار فتوشاپ براش های آمادهٔ زیادی دارد که هر کدام کاربردهای متفاوتی دارند، اما گاهی اوقات ممکن است به براش خاصی نیاز داشته باشید که در بین براش های آماده فتوشاپ وجود نداشته باشد. در این گونه موارد پیشنهاد می‌کنیم خودتان براش دلخواهتان را بسازید.

برای آموزش های بیشتر از ” بنرساز ” روی لینک کلیک کنید.

 

براش چیست؟

براش یکی از ابزارهایی است که در نوار ابزار فتوشاپ قرار دارد که به کمک آن می‌توانید شکل‌های مختلفی ایجاد کنید و کارهای خلاقانه و هنری زیادی انجام دهید. برای استفاده کردن از براش می‌توانید از کلید میانبر B استفاده کنید.

 

 

در این آموزش یاد می‌گیرید که چطور براشِ لوگو و امضای خودتان را بسازید.

 

براش دلخواه تو در فتوشاپ بساز

 

روش ساخت براش بصورت لوگو یا امضاء

فایل لوگو یا امضای مورد نظرتان را باز کنید. سپس به کمک ابزار Marquee، دور تا دور امضا یا لوگو را انتخاب کنید.

 

سپس مسیر Menu>Edit>Define Brush Preset را دنبال کنید. در پنجرهٔ باز شده یک اسم برای براش انتخاب کنید و سپس روی اوکی کلیک کنید.

 

به همین راحتی می‌توانید براش امضای یا لوگوی مورد نظرتان را بسازید. برای استفاده کردن از این براش ابتدا باید ابزار براش را انتخاب کنید، سپس در نوار بالای صفحه در قسمت براش کلیک کنید و سپس از بین تمام براش های موجود، براش مورد نظرتان را انتخاب کنید. یک روش دیگر آن است که از پانل Brush Preset، براش مورد نظرتان را پیدا کنید.

 

براش های آماده در فتوشاپ

فتوشاپ این امکان را به شما می‌دهد تا رنگ و حتی فاصلهٔ براش های آماده را تغییر دهید. به کمک براش های آماده فتوشاپ می‌توانید کارهای خلاقانهٔ زیادی مثل ایجاد طرح، واترماک و… انجام دهید.

 

براش دلخواه تو در فتوشاپ بساز

 

روش ساخت براش آماده جدید

ابتدا یک صفحهٔ خالی در فتوشاپ باز کنید و سپس شکل و طرح مورد نظرتان را بکشید. در طراحی براش آماده می‌توانید از سایر براش ها نیز کمک بگیرید. برای مثال در طراحی براش ستاره می‌توانید از چهار خط صاف و براش گرد کمک بگیرید.

 

فراموش نکنید که در این مرحله رنگ براش ها اهمیتی ندارد. بعد از کامل شدن طرح براش باید مسیر Menu>Edit>Define Brush Preset را دنبال کنید و بعد از انتخاب یک اسم برای براش، روی اوکی کلیک کنید.

 

به همین راحتی یک براش آماده ساختید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: