لندنیگ پیج

لندینگ پیج چیست؟

لندینگ پیج چیست؟ امروز در این مقاله قصد داریم صفحه لندینگ یا فرود تبلیغات را به صورت کامل بررسی کنیم، تا انتهای مقاله همراه ما باشید...

صفحه فرود یا لندینگ پیج چیست؟ (Landing Page) به یک صفحه ویژه در وب سایت شما گفته می شود که می‌خواهید کاربر با کلیک روی لینک تبلیغاتی شما وارد آن شود! برای مثال اگر یک جشنواره عیدانه برگزار کرده اید و در اینستاگرام یک کمپین تبلیغاتی راه‌اندازی کرده باشید، باید یک صفحه لندینگ در وب سایت خود با حال و هوای عید طراحی کنید تا بتوانید محصولات یا خدمات خود را در آن ارائه دهید.

ویژگی های لندینگ پیج حرفه ای

یک صفحه فرود حرفه‌ای باید تکنیک های طراحی، بازاریابی و فروش به صورت کامل در آن رعایت شده باشد تا شما را به فروش محصول یا خدمات ایده آل برساند. در ادامه به معرفی برخی ویژگی های مهم یک لندینگ پیج حرفه ای خواهیم پرداخت:

  1. طراحی ساده و خلاقانه
  2. دکمه فراخوان و اطلاعیه جذاب
  3. دریافت اطلاعات مشتری
  4. ایجاد تخفیف روز شمار روی محصول

در قسمت بالا به ۴ ویژگی مهم و تاثیر گذار در فروش یک لندینگ پیج حرفه ای اشاره کردیم، در ادامه این مقاله جذاب از سایت بنرساز با ما همراه باشید تا هر کدام از ویژگی ها را به صورت کامل بررسی کنیم. برای پاسخ به این سوال که لندینگ پیج چیست حتما ۴ ویژگی مهم که در ادامه به آن اشاره کردیم را به صورت کامل مطالعه فرمائید.

نوشتن عنوان جذاب در لندینگ پیج از نکات مهمی است که باید رعایت کنید، برای آموزش تکمیل تر در مورد عنوان نویسی، حتما مقاله ” عنوان نویسی جذاب ” ما را نیز مطالعه کنید!

طراحی ساده و خلاقانه

یکی از ویژگی های اولیه و مهم یک صفحه فرود حرفه ای سادگی و خلاقانه بودن آن است. در طراحی صفحه لندینگ حتما توجه داشته باشید در استفاده از المان ها و رنگبندی در طراحی به نوع کمپین و زمان برگزاری آن نزدیک باشید. برای مثال اگر یک کمپین فروش ویژه یلدا اجرا کرده اید، بهتر است در طراحی صفحه فرود تبلیغات خود از رنگ های قرمز و سبز همراه با المان های یلدایی استفاده کنید.

دکمه فراخوان و اطلاعیه جذاب

در ابتدای صفحه لندینگ خود یک دکمه کال تو اکشن یا یک اطلاعیه جذاب حتما داشته باشید تا مخاطب پس از فرود به سایت شما نتواند از کنار آن به راحتی رد شود. با استفاده از طرح های خلاقانه، جملات شگفت انگیز و… باید کاربر خود را در همان لحظه ورود به صفحه تبلیغات لندینگ خیره کنید! این کار حداقل ۳۰% بازدهی فروش شما را بالا خواهد برد.

دریافت اطلاعات مشتری

بسیاری از مشتریان مخصوصا در کشور ما ایران خجالتی هستند. درست است که در قسمت ابتدایی سایت راه های ارتباطی خود را گذاشته ایم تا مشتری با ما تماس بگیرد، ولی اگر می‌خواهید نرخ فروش خود را به صورت فوق العاده ای بالا ببرید، پیشنهاد میکنیم یک فرم درخواست اطلاعات از مشتری مانند نام، نام خانوادگی، شماره تماس، نوع خدمات یا محصول مورد نیاز در سایت ایجاد کنید. با انجام این کار مشتریان شما اطلاعات خود را ثبت کرده اند و شما باید به یک فروشنده تلفنی حرفه ای ماموریت تبدیل کاربران به مشتری را بسپارید.

ایجاد تخفیف روز شمار روی محصول

یکی از قدیمی ترین و بهترین روش های افزایش نرخ فروش ایجاد محدودیت برای مشتریان است! اگر یک صفحه لندینگ فروشگاهی دارید، حتما پیشنهاد میکنیم برای قیمت، موجودی یا زمان تخفیف محصول خود محدودیت زمانی ایجاد کنید. حتما شما هم در فروشگاه های بزرگ مانند دیجیکالا مشاهده کرده اید که کنار محصول آیتم ” ۲ عدد موجود در انبار ” را دیده اید، این تکنیک همان تکنیک ایجاد محدودیت برای مشتری است که نرخ فروش را بسیار بالا می‌برد.

لندینگ پیج دیجی کالا

تفاوت صفحه اصلی سایت با لندینگ

همانطور که در بخش بالا اشاره کردیم، لندینگ پیج به یکی از برگه های سایت شما گفته می‌شود که به صورت تخصصی برای یک کمپین یا یک خدمات شما طراحی شده است ولی صفحه اصلی Home Page سایت شما به صفحه ای گفته می‌شود که به صورت کلی تمام خدمات و محصولات شما را باید معرفی کند.

بسیاری از وب مستران و مدیران وب سایت ها این اشتباه را می‌کنند که از صفحه اصلی سایت مخصوصا در تبلیغات بنر گیف کلیکی استفاده می‌کنند که نرخ تبدیل تبلیغات را به شدت کاهش می‌دهد. حتما در کمپین های اینستاگرامی یا کلیکی خود به این نکته توجه داشته باشید که هرگز آدرس صفحه اصلی سایت خود را برای صفحه فرود انتخاب نکنید و یک لندینگ پیج جذاب و حرفه ای طبق توضیحات بالا طراحی کنید.

در این مقاله سعی کردیم در پاسخ به این سوال که لندینگ پیج چیست؟ پاسخ کامل و جامعی به شما عزیزان داده باشیم، برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تبلیغات حتما از بخش مقالات سایت ما بیشتر استفاده کنید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با بنرهای اسلایدر، پیشنهاد میکنیم مقاله “اسلایدر سایت چیست؟” را نیز از بخش مقالات سایت مطالعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: