بهترین فونت برای بروشور

بهترین فونت برای بروشور چیست؟

انتخاب فونت مناسب برای بروشور، کاتالوگ و تراکت بسیار مهم است چرا که بیشترین محتوا شامل متن است.

بهترین فونت برای بروشور را در این مقاله از سایت “بنرساز” بررسی خواهیم کرد. انتخاب فونت مناسب برای بروشور، کاتالوگ و تراکت جهت چاپ حرفه‌ای بسیار مهم است چرا که بیشترین محتوا در این موارد شامل متن است.

بهترین فونت برای بروشور

یکی از ابزارهای ضروری، تاثیرگذار و مهم برای امور طراحی بروشور، کاتالوگ و سایر طرح های بصری، انتخاب نوع فونت می باشد. یک طراح حرفه ای باید بتواند فونت مناسب و تاثیر گذار برای طرح خود انتخاب نماید تا علاوه بر افزایش تاثیر طرح بر زیبایی آن هم بیفزاید.

در این مقاله سعی داریم تا پر استفاده ترین فونت های فارسی توسط طراحان محبوب و مشهور را معرفی نمائیم. امروزه فونت های بسیار زیاد و متنوعی وجود دارد که با استفاده از آنها می توانید سبک خود را بهتر کنید. اگر تازه کار هستید می توانید با استفاده از این فونت های معرفی شده طرح های زیبا و خلاقانه ایجاد کنید و نیاز به جستجو های متعدد نداشته باشید.

بهترین فونت برای بروشور

معرفی فونت های محبوب فارسی

  • فونت یکان پلاس: ظاهری رسمی و جدی دارد. از این فونت برای نوشتن متن کتاب و یا متن های بروشور استفاده می شود.

  • فونت ایران سنس: این فونت در حال حاضر محبوب ترین و از بهترین فونت های فارسی برای بروشور و کاتالوگ است. برای متون طولانی، اپلیکیشن ها، سایت ها و دیگر موارد از این فونت استفاده می شود.

  • فونت لاله زار: این فونت توپر، ضخیم و درشت است. به خوبی خوانده می شود و حس نوستالژی مانند روزنامه ها و مجله های قدیمی را دارد. از این فونت برای ساخت پست و استوری اینستاگرام هم به وفور استفاده می شود. چون جذاب است و مخاطبین را به خوبی با محتوا درگیر می کند. همچنین برای موضوعات ورزشی، آموزشی و فروشگاهی انتخابی عالی محسوب می شود. البته از این فونت برای نوشته های عناوین و تیتر استفاده می شود و ممکن است در نوشته های طولانی انتخاب مناسبی نباشد.

  • فونت کلمه: یکی از بهترین فونت برای بروشور، کلمه است. برای کار های تبلیغاتی، استوری اینستاگرام، بروشور و تراکت های اعلان بسیار زیاد استفاده می شود. برای تیتر و متن های کوتاه جزو بهترین فونت های فارسی برای ورد به شمار می رود. فونتی بسیار شیک و مدرن است. در موضوعات فروشگاهی، استارتاپ، تبلیغات و گرافیک مناسب ترین فونت می باشد.

بهترین فونت برای بروشور

اهمیت فونت برای بروشور چیست؟

انتخاب فونت مناسب برای بروشور، کاتالوگ و تراکت بسیار مهم است چرا که بیشترین محتوا شامل متن است.

شاید در ابتدا این موضوع نسبت به انتخاب رنگ‌ها و تصاویر اهمیت چندانی نداشته باشد. اما متن‌ها و عبارات کوتاهی که در بروشورها یا کاتالوگها چاپ می‌شوند راهنمای مهم خریدارانی است که قصد دارند محصولات را به طور دقیق بررسی کنند.

به همین علت فونت‌هایی که خوانایی مناسب ندارند و یا با سایر قسمت‌های بروشور و کاتالوگ هماهنگی کافی ندارند، انسجام خوبی نداشته و مخاطب زیادی را به خود جذب نمی کنند.

مطالب پیشنهادی: طراحی بروشور حرفه ای در بنرساز

بهترین فونت برای بروشور

آیا فونت های گرافیکی برای طراحی بروشور مناسب اند؟

فونتهای گرافیکی یا فونت های پیچ و خم دار هنگام طراحی بروشور یا کاتالوگ‌های تبلیغاتی کمتر مورد استفاده قرار می‌گیرند، چرا که از خوانایی کمتری نسبت به فونتهای ساده برخوردار هستند. اما در برخی موارد میتوان از این فونت ها بر روی جلد یا قسمتی از کاتالوگ برای جلوه پیدا کردن و جلب توجه استفاده کرد.

استفاده از این فونت ها به صورت متن در بروشور یا کاتالوگ مناسب نیست. زیرا باعث سردرگمی مخاطب می شود. بنابراین پیشنهاد می شود فقط در حد ضرورت یا استفاده خاص و محدود از این فونت ها استفاده شود و برای بروشور و کاتالوگ از بهترین فونت برای بروشور استفاده کنید.

در آخر

به طور کلی انتخاب فونت باید متناسب با خروجی کار بروشور یا کاتالوگ باشد. یعنی شما میتوانید با توجه به نحوه طراحی بروشور یا کاتالوگ فونت مناسبی انتخاب و از آن استفاده کنید.

البته به طور معمول فونتهایی هستند که بیشتر در طراحی و چاپ استفاده میشوند از قبیل فونت های سری بی (byekan,bmitra,bzar,…) یا فونتهای ایرانی که جدیدا پا به عرصه گذاشته اند از قبیل ایران سنس یا فونتهای مطبوعاتی که برای مخاطبین چشم نواز هستند و استفاده از آنها باعث زیباتر شدن طرح کاتالوگ و بروشور و افزایش خوانایی آن نیز میشود. البته برخی از این فونتها لاینسنس دارند و باید خریداری شوند. در این مقاله به برخی از بهترین فونت برای بروشور اشاره کردیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: