انواع لوگو و نرم افزارهای طراحی آن

 لوگو به یاد ماندنی ابزار موثر در دست بازاریاب برای ساختن هویت برندی قابل اعتماد برای کسب و کار بشمار میاید.

انواع لوگو و نرم افزارهای طراحی آن 

تعریف لوگو:

لوگو بخش حیاتی هر کسب و کار در بازار های اقتصادی و تجاری است که باعث رضایت مشتریان میشود.

 در طراحی باید به موارد زیر دقت کنیم:

  1. تعریف لوگو
  2.  اصول طراحی لوگو
  3. طراحی لوگو بصورت سیاه و سفید
  4.  تاثیر گذاری لوگو
  5. تناسب حرفه ای لوگو
  6.  تفاوت لوگو و برند
  7. نرم افزارهای مهم در طراحی لوگو
  8. انواع لوگو حرفه ای

 

اصول طراحی لوگو 

برای طراحی اصولی و حرفه ای لوگو  باید به این ۸ مورد توجه کنیم :

طراحی ساده :طرحهای ساده طراحی کنید(مینیمال باشند) مفهوم ساده و شفاهی داشته باشند

چون سادگی در طراحی لوگو باعث تاثیر گذاری بیشتر میشود. لوگوی قوی عناصر و المانهای کمی دارد.

 

طرح باید ماندگار و بی زمان باشد:

یک لوگوی عالی و با ترکیب بندی خوبی باید طراحی شود.

نکته لوگو در هیچ برعه ای از زمان تغییر نمی کند حتی تغییرات کوچک یک لوگو برند و معرفی کننده کسب و کار شماست پس باید ماندگار باشد.

مثل لوگوی کوکاکولا یا مک دونالد 

لوگو باید مدرن و امروزی باشد نه در حدی که وقتی مد تمام شد ارزش نداشته باشد.

استفاده درست از استراتژیک رنگها:

در طراحی لوگودقت کنیم تا جذاب و تاثیر گذار باشد.

بر روی مخاطبان و حرفه ای رنگهای مد نظر با توجه به نوع کسب و کار و تجارت استفاده میشود.

مثل لوگوی کوکاکولا رنگ قرمز که رنگ خوراکی و اشتهاآوری است.

 

 

طراحی لوگو باید تطبیق و چند منظوری باشد:

مقصود اینست که به نحوی طراحی شود که بخواهیم بر روی محصولاتی مثل خودکار چاپ شود و باید خوانا باشد

و تنظیمات طراحی بهم نخورد اگر این هماهنگی و تطبیق وجود نداشت باید دوباره طراحی آرم را انجام دهیم.

در نظر بگیریم که بخواهیم بیلبوردی طراحی کنیم و لوگوی شرکت یا سازمان در آن استفاده شود

بخاطر حجم زیاد بیلبورد لوگو باید به نحوی طراحی شود تا شکل و فرم اصلیش فرو نریزد یا به زبان حرفه ای دفرمه نشود.

 

 

 لوگو در جاها و شکل های مختلفی استفاده میشود:

به عنوان مثال

  •   در طراحی تیشرت کلاه کپ و ساک و بسته بندی 
  •   بر روی خودکار جاکلیدی و بطری آب
  •    در بنرهای بسیار افقی و بسیار عمودی 
  •   در پس زمینه های سیاه و سفید

 

 

 

 طراحی لوگو بصورت سیاه و سفید:

تبلیغ محصولات خدمات شرکت و سازمانها در روزنامه یا مجلات و تراکتها و غیره انجام میشود

پس دقت کنیم که ناشر برای چاپ آگهی محصولات شرکتمان بدون رنگ استفاده میکند

یعنی رنگ سیاه یا سفید  پس باید تاثیر گذاری لوگو با رنگهای سیاه و سفید را در نظر بگیریم

برای همین وقتی لوگو طراحی میکنیم باید حتماً با رنگ سیاه و سفید نیز رنگ داده شود تا از لحاظ دید بصری تاثیر گذار تر باشد.

تاثیر گذاری لوگو:

به فرمی طراحی کنیم که تاثیر آن در هرزمان و هر موقعیتی زیاد باشد.

مثل لوگوهای پپسی و کوکاکولا و حتی نایک که با گذشت زمان از اهمیت این برند و محصولاتش کم که نه بلکه بیشتر هم شده

پس طراحی لوگویمان را به فردی حرفه ای و ماهر با ایده های خلاقانه بسپاریم که این همکار را میتوانیم با بنر ساز تجربه کنیم.

تناسب حرفه ای لوگو:

در طراحی لوگو حرفه ای باید اصول با روشی متناسب با هدف شرکت یا سازمان باشد تا بلافاصله یادآور محصولات در ذهن مشتریان شود.

تفاوت لوگو و برند در چیست؟

خیلی از افراد هستند که فکر میکنند لوگو همان برند هست اما سخت در اشتباه هستند چرا که نشاندهنده محصول مورد نظر و کیفیت آنست

اما برند خدمات بعد از فروشی است که به مشتریان ارائه میدهد. 

  آیا درست برای طراحی لوگو از آرم های مشابه استفاده کنیم:

در اصل طراحی لوگو اورجینال بودن آن است که ارزشمند تر میکند.کپی کردن از لوگوهای دیگر درست نیست چرا که کار غیر اخلاقی و غیر قانونی است.

نرم افزارهای مورد نیاز در طراحی لوگو:

  1. فتوشاپ
  2. کورل دراو
  3. ایلاستراتور

کاربردی ترین نرم افزار در طراحی لوگو کورل دراو و ایلاستراتور هستند چون این نرم افزار ها وکتور هستند.

انواع لوگو حرفه ای:

لوگو تایپ (لوگو نوشته) logotype      

 یکی دیگر از مدلهای طراحی لوگو محسوب میشود که نام تجاری شرکت یا سازمان به شکل خاص با رنگ خاص نوشته میشود.

که لوگوتایپ از یک کلمه تا چند کلمه است و باید به آسانی خوانده شود و در سایزهای مختلف طراحی میشود.

لوگو نوشته  امکان دارد مخفف نام تجاری شرکت باشد و بصورت کامل طراحی نشود. 

 لوگو علامت نوشته یا مونوگرام monogram

آرم با حرف تغییرشکل پیدا کرده و نام تجاری آن مونوگرام    

 این نوع طراحی لوگو یکی دیگر از طراحی های حرفه ای آرم است که فقط از یک نام تجاری استفاده میکنیم.  

در طراحی این نوع لوگو مثل طراحی لوگو yahoo که از حرف yفقط استفاده شده.

 

لوگوی مفهمومی یا تصویر ( با نام تجاری امبلم)

لوگوی مفهمومی یا تصویر هست و با نام تجاری امبلم  :

باید بسیار قدرتمند و حرفه ای باشد تا بیننده بلافاصله با دیدن این نوع لوگو به یاد محصول مورد نظر بیفتد در طراحی این نوع لوگو باید ایده پردازی و خلاقانه باشد که سختتر از اجرای طراحی لوگو است مثل لوگوی توئیتر که یک پرنده آبی است.   

 

 

 

 لوگو نشانه گذاری یا لوگوی انتزاعی:

برای طراحی این نوع لوگوها از شکلهای هندسی استفاده میشود بجز سادگی در طراحی باید نمایان کننده هدف اصلی محصول شرکت و سازمان باشد.   

 لوگو پویا:

به طراحی لوگوهای متحرک گفته میشود که در فضای وب برندینگ بسیار حائز اهمیت هستند. دقت و ایده پردازی در خلاقیت این نوع از سبک لوگو توجه شود.

لوگو مسکات:

در طراحی این نوع لوگو از شخصیتی که بیانگر و نشان دهنده کسب و کار شخص هست استفاده میشود که بسیار ساده و یک فضای سالم برای کودکان و خانواده هاست

مثل شخصیت های انسانی و حیوانات و اشیائ مثل لوگو چیتوز و چاکلز که از حیوانات استفاده کرده برای ارائه محصول   

  لوگو ترکیبی :

لوگوی هست که از تلفیق لوگو تایپ و لوگو (آرم) خلق میشود. مثل لوگوی LACOSTE و شکل و فرم بسیار جالبی روا بوجود میاورد.   

  نکته بسیار مهم اینست که بدانیم  طراحی لوگو را برای چه محصولی می خواهیم تا بیشترین تاثیرگذاری را بر بیننده و مشتری بگذارد که این کار حرفه ای را به گرافیست های حرفه ای بسپارید . 

 

برای طراحی یک لوگوی مناسب و حرفه ای چقدرزمان لازم میباشد؟

زمان لازم ۳ هفته تا یکماه میباشد تا یک لوگوی حرفه ای و کاربردی ارائه شود .

برای ثبت سفارش از ” بنرساز ” روی لینک کلیک کنید.

طراحی لوگوی حرفه ای خودتان را به بنرساز بسپارید متشکریم.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: