سئو بهتر است یا تبلیغات کلیکی

سئو بهتر است یا تبلیغات کلیکی؟

اگر می‌خواهید به صورت جامل و کامل به پاسخ این سوال که سئو بهتر است یا تبلیغات کلیکی برسید؟ حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید...

امروز در این مقاله قصد داریم به بررسی ۲ فاکتور بسیار مهم برای فروش در وب سایت یعنی سئو ( SEO ) و تبلیغات کلیکی ( PPC ) بپردازیم! پس اگر می‌خواهید به صورت جامل و کامل به پاسخ این سوال که سئو بهتر است یا تبلیغات کلیکی برسید؟ حتما تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

سئو SEO چیست؟

در ابتدا در پاسخ به سوال سئو چیست باید بگوییم که سئو مخفف Site engineer optimize می‌باشد. سئو یعنی بهینه سازی وب سایت روی کلمات کلیدی هدفمند برای موتورهای جستجو. پر طرفدارترین موتور جستجوی دنیا گوگل می‌باشد و در سئو ما باید به الگوریتم‌های این موتور جستجوی بی‌نظیر کاملا مسلط باشیم تا بتوانیم وب‌سایت خود را روی کلمه کلیدی مربوط به حوزه کاری خود جزو نتایج برتر داشته باشیم.

مزیت های سئو نسبت به تبلیغات کلیکی

یکی از مزیت های مهم سئو نسبت به تبلیغات کلیکی PPC، دائمی بودن آن می‌باشد. شما برای وب سایت خود یکبار روی کلمه کلیدی هدفمند عملیات سئو را انجام می‌دهید و تا زمانی که رقیب قوی تر از خود نداشته باشید به صورت دائمی در نتایج برتر و لینک ۱ خواهید بود و روزانه می‌توانید به تعداد نامحدود با توجه به کلمه کلیدی و نیاز کاربر برای سایت خود ورودی داشته باشید. ولی در تبلیغات کلیکی شما می‌بایست بابت هر کلیک هزینه جداگانه پرداخت کنید.

معایب سئو نسبت به تبلیغات کلیکی

سئو وب سایت علاوه بر مزیت های بی نظیر و فوق العاده ای که دارد، یک مشکل اساسی دارد آن هم زمان است! برای سئو سایت حداقل ۶ الی ۹ ماه زمان نیاز دارید تا سایت خود را جزو نتایج برتر گوگل مشاهده کنید!

سئو SEO

تبلیغات کلیکی PPC چیست؟

در تبلیغات پرداخت به ازای کلیک Pay Per Click یا هماه تبلیغات PPC شما کلمات کلیدی حوزه کاری خود را مشخص می‌کنید و پنل کاربری خود در حساب گوگل ادز را شارژ می‌کنید. سپس را راه‌اندازی کمپین تبلیغات کلیکی مشخص می‌کنید که بودجه روزانه تبلیغات شما چقدر باشد! در این نوع تبلیغات نیازی نیست سایت شما سئو شده باشد و از همان روز اول می‌توانید به فروش محصول یا خدمات خود بپردازید!

مزیت های تبلیغات کلیکی نسبت به سئو

همانطور که می‌دانید عملیات سئو مابین ۶ الی ۹ ماه زمان بر می‌باشد. ولی در تبلیغات کلیکی PPC شما از همان روز اول که وب سایت خود را تکیمیل کردید می‌توانید کمپین خود را شروع کنید. در تبلیغات کلیکی شما آمار بسیار دقیقی توسط گوگل دریافت می‌کنید و می‌تواند یک ابزار بسیار عالی برای استخراج کلمات کلیدی برای سئو باشد! این نوع تبلیغات ویژه محصولات یا خدمات کمپین فروش کوتاه مدت می‌باشد. برای مثال فروش تورهای نوروزی ۱۴۰۳

معایب تبلیغات کلیکی نسبت به سئو

یکی از معایت بسیار مهم تبلیغات کلیکی، گران قیمت بودن آن نسبت به سئو می‌باشد. اگر یک وب سایت نو پا هستید و می‌خواهید روی کلمات کلیدی سخت و پولساز مانند طراحی سایت، خرید گوشی، بلیط هواپیما و… تبلیغات کلیکی داشته باشید، برای هر کلیک حدود ۱۰ الی ۴۰ دلار باید هزینه پرداخت کنید!

در رابطه با معایب و مزایای تبلیغات کلیکی، مقاله جامع تری با عنوان ” معایب و مزایای تبلیغات کلیکی چیست؟ ” را می توانید از بخش مقالات آموزشی سایت مطالعه کنید.

تبلیغات کلیکی

یکی دیگر از روش‌های تبلیغاتی برای وب‌سایت، استفاده از کمپین های تبلیغات کلیکی بنر متحرک می‌باشد. در این نوع تبلیغات شما نیاز به بنر گیف تبلیغاتی دارید که آن را در سایت های مختلف به نمایش بگذارید و بابت هر کلیک روی بنر هزینه پرداخت کنید که نسبت به تبلیغات کلیکی بسیار ارزان قیمت تر می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر مقاله ” مفهوم تبلیغات کلیکی بنری و نقش آن در تبلیغات آنلاین ” را مطالعه کنید!

 سئو یا تبلیغات کلیکی، نتیجه گیری نهایی

در نهایت برای پاسخ به این سوال که سئو بهتر است یا تبلیغات کلیکی باید بگوییم با توجه به نوع فعالیت و بودجه مالی تبلیغاتی شما هر دو گزینه می‌تواند پاسخ صحیح باشد! توجه داشته باشید همه سایت های بزرگ همیشه روی بهینه سازی و سئو سایت خود فعالیت می‌کنن

د ولی در کنار آن برای فروش بیشتر و رقابت بالاتر از تبلیغات PPC نیز استفاده می‌کنند. بدون شک اگر بودجه لازم را دارید هر دو تبلیغ را میشنهاد می‌کنیم.

اگر بودجه کافی را دارید، هم سئو هم تبلیغات کلیکی ولی اگر تازه فعالیت خود را شروع کرده اید، بهتر است ابتدا روی سئو سایت خود روی کلمات کلیدی بلند Long Tail کار کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: