اهمیت و تاثیر لوگو در کسب و کار

هدف یک لوگو چیست و چرا مهم است؟

 

لوگو بخش مهمی از طراحی هویت بصری و یکی از مهم‌ترین عناصر هویت برند شما است،

پس داشتن لوگوی مناسب و مخصوص به برند، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

بهتر است بدانید که طراحی لوگو نقش بسیار مهمی در معرفی کسب و کارتان دارد و برای این که بتوانید در انجام تبلیغات برندتان موفق عمل کنید، به یک لوگوی اختصاصی احتیاج دارید؛

آرم های شرکت ها به عنوان “نشان” یک شرکت در نظر گرفته می شوند:

نشان گرافیکی هویت منحصر به فرد یک شرکت است و از طریق رنگ ها و فونت ها و تصاویر آنها اطلاعات ضروری در مورد آن  شرکت را ارائه می کند.

بنابراین به شما توصیه می‌کنیم که حتی قبل از آغاز فعالیت کسب و کارتان زمان و هزینه کافی را برای طراحی لوگو اختصاص دهید.

زیرا از این طریق به مخاطب کمک می کنید.  تا بتوانند نشان تجاری و اصلی، شرکت را شناسایی کنند.

لوگو ها یک راه کوتاه برای اشاره به شرکت در تبلیغات و روش های بازاریابی هستند.

زیرا نشان ها تنها یک علامت تجاری نیستند. بلکه برند آن شرکت به وسیله لوگو به مشتریان معرفی می‌شود و در ذهن ها باقی می‌ماند.

در اصل یک شرکت برای معرفی برند خود در هر نقطه ای  به لوگو احتیاج دارید.

بطور مثال نشان تجاری شما میتواند بر روی وب سایت،کارت ویزیت، شبکه‌های اجتماعی و… مورد استفاده قرار گرفته شود.

این امر باعث میشود که اهمیت طراحی لوگو برای کسب و کارهای مختلف بسیار زیاد فراوان شود.

این را بخاطر داشته باشید که همیشه  هدف مهم  یک لوگو این است که فرد، محصول، کسب‌وکار و یا خدماتی که لوگو را برای آن طراحی می‌کنید، شناخته شود.

اگر همه عوامل را برای برند سازی یک کسب و کار در نظر گرفته شود. نیاز به داشتن یک لوگو خوب بخش مهمی از برند شرکت هاست.

پس داشتن لوگو اهمیت زیادی برای کسب وکار ها داشته تا بتواند برند شما رو را از سایر شرکت ها  متمایز کند.

اهمیت و دلایل طراحی لوگو برای یک کسب و کار

 

اولین فرصت برای معرفی کسب و کار را و تاثیر آن برروی مخاطب

 

طراحی یک لوگوی خوب برای هر کسب‌وکاری ضروری است. زیرا لوگو در مرحله نخست  برای ساخت یک برند بزرگ‌تر است.

لوگو اولین فرصت شماست که بتوانید کسب و کار خودتان را به مخاطبان معرفی کنید چرا که لوگو هویت برند شما را نمایش می دهد.

پس هر چقدر که لوگوی مناسب تری داشته باشید می توانید با جلب توجه مخاطبان، کسب وکارتان را به خوبی به مخاطبان معرفی کنید.

لوگو شما باید به گونه ای باشد که به بهترین شکل برند شما را معرفی کند پس سعی کنید یک لوگوی حرفه ای و تاثیر گذار برای کسب و کارتان طراحی کنید.

توجه مخاطبین رو جلب میکنه

 

کسب و کار های اینترنتی تنها چند ثانیه فرصت دارند تا بتوانند مشتریان بالقوه رو متقاعد کند که خدمات و محصولاتشان ارزش توجه را داشته و تنها بوسیله ارائه لوگو آن شرکت این امکان را دارا میباشد.

لوگو میتونه به سرعت توجه بینندگان رو جلب کنه .

این توجه کوتاه مدت باعث میشه مصرف کنندگان از لحاظ ظاهری در مورد تجارت شما قضاوت کنن.

این موضوع میتونه به نفع شما باشه ، اگر یک لوگوی خوب طراحی کرده باشین.

اگر کسب و کار شما دارای لوگویی خوب و منحصر به فردی باشد. از این طریق به مخاطبان کمک می کند تا بتوانند  تصویری بهتر از برند شما در ذهن شان داشته باشند.

در اینصورت اگر بتوانید از طراحی لوگوی منحصر به فردی بهره ببرید. این فرصت را پیدا کرده اید تا توجه مخاطبان را به سمت کسب و کار خودتان جلب کنید.

باعث تمایز از سایر برند ها میشود

 

بهترین روش برای متمایز شدن از سایر رقبا با منحصر بودن لوگو کسب و کارتان شروع می شود.

در اصل لوگوی شما ارزش کسب و کار شما را نشان می دهد و به مخاطبان این نکته را حائز اهمیت میشود که  تا چه میزان با رقبای خودتان متمایز هستید.

سعی کنید لوگوی مناسب، حرفه ای و متفاوتی داشته باشید. زیرا لوگو شما باعث می شود حرفه ای تر و همچنین بی نظیرتر به نظر برسید.

دیگر اینکه از رقبای خودتان متمایزتر باشید.

در مجموع لوگو کسب و کار شما ارزش های شما را در نظر مخاطب بیشتر جلوه میدهد و دیگر اینکه وجه تمایزتان از سایر رقبا را بیان میکند.

لوگو شما اثبات کننده حرفه ای بودن کسب و کار شماست 

 

نمی توانید هیچ برند یا تجارت موفق و حقیقی  را بیاد آوریم که لوگو نداشته باشد.

هر مقدار که کسب و کار یا برند شما معتبر تر و شناخته شده تر باشد مخاطبان از برند شما انتظار دارند که لوگویی منحصر به فردتری داشته باشید.

در جامعه ای که زندگی میکنیم مخاطبان از شرکت ها انتظارات خاصی دارند. بنابراین با طراحی یک لوگوی منحصر به فرد نشان خواهید داد که کسب و کار شما به چه اندازه حرفه ای تر است.

شاید بتوان گفت: که لوگو ها جزو اندکی از فعالیت های روزانه تجارت شما بشمار می آیند، ولی هنوز هم از اهمیت زیادی دارن.

انتظارات مخاطبان را بر طرف میکند

 

در اصل اولین چیز که باعث جلب توجه مخاطبین میشود لوگوی یک برند است.

هنگام خرید یا انتخاب مخاطبان به دنبال محصولاتی هستند که مرتبط با برند و کسب و کار شما باشد.

پس در اینصورت لوگوی شما باید روی سایت، کارت ویزیت، تراکت، بروشور ، بیلبورد و هر مورد تبلیغاتی دیگری که از آن استفاده میکنید برای جلب مخاطب قرار گیرد.

ایجاد حس اعتماد و وفاداری به برند توسط مخاطب تقویت میشود

 

با پیشرفت برند کسب و کارتان لوگوی شما توسط مخاطبا بیشتری شناخته میشود.

دیگر اینکه مخاطبان به لوگو شرکت شما اعتماد پیدا کرده اند زیرا بیان کننده هویت برند شماست.

این شناخته شدن لوگو شما توسط مخاطبان  باعث میشود که برند شما در ذهن مخاطبان قابل اعتماد تر و قابل دسترس تر باشد.

دیگر اینکه حائز اهمیت بودن لوگو در اعتماد سازی نزد مخاطبان را ناچیز بحساب نیاوریم.

پس میتوان با بهرمندی از یک لوگو خوب و منحصر به فرد ارتباطی موثر و مثبت با مخاطبان ایجاد نمود.

باعث ارتباط عاطفی بهتری با مخاطبان برقرار کنید

 

در اصل هویت یک برند باعث میشود، بدانید که لوگو تقریباً همه کار ها رو انجام میدهد.

حتی کسب وکارهای کوچک هم به لوگو نیاز دارند برای اینکه بتوانند خودشان را معرفی کنند.

با یک لوگوی خوب میتوان  ارتباطی  مثبت و عاطفی با مخاطبان  برقرار کرد.

هر مقدار که ارتباط نزدیک تر و مثبت تری با مخاطبان بر قرار کنید به نفع کسب و کار شما خواهد بود و مخاطبان برند شما را همیشه به یاد خواهند داشت.

بیاد داشته باشید که لوگو ها باعث می شوند مخاطبان ارتباط عاطفی بهتری با کسب و کار شما برقرار کنند.

بر عکس اگر کسب و کار شما دارای لوگوی ضعیفی باشد باعث می شود باعث از بین رفتن ارتباط میان شما و مخاطبین و تاثیر گذاری آن میشود.

نکته دیگر اینکه برای اعتماد سازیتوسط لوگوی خود باید توجه کنین که لوگوی شما علاوه بر جذاب بودن از نگاه مخاطبان باید با کسب در حال انجام آن مرتبط باشد.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *