اسلایدر سایت چیست؟

اسلایدر سایت چیست؟

اسلایدر زیبایی سایت شما را چند برابر می کند و در فضایی کوچک، اطلاعات زیادی را در اختیار مخاطب قرار می دهد. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید

اسلایدر سایت چیست؟ در دنیای امروزی، اکثر کسب و کارها اقدام به ساخت وب سایت می کنند. اما چیزی که شما را از بقیه متمایز می کند، شخصی سازی این سایت خواهد بود. اینجاست که اسلایدر نقش مهمی را ایفا می کند. اسلایدر نه تنها می تواند زیبایی سایت شما را چند برابر کند، بلکه در فضایی کوچک، اطلاعات زیادی را در اختیار بیننده قرار می دهد. با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید تا به معرفی اسلایدر سایت و اصول طراحی آن بپردازیم.

کاربرد اسلایدر سایت

همانطور که از اسمش پیداست، اسلایدر قسمتی از سایت است که بنرهایی به طور اسلایدی را نشان می دهد و هر کدام از این بنرها پیام خاصی را با یک فاصله زمانی به نمایش می گذارند. اسلایدر معمولا بالای صفحه اصلی قرار می گیرد و اولین المانی است که مخاطب به محض ورود به سایت مشاهده می کند. همین عامل باعث می شود اسلایدر به یکی از بهترین راه ها برای به نمایش گذاشتن نوع کسب و کار و برند شما تبدیل شود. به کمک اسلایدر می توانید مهم ترین اطلاعات و حتی محصولات خود را در معرض دید قرار دهید.

نکات مهم در طراحی اسلایدر سایت

مثل تمامی المان های موجود در یک سایت، طراحی اسلایدر نیز بهتر است از اصول خاصی پیروی کند تا تاثیر بیشتری در مخاطب ایجاد کند. برخی از این نکات عبارتند از:

دکمه CTA

نقش دکمه Call to Action (یا همان دکمه فراخوان) مشتاق کردن مخاطب به انجام کاری است. با کلیک کردن روی این دکمه، مخاطب به صفحه ای منتقل می شود که می تواند محصول یا خدمات مورد نظر را مشاهده کند. از مثال های بارز متن این دکمه می توان به «خرید کنید» «کلیک کنید» «مشاهده محصولات» «مشاوره رایگان» و … اشاره کرد.

اصول گرافیکی

از آنجایی که اسلایدرها نقش مهمی در جذب مخاطب و ماندن آنها در سایت دارند، طراحی آنها باید اصولی، خلاقانه و زیبا باشد. طرح و رنگ بنر باید با تم کلی سایت هماهنگی داشته باشد. یک بنر اسلایدر خوب نباید بیش از حد شلوغ و پر از متن باشد. سادگی اسلایدر به انتقال سریع پیام و جذب بیننده کمک می کند.

سایز استاندارد و سرعت بارگزاری

یکی از نکاتی که در طراحی اسلایدر سایت باید رعایت شود، سایز آن است. سایز بزرگ بنر باعث می شود زمان بارگزاری آن طولانی تر شده و مخاطب خسته شود. همین عامل کافی است که بیننده در عرض چند ثانیه از سایت شما خارج شود.

اسلایدر سایت چیست؟

در این مقاله سعی داشتیم شما را با اسلایدر سایت و نکات مهم در طراحی آن آشنا کنیم. برای ساخت بنرهای سایت حرفه ای، میتوانید از خدمات طراحی بنر سایت بنرساز بهره مند شوید. می توانید قبل از ثبت سفارش، از همکاران ما مشاوره رایگان دریافت کنید.

همچنین پیسنهاد میکنیم مقاله “لندینگ پیج چیست؟” را نیز از بخس مقالات سایت مطالعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: