مراحل کامل غیر فعال کردن موقت تلگرام

برای این کار ابتدا وارد لینک  https://my.telegram.org/auth?to=deactivate شوید و اطلاعات حساب کاربری خود مثل شماره تلفن همراه و کد کشور را وارد کنید. سپس یک کد تایید برای اکانت تلگرام شما ارسال می‌شود که باید آن را در کادر موجود در این صفحه وارد کنید و دکمه Sign In را فشار دهید. به این صورت شما وارد اکانت خود می‌شوید. اکنون برای حذف اکانت تلگرام به‌طور دائم، باید روی لینک Delete Account کلیک کنید.

گاهی وقت‌ها کاربران تصمیم می‌گیرند به‌طور موقت تلگرام خود را حذف کنند. البته این تصمیم موقتی و برای مدتی کوتاه است. بعضی از افراد تصور می‌کنند امکان انجام این کار وجود ندارد، اما خوشبختانه این‌طور نیست. امروز در این مقاله از سایت «بنرساز» به بررسی نحوه دی اکتیو (موقت و دائمی) تلگرام می‌پردازیم.

دی اکتیو تلگرام

نحوه دی اکتیو تلگرام اندروید و آیفون به شرح زیر است:

دی اکتیو تلگرام اندروید

برای غیرفعال کردن تلگرام گوشی‌های اندروید این مراحل را طی کنید:

  1. تلگرام را در اندروید باز و روی تنظیمات کلیک کنید.
  2. تب Privacy and Security را انتخاب کرده و برای حذف خودکار حساب، به بخش If A Away بروید.
  3. بازه زمانی بیکاری را انتخاب کنید که پس از آن اکانت تلگرام شما برای همیشه غیرفعال می‌شود.

دی اکتیو تلگرام ios

مراحل نحوه حذف تلگرام گوشی‌های آیفون عبارت‌اند از:

  1. برای این کار باید وارد تنظیمات تلگرام خود شوید.
  2. اپلیکیشن تلگرام را باز کنید و در قسمت پایینی صفحه،روی تب Setting کلیک کنید.
  3. در صفحه جدیدی که باز شده‌است، روی عبارت Edit که گوشه بالا و سمت راست قرار دارد ضربه بزنید.
  4. بر روی عبارت Log Out کلیک کنید تا اکانت تلگرام شما به‌طور موقت غیرفعال شود.

 اکانت تلگرام

حذف اکانت تلگرام به‌طور دائمی

از طریق اپلیکیشن تلگرام نمی‌توان اکانت‌ها را برای همیشه پاک کرد و برای دیلیت اکانت دائمی تلگرام باید از نسخه تحت وب این پیام‌رسان استفاده کنید؛ به‌همین‌دلیل، فرقی ندارد که گوشی شما اندروید است یا iOS؛ همه افراد برای حذف دائمی تلگرام باید مراحل زیر را طی کنند:

لینک دی اکتیو اکانت

برای این کار ابتدا وارد لینک  https://my.telegram.org/auth?to=deactivate شوید و اطلاعات حساب کاربری خود مثل شماره تلفن همراه و کد کشور را وارد کنید. سپس یک کد تایید برای اکانت تلگرام شما ارسال می‌شود که باید آن را در کادر موجود در این صفحه وارد کنید و دکمه Sign In را فشار دهید. به این صورت شما وارد اکانت خود می‌شوید. اکنون برای حذف اکانت تلگرام به‌طور دائم، باید روی لینک Delete Account کلیک کنید. بعد از این کار صفحه‌ای برایتان باز می شود که دلیل این کار شما را می‌پرسد. در صورت دلخواه می‌توانید دلیلی وارد کنید و بعد روی دکمه Delete My Account کلیک کنید.

چگونه اکانت تلگرام را غیرفعال کنیم ؟

خیلی وقت‌ها برنامه‌هایی چون تلگرام برای کاربران دردسرساز می‌شوند؛ ازاین‌رو آن‌ها تصمیم می‌گیرند به دی اکتیو تلگرام بپردازند. دلایل افراد گوناگون برای این کار متفاوت است؛ برای مثال، عده‌ای از سیاست‌های مختلف این اپلیکیشن خسته می‌شوند، عده‌ای دیگر برای جلوگیری از حواس‌پرتی در زمان درس و امتحانات تصمیم به انجام این کار می‌گیرند. درهرحال، هر فردی دلایل شخصی خود را دارد.

نکته‌ مهم این است که مطمئن شوید تلگرام خود را به‌صورت موقتی حذف می‌کنید یا برای همیشه؟ توصیه می‌کنیم اکانت خود را به‌صورت موقت دیلیت کنید تا بعدها امکان بازگشت به برنامه و استفاده دوباره از آن را داشته باشید. برای حذف موقت اکانت نیز هیچ راهکار خاصی نیاز نیست؛ تنها کافی است از طریق تنظیمات اپلیکیشن، گزینه Log Out را فعال کنید. به این صورت، هر زمان که بخواهید دوباره اکانت را فعال می‌کنید. به‌خاطر داشته باشید که حتی با حذف همیشگی تلگرام از داخل گوشی، باز هم اکانت‌تان قابل برگشت است.

در بخش‌ بعدی مقاله، نحوه انجام این کار را با تصویر و قدم‌به‌قدم به شما عزیزان آموزش می‌دهیم.

دیلیت اکانت موقت تلگرام

از طریق راهکاری که در ادامه ذکر می‌کنیم، به‌راحتی می‌توانید اکانت تلگرام خود را Delete Account کنید. توجه داشته باشید که غیرفعال کردن و دی اکتیو کردن موقت تلگرام با دیلیت اکانت کلی فرق دارد. در این روش، شما فقط برای مدتی معین اکانت‌تان را معلق می کنید، ولی در روش اصلی Delete Account که از داخل خود تلگرام نمی‌شود و شما باید وارد سایت اصلی تلگرام شوید، کلیه چت‌ها، تصاویر و اطلاعات شما برای همیشه حذف خواهد شد.

برای دی اکتیو تلگرام به‌صورت موقت، مراحل زیر را طی کنید:

  • تلگرام خود را باز کنید و روی سه خط سمت چپ بالایی صفحه گوشی بزنید تا نوار ابزار برنامه باز شود.
  • از داخل نوار ابزار، گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • در برگه جدیدی که برایتان باز می‌شود، سه نقطه موجود بالای صفحه را بزنید تا منوی دیگری را نمایش دهد.
  • حالا از این منو می‌توانید گزینه «Log Out» را ببینید. تنها کافی است این گزینه را انتخاب کنید تا تلگرام شما به‌صورت موقت حذف شود.

برای دیلیت اکانت موقت تلگرام در گوشی‌های IOS نیز همین مراحل را طی کنید؛ با این تفاوت که بعد از باز کردن صفحه تنظیمات، دیگر نیاز به فشردن ۳ نقطه نیست. با اسکرول کردن به‌سمت پایین می‌توانید گزینه « Log Out» را ببینید و آن را فعال کنید.

چگونه تلگرام را از حالت null خارج کنیم؟

حالت null به کاربران اجازه می‌دهد بدون اطلاع از باقی افراد، در تلگرام حضور داشته باشند؛ برای مثال، وقتی پیامی را می‌خوانند کاربران دیگر متوجه نمی‌شوند. همچنین این قابلیت، آنلاین بودن کاربران در اپلیکیشن را نیز مخفی می‌کند.

برای غیرفعال کردن این حالت، باید آیکون ویژگی تلگرام را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تلگرام اصلی از قابلیت null برخوردار نیست و تنها با برنامه‌های غیررسمی امکان فعال یا غیرفعال کردن این حالت وجود دارد.

فعال کردن مجدد اکانت تلگرام دی‌اکتیوشده

اگر برنامه را پاک کرده‌اید، دوباره آن نصب کنید و وارد تلگرام شوید.

شماره تلفنی که برای اکانت‌تان استفاده کرده بودید را مجددا وارد کرده و منتظر بمانید تا کد فعال‌سازی برای شما ارسال شود.

کد دریافتی را تایپ و وارد اکانت‌تان شوید، همان‌طورکه مشاهده می‌کنید، اکانت شما به همان شکل باقی مانده و اطلاعات مخاطبان، چت‌ها، کانال‌ها، گروه‌ها و … همچنان وجود دارد.

تلگرام یک اپلیکیشن بسیار معروف و پرکاربرد است که کاربران زیادی در آن وقت می‌گذرانند؛ به‌همین‌دلیل، یکی از بهترین بسترها برای تبلیغات برند‌های مختلف محسوب می‌شود. برای انجام تبلیغات در این برنامه، روش‌های مختلفی وجود که ساده‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها انتشار بنرهای تلگرامی است. برای مشاهده بهترین و حرفه‌ای ترین بنر تلگرام کلیک کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4.6]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: