فونت بنر

فونت بنر (انتخاب بهترین فونت برای بنر تبلیغات)

فونت بنر چه تاثیری در جذب مخاطب دارد؟ پیدا کردن فونت مناسب یکی از موارد مهمی است که می تواند باعث جلب توجه مخاطب و جذابیت بنر می شود. گاهی اوقات یک فونت درست به تنهایی می‌تواند پیام‌ کسب‌وکار را به خوبی به مخاطب منتقل کند و چشم او را بیشتر از هر چیز دیگری به خود درگیر نماید. در این مقاله از سایت “بنر ساز” می‌خواهیم به بررسی بهترین فونت‌ بنر برای تبلیغات بپردازیم.

فونت بنر چه تاثیری در جذب مخاطب دارد؟

نوع فونت تاثیر قابل توجهی در پیامی که به مخاطب می رسانید دارد. هر نوع فونت، احساسات متفاوتی را در بیننده بر می انگیزد. به همین علت شما باید در انتخاب فونت مناسب برای عنوان بنر تبلیغاتی خود دقت کنید.

زمانی که فردی از سایت شما بازدید می‌کند، اولین و مهم‌ترین چیزی که نظرش را به سمت خود جلب می‌کند متن روی طرح است.

بیشتر طراحان امروزی به دنبال خلق طرح‌های بی‌نظیر و تکرار نشدنی هستند و تلاش می‌کنند گرافیک‌های جذابی از خود بر جای بگذارند.

  • فونت مناسب نظر مخاطب را جلب می‌کند.
  • فونت بنر باعث شناساندن برند می شود.
  • فونت بنر باعث ایجاد طرح های جذاب در کنار تصاویر می شود.

بهترین فونت برای بنر تبلیغات

قبل از اینکه از فونت ها برای طراحی خود استفاده کنید، باید انواع فونت هایی که برای بنر تبلیغاتی شما مناسب هستند را بشناسید. گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد، بنابراین بهتر است با بهترین فونت بنر آشنا شویم:

در این بخش انواع فونت های جدید و حرفه ای مخصوص طراحی بنر های تلگرام را معرفی می کنیم:

  1. ایران سانس ( Iran Sans )
  2. ایران یکان ( Iran Yekan )
  3. کلمه ( Kalameh )
  4. ساحل ( Sahel )
  5. ب یکان ( B Yekan )
  6. ام جی دینار ( MJ Dinar )
  7. و…

فونت های ایران سانس، ایران یکان، کلمه و ساحل پولی هستند و باید از سایت ” فونت ایران ” نسبت به خرید آن اقدام کنید!

اما فونت های B Yekan و MJ Dinar رایگان می باشند که از قسمت پایین می توانید آن ها را دانلود کنید:

بخش دانلود

دانلود فونت B YEKAN

دانلود فونت MJ Dinar

برای “طراحی بنر اینستاگرام” کلیک کنید!

فونت بنر

فونت عنوان و تیتر

یکی از مهمترین آیتم های لازم به توجه در آگهی های اینترنتی و تبلیغات متحرک آنلاین دقت در انتخاب فونت عنوان و تیتر  فارسی و گاها انگلیسی می باشد. برای انتخاب بهترین فونت عنوان و تیتر می توان از فونت هایی مانند تیتر، میترا، نازنین استفاده کرد. برای طراحی عناوین فرعی از فونت های یاقوت، میترا و … استفاده می شود.

در طراحی بنر به چه نکاتی توجه کنیم؟

  1. انتخاب فونت
  2. اندازه فونت
  3. جایگاه و محل قرار گیری متن
  4. رنگ متن

این موارد اساسی ترین ویژگی و نکات برای استفاده صحیح متن در طرح بنر می باشد . که اگ به صورت مناسبی استفاده شود، باعث ایجاد جذابیت بیشتر بنر می شود.

در طراحی بنر تبلیغاتی، استفاده از فونت سازمانی یکی از مهم ترین نکاتی است که باید رعایت شود.

فونت مناسب بنر چه ویژگی هایی دارد؟

در انتخاب فونت بنر سلایق گوناگونی وجود دارد. افراد برای انتخاب یک فونت فارسی یا انگلیسی ایده های مختلفی در ذهن دارند و این مساله باعث می شود که انتخاب ها شبیه به یکدیگر نباشد. اما در تیم طراحی بنر ساز با توجه به تجارب کسب شده و ارائه طرح های متعدد تبلیغاتی، هر طرح بر اساس موضوع و درخواست مشتریان صورت می گیرد.

از ویژگی های فونت بنر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • فونت باید در وهله اول، خوانا باشد. بطوری که در کوتاه زمان ممکن ( چند ثانیه ) متن شما توسط بیننده خوانده و به یک درک ابتدایی برسد.
  • اندازه فونت باید بر اساس ابعاد بنر طراحی شود.

پرکاربرد ترین فونت های حال حاضر :

در حال حاضر می توان به چند فونت اشاره نمود که در بین سایر از کاربرد پذیری بیشتری برخوردار هستند و شاهد استفاده از آن وسعت زیادی از طرح ها و آگهی های اینترنتی هستیم که به ترتیب می توان به این موارد اشاره داشت :

  • ایران سنس
  • سری بی یکان
  • بی رویال

نتیجه گیری 

الزامی به استفاده از تمام فونت های موجود فارسی و انگلیسی وجود ندارد، بلکه معیار تعیین را بر حسب استراتژی بنر و طرح خود انتخاب تا بر این اساس آن به یک هارمونی مناسب و دقیق برسید و نتیجه ی خوبی برای شما به همراه داشته باشد .

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 8 میانگین: 4.3]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

One Response

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: