روان‌شناسی رنگ‌ ها در بنرهای تبلیغاتی

روان‌شناسی رنگ‌ ها در بنرهای تبلیغاتی

روان‌شناسی رنگ‌ ها در بنرهای تبلیغاتی چیست؟ در این مقاله روانشناسی رنگ قرمز، آبی، زرد، سبز و مشکی را با هم بررسی کرده ایم!
در این مقاله می‌خوانید:

روانشناس استفاده رنگ ها در بنرهای تبلیغاتی نقش بسیار مهمی دارند! با شناخت مخاطب هدف و استفاده از رنگ هایی که پیام بنر تبلیغاتی را تقویت کرده و کاربر را به مشاهده و مطالعه بنر ترغیب کند می توانیم بازدهی تبلیغات خود را چندین برابر کنیم.

امروز در این مقاله از سایت بنرساز، به بررسی کامل نکات قابل بررسی در حوزه روانشناسی رنگ ها که در طراحی بنر تبلیغاتی باید آن ها را بدانیم، خواهیم پرداخت!

تأثیر رنگ‌ها بر احساسات و رفتار

رنگ ها می توانند احساسات مختلفی در افراد ایجاد کنند، برای مثال رنگ قرمز نماد انرژی و هیجان می باشد و به همین دلیل در بنرهای تبلیغاتی مربوط به تخفیفات و جشنواره ها از آن استفاده می شود.

رنگ آبی احساس آرامش و امنیت را به کاربر القا می کند و به همین دلیل در کارهایی مانند سرمایه گذاری مالی یا مشاغلی که اعتماد مخاطب باید جلب شود از این رنگ استفاده می شود.

شناخت معنایی رنگ ها در بنر تبلیغاتی

روان‌شناسی رنگ‌ ها در بنرهای تبلیغاتی بحث پیچیده ای است و هر رنگ حاوی معنی و احساس خاصی می باشد. در ادامه معنی و احساس هر رنگ را شرح داده ایم:

روان‌شناسی رنگ‌ ها در بنرهای تبلیغاتی

روانشناسی رنگ قرمز

رنگ قرمز باعث جلب توجه، هیجان، انرژی، خطر و اشتیاق می شود. رنگ قرمز متابولیسم بدن را افزایش داده و باعث بالا رفتن فشار خون نیز می شود.

روانشناسی رنگ آبی

رنگ آبی نشانه اعتماد، امنیت، آرامش دقیقا متضاد رنگ قرمز می باشد. روانشناسی رنگ آبی به معنای نزدیکی به دریا و آسمان نیز می باشد و برای اعتماد سازی و مخصوصا حوزه های مالی مورد استفاده قرار می گیرد.

روانشناسی رنگ زرد

خوشبینی و انرژی از ویژگی ها و تاثیرات روانشناسی رنگ زرد می باشد. رنگ زرد احساس خوشبختی، مثبت‌اندیشی، خوش‌بینی و گاهی فریب و هشدار را القاء می‌کند. این رنگ در پروژه های خلاقانه و استارتاپ ها بیشتر مورد استفاده قرار می گیرد.

روانشناسی رنگ سبز

طبیعت، تازگی، سلامتی. برای برندهای مرتبط با محیط زیست، سلامت و طبیعت از ویژگی های روانشناسی رنگ سبز می باشد.

این رنگ از ترکیب آبی و زرد به دست می آید. رنگ سبز، آرامش دهنده ترین رنگ در طیف رنگی می باشد.

روانشناسی رنگ مشکی

قدرت، ظرافت و لوکس بودن از ویژگی های منحصر به فرد این رنگ خاص می باشد. برای برندهای لوکس و لاکچری اغلب از این رنگ استفاده می شود.

 

هماهنگی رنگ ها برای جذب مخاطب

ترکیب رنگ ها به تنهایی می تواند تاثیر و جذاب بنر را روی مخاطب تا چندین برابر افزایش دهد.

استفاده از رنگ های متضاد باعث ایجاد حس ماجراجویی به صورت ناخودآگاه در مخاطب می شود و همین تکنیک ساده باعث افزایش دیده شدن و نرخ فروش بنر تبلیغاتی خواهد شد.

استفاده از روان‌شناسی رنگ‌ها در طراحی بنرهای تبلیغاتی می‌تواند به جذب مخاطب و انتقال پیام برند به شیوه‌ای مؤثرتر کمک کند. انتخاب صحیح رنگ‌ها و توجه به معنای آنها می‌تواند به موفقیت بیشتر در کمپین های تبلیغات کلیکی یا تبلیغات ساده بنری شما کمک کند.

ما در تیم طراحی بنرساز با بهره گیری از تیم طراحی خلاق، بخش ایده پردازی حرفه ای و مدیران فروش آماده طراحی بنرهای تبلیغاتی ثابت و بنرهای متحرک Gif برای کسب و کار شما هستیم.

برای کسب اطلاعات بیشتر یا سفارش آنلاین، می توانید با شماره 09398899595 تماس حاصل فرمائید.

Picture of فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *