پروموت در اینستاگرام یکی از بهترین راه هاییه که میتونی با استفاده ازش بازدید پست های خودت رو افزایش بدی. این روش به ویژه برای برای کسب و کارها کاربرد خوبی داره. چرا که وقتی بنر تبلیغاتی اینستاگرام یا هر نوع محتوای تبلیغاتی به اشتراک گذاشته میشه، انتظار میره که بازخورد بالایی داشته باشه و به فروش اون کسب و کار کمک کنه. در این مقاله از بنرساز این ویژگی اینستاگرام و نحوه اعمالش رو باهم بررسی میکنیم.
Boost Post چیست؟
پست های پروموت شده یا همان Boost شده، در واقع نوعی تبلیغات پولی هستن که از پست هایی که تو اینستاگرام به اشتراک گذاشتی ایجاد میکنی. وقتی پستی رو بوست میکنی، اینستاگرام اونارو به افراد بیشتری نشون میده که باعث باعث دیده شدن و جذب بیشتر فالوورها میشه.
نحوه پروموت کردن پست
برای اینکه بتونی از این ویژگی اینستاگرام استفاده کنی باید چند مرحله رو طی کنی:
- حساب تجاری: برای ارتقاء یا بوست پست های اینستاگرام (که پروموت کردن هم میگن بهش!) اول از همه باید یک حساب تجاری یا همون Business account داشته باشی. این ویژگی برای حساب های شخصی قابل انجام نیست. همچنین استوری ها، ریلز و پست های چند اسلایدی هم امکان پروموت کردن ندارن.
- انتخاب پست: تو این مرحله، پست مورد نظرت رو انتخاب کن و روی گزینهی boost کلیک کن. اینستاگرام توصیه میکنه برای حفظ کیفیت پست، حجمش کمتر از 8 مگابایت باشه. همچنین بهتره پست هایی که عملکرد بهتری داشتن رو بوست کنی.
- تعیین هدف، مخاطب و بودجه: تو این مرحله باید جزئیات هدف تبلیغريال مخاطب و بودجه ای که در نظر داری رو مشخص کنی. باید تعیین کنی که از این تبلیغ انتظار چه نتیجه ای رو داری. همچنین مخاطب هدفت رو باید تعیین کنی و برنامه تبلیغاتی خورد رو مشخص کنی که میخوای به چه مدتی اجرا بشه.
- اتصال حساب کاربری به اکانت فیسبوک: بعد از این مرحله، ازت سوال میشه که میخوای حساب اینستاگرامت رو به فیسبوک متصل کنی یا نه. در صورت تمایل میتونی اینکار رو بکنی. اگه نه، گزینه skip رو بزن.
- پرداخت هزینه: بعد از تمامی این مراحل، نوبت پرداخت هزینه تبلیغ میشه. متاسفانه کاربرای ایرانی قادر به پرداخت مستقیم رو ندارن. ولی راه های دیگه ای هم وجود داره که میتونی باهاش پرداخت ارزی امنی رو داشته باشی.
بوست یا ارتقا پست رایگان
در حال حاضر، استفاده از بوست پست برای افزایش بازدید و فالوور از طریق پستهای اینستاگرام خیلی موثره. اما همونطور که بررسی کردیم، این ویژگی پولیه و استفاده ازش برای کاربرای ایرانی شاید به اون راحتی نباشه. در عوض، روشهای دیگه ای هم وجود داره که میتونی تعامل اینستاگرام خودت رو بالا ببری. در ادامه چند مورد از روش های ساده رو بهت معرفی میکنم که میتونه بهت کمک زیادی بکنه:
- حسابت رو بیزینس کن
- پروفایلت رو کامل کن
- تعامل کن
- مخاطبت رو بشناس
- از بنرهای جذاب استفاده کن
- پست اسلایدی بزار
- کپشن های قوی بنویس
- اینفلوئنسرها رو فالو کن و باهاشون تعامل کن
- به طور مکرر و تو زمان مناسب پست بزار
- محتواهایی بزار که ارزش save کردن داشته باشه
- لایو بزار
- به کامنت ها و پیام هات جواب بده
- کال تو اکشن قوی بزار
- از سوالات، مسابقه هاو نظرسنجی ها استفاده کن
- همیشه از هشتگ استفاده کن
- هایلایت هایت رو آپدیت کن
- از ترندها عقب نمون