تا-کردن-بروشور

انواع تا کردن بروشور

اگر درباره انواع تا زدن بروشور نمی دانید، تا آخر این مقاله همراه باشید تا رایج ترین انواع آن را برایتان معرفی کنیم.
در این مقاله می‌خوانید:

انواع تا کردن بروشور کدامند؟ بروشورها از قوی ترین ابزارهای تبلیغاتی هستند که می توانند طیف گسترده ای از اطلاعات و محصولات مختلف را به نمایش بگذارند. احتمالا برایتان پیش آمده که قصد سفارش یا حتی طراحی بروشور داشته اید و مدل تا کردن آن شما را سردرگم کرده باشد! بروشورها متناسب با هدف و سلیقه شما می توانند در انواع مختلفی تا بخورند. در این مقاله چند مورد از رایج ترین مدل های تا کردن بروشور را برایتان معرفی خواهیم کرد. پس تا انتها با ما همراه باشید.

اگر شما هم می‌خواهید طراحی برشورهای خود را به هوش مصنوعی بسپارید، حتما مقاله ” طراحی بروشور با هوش مصنوعی ” ما را مطالعه کنید!

مدل های تا کردن بروشور

چیدمان محتوای بروشور وابسته به نوع تا خوردن آن است. در واقع نحوه تا زدن بروشور جزوی از فرایند طراحی آن به حساب می آید. رایج ترین مدل های تا کردن بروشور عبارتند از:

تا-کردن-بروشور

برای مشاهده قیمت بروشور سه لت کلیک کنید!

دو لت (Bi-Fold)

از رایج ترین انواع تا کردن بروشور که از وسط تا می شود. این تا برای هر دو حالت افقی و عمودی مناسب است. این نوع بروشور برای به اشتراک گذاری اطلاعات مختصر یا هایلایت کردن یک محصول خاص به خوبی عمل می کند.

سه لت (Tri-Fold)

این نوع بروشور شامل 3 پنل و 2 خط تا است، که دو پنل کناری روی هم تا می شوند. بروشور سه لت امکان درج اطلاعات بیشتری را در مقایسه با بروشور دو لت فراهم می کند. بروشور سه لت برای مشاغلی که حرف بیشتری برای گفتن دارند، یا قصد دارند چند محصول مختلف را به نمایش بگذارند عالی است.

دروازه ای (Gate-Fold)

این نوع بروشور با 2 خط به 3 پنل تقسیم می شود و 2 پنل کناری مانند یک دروازه به سمت داخل تا می شوند. اما دقت کنید که مانند بروشور سه لت، پنل ها روی هم تا نمی شوند، بله در مقابل هم جا می گیرند. این نوع تا زدن ظاهری منحصر به فرد به بروشور می دهد و می تواند اطلاعات زیاد یا یک تصویر بزرگ را در خود جای دهد. با این حال، بروشور دروازه ای محبوبیت خیلی زیادی نسبت به انواع دیگر آن ندارد.

زیگ زاگ (Z-Fold)

همانطور که از اسمش پیداست، این بروشورها به شکل Z یا زیگ زاگ هستند و از 3 پنل دو طرفه تشکیل می شوند. بروشور زیگ زاگ جزو محبوب ترین سبک هاست که امکان درج اطلاعات زیاد یا محصولات بیشتری را می دهد.

با اینکه هیچ قانونی در نوع انتخاب بروشور وجود ندارد، داشتن اطلاعات کافی درباره انواع آن می تواند شما در انتخاب بهتر نسبت به هدف و سلیقه تان کمک کند. امیدواریم این مقاله از سایت بنرساز برایتان مفید بوده باشد.

Picture of هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *