چگونه بنر اینستاگرام بسازیم؟

چگونه بنر اینستاگرام بسازیم؟

صفر تا صد طراحی بنر اینستاگرام را در این مقاله آموزش ببینید! نحوه ساخت بنر اینستاگرام با بنرساز...

شبکه اجتماعی اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین پلتفرم‌های موجود در سال 2023 می‌باشد. از این رو همه کسب و کار‌ها برای دیده شدن و تبلیغات نیازمند فعالیت مستمر در این شبکه اجتماعی‌ می‌باشند. محتوای اینستاگرام مبتنی بر عکس و ویدئو می‌باشد. اگر شما هم می‌خواهید به صورت روزانه تولید محتوا به صورت استوری یا پست داشته باشید نیازمند بنر‌های تبلیغاتی هستید. امروز در این مقاله از سایت بنرساز قصد داریم تا بررسی کنیم که چگونه بنر تبلیغاتی اینستاگرام بسازیم؟ پس تا انتهای مقاله همراه ما باشید.

چگونه بنر تبلیغاتی اینستاگرام بسازیم

برای ساخت بنر اینستاگرام 2 روش وجود دارد، ساخت بنر اینستاگرام با گوشی و ساخت بنر اینستاگرام با فتوشاپ! ما امروز در این مقاله به صورت کامل این آموزش با مبتنی بر فتوشاپ آماده کرده‌ایم. اگر می‌خواهید آموزش ” ساخت بنر اینستاگرام با اینشات ” را که ویژه موبایل است را آموزش ببینید، حتما مقاله مربوط را مطالعه کنید.

برای شروع ساخت بنر تبلیغاتی اینستاگرام ابتدا باید مشخص کنید که چه نوع بنری می‌خواهید طراحی کنید. ابعاد و سایز‌بندی بنرهای اینستاگرام متفاوت می‌باشد. بنر استوری و انواع پست ابعاد مختلفی دارند که در ادامه برای شروع آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

برای شروع طراحی، باید برنامه ها و نرم افزار های ساخت بنر اینستاگرام را بشناسید، پیشنهاد می‌کنیم حتما مقاله ” نرم افزارهای طراحی بنر اینستاگرام ” ما را نیز مطالعه کنید!

1-ابعاد بنر اینستاگرام

ابتدا باید ابعاد بنر خود را مشخص کنیم. برای محتواسازی در اینستاگرام شما به 2 نوع محتوا نیاز دارید که هر کدام سایز مختلفی دارند:

  1. بنر استوری 1080px – 1920px
  2. کاور ریلز 1080px – 1920px
  3. بنر پست مربع  1080px – 1080px
  4. بنر پست مسطیل  1080px – 1350px

توجه داشته باشید که رزولیشن همه بنرها باید 72 و Mode رنگی حتما روی RGB قرار داشته باشد. برای مثال در تصویر پایین مشخصات یک بنر استوری را تکمیل کرده ایم:

سایز بنر استوری اینستاگرام

 

در ادامه با ما همراه باشید تا به صورت کامل به شما آموزش دهیم که چگونه یک بنر تبلیغاتی برای اینستاگرام بسازید!

2-انتخاب رنگبندی بنر

دومین کار در طراحی بنر، انتخاب رنگبندی آن می‌باشد. حتما سعی کنید در انتخاب رنگ در صورت داشتن رنگبندی سازمانی از آن استفاده کنید. رعایت رنگبندی سازمانی یکی از ابتدایی‌ترین و مهم‌ترین نکات برندینگ می‌باشد. حتما برای پیج خود یک رنگ ثابت داشته باشید تا پروفایل، کاور هایلایت، بنرهای پست و استوری یک نظم حرفه‌ای داشته باشند.

نکته: سعی کنید همیشه در طراحی های خود نهایتا از 3 رنگ سفید، مشکی و رنگ سازمانی استفاده کنید. فقط در صورتی رنگ چهارم را وارد طرح خود کنید که یا همخوانی با رنگ شما داشته باشد یا جزو رنگبندی برندینگ شما باشد.

با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به طور کامل به پاسخ سوال چگونه بنر اینستاگرام بسازیم برسید!

3-انتخاب فونت بنر

در سومین قدم، شما باید فونت خود را انتخاب کنید. در ادامه چند فونت فارسی جذاب برای بنرهای تبلیغاتی را معرفی خواهیم کرد. فونت‌ مناسب بنر خود را انتخاب کنید و هرگز در یک طرح از 2 فونت استفاده نکنید!!

  1. ایران سانس
  2. ایران یکان
  3. دانا
  4. یکان بخ
  5. کلمه
  6. و…

حتما برای پیج خود، یک فونت سازمانی نیز داشته باشید، یعنی در همه طرح‌های شما از استوری گرفته تا پست، از یک فونت مشخص استفاده شود. در استفاده از فونت برای بنر حتما به جای استفاده از چند فونت متفاوت، از وزن‌های مختلف یک فونت استفاده کنید. همه فونت‌هایی که در بالا اشاره کردیم همه وزن‌های زیر را دارند:

  • Thin
  • Light
  • Regular
  • SemiBold
  • Bold
  • ExtraBold
  • Black
  • ExtraBlack

از این وزن‌ها می‌توانید برای تیتر‌ بندی‌های طرح خود استفاده کنیم.

4-تیتر بندی مناسب

قدم چهارم طراحی بنر تبلیغاتی اینستاگرام، انتخاب تیتر بندی مناسب بنر می‌باشد. در طراحی خود حتما یک محتوای مهم و شاخص با فونت بزرگتر و به صورت Bold داشته باشید تا مخاطب در نگاه اول آن را مشاهده کند! سپس متن‌های بعدی را نسبت به اولویت با ابعاد کوچک‌تر در بنر قرار دهید.

بهترین وزن فونت برای تیتر اصلی بنر، Black یا Extra Bold می‌باشد. البته لازم به ذکر است که همه این نکات با توجه به سلیقه طراح و نوع طرح می‌تواند متفاوت نیز باشد!

اگر می‌خواهید از قانون استاندارد برای سایز فونت تیتر های خود استفاده کنید، از قانون 1.6 پیوری کنید. در این قانون شما باید سایز فونت اولیه خود را تقسیم بر 1.6 کنید تا سایز تیتر پایین‌تر شما مشخص شود.

 

بیشتر بخوانید: آموزش پروموت در اینستاگرام

5-استفاده مناسب از فضای خالی

در طراحی بنر خود حتما از فضای خالی برای جلب توجه بیشتر استفاده کنید. هرگر محتوای خود را به صورت کامل به گوشه های کادر نچسبانید! به اصطلاح به المان‌های خود فضای خالی از اطراف در نظر بگیرید. در طراحی یک بنر حرفه‌ای باید از هر 4 طرف یک فاصله مشخص را Guide داشته باشید و نسبت به المان‌های استفاده شده در بنر نیز این فاصله را رعایت کنید.

به صورت استاندارد بهتر است برای طرح های استوری و پست اینستاگرام از هر چهار طرف به بنر خود 50px فاصله با خط فط فرضی مانند تصویر زیر در نظر بگیریم. برای این کار در فتوشاپ از سربرگ Veiw / New Guide Layout را انتخاب کنید و مانند تصویر زیر تنظیمات Margin را اعمال کنید:

guide گذاری در فتوشاپ

6-استفاده از المان‌های مرتبط

. استفاده از المان‌ها و تصاویر مرتبط با موضوع بنر، یکی از اساسی‌ترین نکاتی است که در چگونگی طراحی بنر اینستاگرام باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشید. برای مثال اگر یک بنر تبلیغاتی در مورد یخچال طراحی می‌کنید، حتما از تصویر محصول به صورت واضح استفاده کنید

استفاده از تصاویر با کیفیت بالا می‌تواند طرح شما را تا 50% جذاب‌تر کند. برای دانلود تصاویر و وکتور‌های با کیفیت به صورت رایگان می‌توانید از سایت Freepik استفاده کنید.

آموزش ساخت بنر اینستاگرام

در این مقاله صورت کامل اصول و نحوه ساخت بنر اینستاگرام را بررسی کردیم. 6 مورد از اصلی ترین نکاتی که در طراحی بنر حرفه‌ای باید رعایت کنید را به صورت کامل با ذکر مثال توضیح دادیم. امیدواریم با مطالعه این مقاله کامل بتوانید یک طرح‌های بنر حرفه‌ای برای پیج اینستاگرام خود طراحی کنید.

برای مشاهده هزینه طراحی بنر اینستاگرام کلیک کنید.

اگر می‌خواهید سفارش بنرهای تبلیغاتی خود را به تیم طراحی بنرساز بسپارید تا آن را در کمترین زمان ممکن و بالاترین سطح کیفیت طراحی کنیم، می‌توانید با شماره 09398899595 تماس حاصل فرمائید یا از بخش سفارش آنلاین، سفارش خود را ثبت کنید تا مشاوران ما با شما در ارتباط باشند.

برای مشاهده نمونه‌کارهای مربوط به هر بخش نیز می‌توانید با استفاده از منو سایت، به صورت دسته‌بندی شده آن‌ها را مشاهده کنید!

این مقاله به روز خواهد شد…

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: