طراحی بروشور خلاقانه

طراحی بروشور خلاقانه

طراحی بروشور خلاقانه چگونه امکان پذیر است؟ همانطور که می دانید بروشور ها به عنوان یکی از موثرترین ابزار برای بازاریابی و تبلیغات کسب و کار های مختلف به کار می روند. برای اینکه بروشور ما دارای جذابیت باشد و بتواند در امر تبلیغات و بازاریابی نیز مؤثر واقع شود باید دارای طراحی حرفه ای و خلاقانه باشد. این ابزار شامل دستورالعمل ها و راهنمای استفاده از کالا می باشند. به نظر شما چه عواملی باعث جذابیت بیشتر بروشور می شود؟ در این مقاله از سایت “بنرساز” قصد داریم با نکات مهم برای طراحی بروشور خلاقانه بیشتر آشنا شویم:

برای ثبت سفارش ” طراحی بروشور ” از بنرسار روی لینک کلیک کنید.

بروشور خلاقانه

بروشور ابزاری است که در آن متن، تصاویر و خدمات مربوط به یک برند، درج شده که هدف آن برای بازاریابی و تبلیغات موثر می باشد. استفاده از این ابزار برای کسب و کارهای مختلفی مانند رستوران ها، فروشگاه ها، بانک ها، مدارس، مراکز درمانی و … باعث می شود تا اعتبار برند شما نزد مشتریان افزایش یابد. طراحی بروشور خلاقانه این امکان را به شما می دهد تا با چاپ آن برند و محصولات خود را به بهترین شکل تبلیغ کنید.

اهمیت بروشور در کسب و کار چیست؟

اگر یک بروشور دارای محتوای متنی و تصویری خوبی باشد، به طوری که بتواند اطلاعات کاملی از محصول را در اختیار مشتریان قرار دهد، می تواند تاثیر زیادی در تبلیغات برند و کسب و کار شما داشته باشد. این ابزار تبلیغاتی در انواع مختلفی مانند بروشور های کلاسیک عرضه می شود. همانطور که می دانید، مشتریان به دنبال خرید برند هایی هستند که بیشتر دیده شوند، در جایگاه دوم قدرت محصول و کیفیت آن ها اهمیت دارد. شما با برند سازی و تبلیغات موثر می توانید اعتماد مشتری را جلب کنید. در نتیجه چاپ بروشور خلاقانه می تواند اثربخشی بیشتری برای شما به عمل بیاورد.

نکات مهم برای طراحی بروشور خلاقانه

  • ایده های خود را اتود بزنید و انواع طرح هالی مختلف را بر روی کاغذ ثبت کنید.
  • استفاده از تیترهای جذاب که مخاطب را وادار به خواندن تمامی قسمت های بروشور کند.
  • خلاصه نویسی و پرهیز از به کار بردن جملات اضافی نقش مهمی در انتقال موثر پیام به مخاطب دارد.
  • در بروشور خلاقانه می توانید با المان های خاص به زیبایی بروشور افزوده باعث تاثیر گذاری بیشتر آن در ذهن مخاطب شوید.
  • برای طراحی بروشور می توانید از اشکال ساده اما تـأثیرگذار هندسی استفاده کنید.
  • در طراحی بروشور خلاقانه می توانید طرح‌های سه بعدی ایجاد کنید.
  • استفاده از تصاویر و المان های جذاب می تواند باعث خلق یک بروشور خلاقانه شود.
  • با استفاده از برش‌های متمایز در طراحی بروشور می توانید بروشوری خلاقانه داشته باشید مثلاً می توانید بروشور را دور گرد کنید.

طراحی بروشور خلاقانه

  • با قرار دادن اجسامی مانند CD ،DVD و یا فلش در بروشور می‌توانید خلاقانه عمل کنید.
  • برای ایجاد خلاقیت در طراحی بروشور می توانید از تایپوگرافی استفاده کنید این باعث بالا رفتن جذابیت بیشتر کار شما می شود.
  • سعی کنید طراحی بروشور شما از اصل سادگی نیز پیروی کند زیرا طر‌ح‌ های ساده دارای جذابیت بیشتر هستند؛ و در آن یکی دو مورد از خلاقیت استفاده شود.
  • طراحی بروشورهای کوچک شاید جذابیت بیشتر داشته باشد و همیشه بزرگتر بودن جذابیت بیشتر نمی آورد. بروشورهای کوچک به راحتی در کیف جا می شوند و قابل حمل و نگهداری هستند.

در طراحی خلاقانه بروشور، حتما باید از فونت های استاندارد و حرفه‌ای استفاده کنید، برای کسب اطلاعات بیشتر در این مورد حتما مقاله ” بهترین فونت برای بروشور چیست؟ ” ما را نیز مطالعه کنید.

انواع بروشور های خلاقانه

امروزه طراحان به دنبال طراحی بروشور های خلاقانه از لحاظ شکل و نوع تا زدن هستند، شما با توجه به بودجه و سلیقه خود می توانید از انواع مختلفی از بروشور ها استفاده کنید.

بروشور های تصویری

در این بروشور به جای متن، از تعدادی تصاویر ساده با توجه به نوع محصول و پیام مورد نظر استفاده می شود.

بروشور ماکتی

یکی از محبوب‌ترین طراحی‌ها در بین مردم این دسته از بروشور‌ها هستند. در این نمونه تیم طراحی با استفاده از خلاقیت خود بخش‌هایی از بروشور را به صورتی طراحی می‌کنند که با ورق زدن آنها شاهد ماکت‌هایی از محصول پیشنهادی خواهید بود و آن کالا یا خدمات را در مقیاسی کوچک‌تر بر روی کاغذ مشاهده خواهیم کرد. بازدهی این دسته از طراحی‌ها به دلیل جذابیت بالایی که دارند بالاتر از سایر بروشور‌ها است و البته که تولید همچین تبلیغاتی بسیار زمانگیر و دشوار می‌باشد.

بروشور مینیمال

در میان بروشور‌های ساده، خلاقیت‌های زیادی را می‌توانیم پیدا کنیم. استفاده‌ از المان‌های خاص، سبک طراحی و رنگ‌بندی تاثیر زیادی در ایجاد تفاوت‌های اساسی دارند. یکی دیگر از فاکتور‌هایی که کار ساده را با یک طراحی خلاقانه متمایز می‌کند بهره گرفتن از انواع تزئینات کوچک اما جذاب است.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: