بهترین رنگ بنر و پوستر چیست؟

بهترین رنگ بنر و پوستر چیست؟

در این مقاله می‌خوانید:

بهترین رنگ بنر و پوستر چیست؟ رنگ‌ها دارای معانی و احساسات بسیاری هستند که اگر با مفهوم آن‌ها آشنا شوید و درک درست و عمیقی از آن‌ها داشته باشید، می توانید با آگاهی و اطلاعات بیشتری در جهت تبلیغات و برندینگ گام بردارید. در ادامه مطلب از این مقاله در سایت “بنرساز” با ما همراه باشید تا با بهتریت رنگ بنر و پوستر بیشتر آشنا شویم.

بهترین رنگ بنر و پوستر

به منظور انتخاب بهترین رنگ بنر و پوستر باید به این نکته توجه داشته باشید که نوع تبلیغ با رنگ مورد استفاده برای طراحی، رابطه‌ای مستقیم دارد. دقت در انتخاب رنگ‌ها بسیار حائز اهمیت است، چرا که رنگ‌ها زبان ارتباط با مخاطب‌اند و در تبلیغات اثربخشی زیادی دارند. در انتخاب رنگ بنر و پوستر باید به موارد زیر دقت شود:

  • تناسب رنگ با متن
  • تناسب به پیام
  • توجه به نوع محصول و برند

هر رنگ در تبلیغات پیام خاصی را به مخاطب می‌رساند و برای هدف خاصی ایجاد می‌شود. از این‌رو، برند ها با توجه به نوع هدفی که دارند، باید رنگ خاصی را برای تبلیغات خود انتخاب می‌کند. برای این که بدانید چه رنگی برای بنر خوب است و بهترین کاربرد را دارد، ابتدا باید هدف خود را در نظر بگیرید. سپس رنگ مؤثر را انتخاب کنید. زیرا یک بنر مناسبتی، رنگی متفاوت از پوستر معرفی خدمات خواهد داشت.

تاثیر رنگ در بنرهای تبلیغاتی چیست؟

اگر رنگ بنر به درستی انتخاب شود، می تواند تاثیر زیادی در جذب مشتریان داشته باشد. یک طراح خوب می‌تواند با اطلاع از روانشناسی رنگ‌ها، مخاطبان خود را به سمت هدف مورد نظر هدایت کند. به عنوان نمونه اگر به دنبال ایجاد انگیزه در مخاطب است، باید از رنگ‌هایی استفاده کند که القاء‌کننده هیجان است. در نتیجه باید برای انتخاب بهترین رنگ بنر تبلیغاتی، دقت لازم را به خرج دهد. رنگ‌های صورتی، آبی، زرد، قرمز، بنفش، سبز، طلایی یا زرد از تأثیرگذارترین رنگ‌هایی هستند که براساس سال‌ها تجربه، کار گرافیکی و روانشناسی به دست آمده‌اند. در بسیاری از طرح‌های گرافیکی از این رنگ‌ها به صورت تک‌رنگ و یا ترکیبی استفاده می‌شود.

بهترین رنگ بنر و پوستر چیست؟

رنگ مناسب برای بنرهای مناسبتی چیست؟

برای بنرهای مناسبتی که با هدف خاصی طراحی و چاپ می‌شوند، باید از رنگ مناسب آن استفاده کرد. به عنوان نمونه در بنرهای تبلیغاتی‌ای که به مناسبت سال نو طراحی می‌شود، بهتر است از رنگ سال و یا رنگ سبز که نماد طراوت و تازگی طبیعت است استفاده کرد و یا در پوستری که برای روز جهانی صلح طراحی می‌شود، رنگ سفید و در کنار آن کمی سبز، بهترین گزینه برای انتخاب است.

بیشتر بخوانید: انواع پوشش در چاپ (سلفون و لمینت)

ترکیب رنگ ها برای تبلیغات

برای ایجاد بهترین رنگ بنر و پوستر از رنگ های اصلی کمتری استفاده کنید. با این کار اختلاف رنگ شما هنگام چاپ کمتر می شود. ترکیبی که از دو رنگ اصلی استفاده کرده است خطای رنگ کمتری دارد. انتظار نداشته باشید هر رنگی که داخل مانیتور می بینید در فرم های عمومی قابل اجرا باشد. برای ایجاد برخی رنگ ها مانند قهوه ای، زرشکی، بنفش باید از ۴ رنگ اصلی استفاده کرد.

در ترکیبات CMYK یک سری رنگ های خاص از قبیل طلایی (Gold)، نقره ای (Silver)، اکلیلی و … وجود ندارد. به این رنگ ها رنگ های پنجم می گویند. در صورتی که تمایل دارید از این رنگ ها استفاده کنید باید مرکب این رنگ ها که دارای شماره فنی خاص است را خریداری کنید و به صورت رنگ های تفکیکی یا رنگ پنجم چاپ کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *