علت ریپورت شدن در تلگرام

علت ریپورت شدن در تلگرام چیست؟

علت ریپورت شدن در تلگرام را می دانید؟ اگر این اتفاق ناخوشاید برای شما هم پیش آمده و برایتان سوال بوده که چطور می توانید رفع ریپورت شوید، هر آنچه که باید در مورد ریپورت شدن بدانید را به شما خواهیم گفت. تا آخر این مقاله با ما همراه باشید. تلگرام یک پلتفرم محبوب برای ارتباطات آنلاین است، اما همچون هر سرویس دیگری، دارای قوانین و مقرراتی است که کاربران باید رعایت کنند. افراد ممکن است به دلایل مختلف ریپورت شوند. برخی از این دلایل شامل موارد زیر می‌شوند:

دلایل ریپورت شدن در تلگرام

محتوای نامناسب:

ارسال محتوایی که با قوانین تلگرام در خصوص محتوای نامناسب و غیراخلاقی مغایرت دارد، می‌تواند منجر به ریپورت شدن شما شود.

استفاده نادرست از گروه‌ها و کانال‌ها:

اگر در گروه‌ها یا کانال‌های تلگرامی به نقض قوانین مربوط به استفاده مناسب از این امکانات بپردازید، ممکن است توسط کاربران دیگر یا حتی خود تلگرام ریپورت شوید.

استفاده نادرست از ربات‌ها یا اسپم:

ارسال پیام‌های تکراری یا اسپم، استفاده نادرست از ربات‌ها و اسکریپت‌ها ممکن است به عنوان عدم رعایت قوانین تلگرام در نظر گرفته شود و به ریپورت منجر شود.

آزار و اذیت:

اگر به کاربران دیگر در تلگرام آزار و اذیت وارد کنید، این ممکن است باعث ریپورت شما شود.

توجه داشته باشید که تصمیم نهایی در مورد ریپورت و مجازات‌ها توسط تیم پشتیبانی تلگرام گرفته می‌شود. برای جلوگیری از ریپورت شدن، بهتر است قوانین و مقررات سرویس را دقیقاً مطالعه کرده و آنها را رعایت نمایید.

در تلگرام هم مانند اینستاگرام ممکن است ریپورت شوید و این یکی از مشکلاتی است که بسیاری از کاربران با آن مواجه می شوند. ریپورت شدن در تلگرام به این معناست که شخصی شما را در تلگرام به عنوان یک فرد مزاحم گزارش کرده است و در نتیجه قادر نخواهید بود به افراد ناشناس پیام خصوصی ارسال کنید. در واقع فقط می توانید به کسانی پیام دهید که شماره شما در لیست مخاطبین آن ها ثبت شده باشد. برای مثال، در یک گروه عضو شده اید و قصد دارید به افراد آن گروه که ناشناس هستند پیام دهید، اما این اتفاق غیر ممکن خواهد بود.

اگر به دلیل ریپورت شدن های زیاد قصد غیر فعال سازی اکات تلگرام خود را داشتید، حتما مقاله آموزشی ” دی اکتیو تلگرام ” را مطالعه کنید.

چند نفر بلاک کنن ریپورت میشویم در تلگرام

تعداد نفراتی که باید شما را ریپورت یا بلاک کنند تا تاثیرگذاری داشته باشد، به عوامل مختلفی بستگی دارد و اطلاعات دقیق در این خصوص در دسترس نیست. تصمیم‌گیری در مورد ریپورت یا بلاک یک کاربر به عهده هر فرد یا گروه است، و بستگی به علت ریپورت و ارتباط شما با دیگران دارد.

همچنین توجه داشته باشید که این امور به صورت خودکار توسط تلگرام صورت نمی‌گیرد. تیم پشتیبانی تلگرام تصمیم‌گیری نهایی در مورد ریپورت‌ها و موارد مشابه دارد و به عوامل مختلفی توجه می‌کند که ممکن است شامل محتوای پیام، تاریخچه فعالیت‌ها، و تعداد ریپورت‌ها باشد.

بهتر است همیشه محتوای پیام‌های خود را متناسب با قوانین و مقررات تلگرام نگه دارید و از هرگونه رفتار نادرست یا آزاردهنده خودداری کنید تا از این نوع وضعیت‌ها جلوگیری شود.

گزینه ریپورت شدن در تلگرام کجاست؟

زمانی که فردی ناشناس در تلگرام پیامی به شما ارسال می کند، گزینه ای با عنوان Report Spam در قسمت بالای مکالمه نمایان می‌شود. با انتخاب این گزینه، اکانت شخص مورد نظر به عنوان یک مزاحم به تلگرام گزارش می شود و دیگر قادر به ارسال پیام به شما نخواهد بود. حال اگر این شخص چندین بار از سمت کاربران دیگر ریپورت شود، تماما قابلیت ارسال پیام به اشخاص ناشناس از او صلب شده که اصطلاحا می گوییم فرد ریپورت شده است. پس از اینکه اکانت تلگرام شما ریپورت شد، هنگام ارسال پیام به افراد ناشناس با متنی مواجه خواهید شد با مضمون “sorry you can only send messages to mutual contacts at the moment” که نشانگر ریپورت بودن اکانت تان است.

علت ریپورت شدن در تلگرام چیست؟

  • ارسال پیغام های اسپم از طریق ربات های تبلیغاتی
  • عضویت در کانال ها و گروه های غیر اخلاقی که عملکرد آن ها برخلاف قوانین تلگرام است.
  • ارسال بالغ بر ۱۰۰ پیام خصوصی در طول روز برای افراد ناشناس
  • استفاده از استیکرهای غیرمجازی که تلگرام امکان اضافه کردن آن ها به لیست استیکرها را نمی‌دهد.
  • فوروارد کردن لینک های اسپم، فعال کننده ربات ها و غیره که منجر به آزار دیگر کاربران می‌شوند.
  • ارسال پیغام های تکراری و تبلیغاتی برای کاربران ناشناس تلگرام

چگونه از ریپورت شدن تلگرام خارج شویم؟

باید به خاطر داشته باشید که برای جلوگیری از ریپورت شدن، از ادامه فعالیت های مشکوک در تلگرام خودداری کرده و از ادد شدن در گروه های مختلف توسط اشخاص بدون اجازه تان جلوگیری کنید. چندین راه برای خارج شدن از ریپورت تلگرام وجود دارد که در ادامه به شما معرفی خواهیم کرد.

ربات اسپم بوت (spambot)

یکی از بهترین و اصولی ترین راه هایی که میتوانید انجام دهید، ارسال درخواست رفع ریپورت از طریق ربات رسمی تلگرام با عنوان Spam Info Bot است. پس از اتمام، تلگرام درخواست شما را طی مدت زمانی که مشخص کرده، بررسی می کند و در نهایت، محدودیت های ریپورت از اکانتتان برداشته می‌شود.

ایجاد حساب کاربردی جدی و تغییر مشخصات

با این کار به نحوی تلگرام را گول می زنید، اما شما را سریع تر به مرحله رفع فیلتر می رساند. در این روش باید اطلاعات اکانت خود از قبیل عکس پروفایل و آیدی پروفایل را با اکانت دیگری تعویض کنید. برای این کار می توانید یک حساب کاربری جدید ساخته و یا با اکانت فرد دیگری که آشنا و مورد اعتماد است تعویض کنید. برای مثال، شخص اول با نام A و آیدی AX در تلگرام حضور دارد. در مقابل اکانت شما در تلگرام با نام B و آیدی BX ثبت شده است. کاملا اکانت های خود را جابه جا کنید و عکس های پروفایل را تغییر دهید.  با این کار ظرف ۲۴ ساعت خروج از ریپورت تلگرام انجام خواهد شد و می‌توانید مشخصات اکانت خود و دوستتان را مجددا جابجا نمایید.

درخواست دریافت پیام از اشخاص ناشناس

در این روش می توانید از افراد ناشناس (حداقل ۱۰ نفر) درخواست کنید تا به مدت ۴ الی ۷ روز پی در پی به شما پیام دهند یا استیکری بفرستند. دقت کنید که نباید شماره شما در لیست مخاطبین آن افراد بوده و یا شما آنها را در لیست مخاطبین خود ذخیره داشته باشید. برای اینکه کارتان راحت تر شود، می توانید از اعضای گروه هایی است که در آن عضو استفاده کنید و درخواست کنید این پیام ها را برایتان ارسال کنند. بهتر است پیام هایی که به شما ارسال می شود، در طی این چند روز متفاوت باشد. همچنین اگر اشخاص بیشتر و متفاوت تری به شما پیام ارسال کنند، این پروسه سریع تر طی شده و خروج از ریپورت زودتر خواهد بود.

اما نکته مهم دیگری که وجود دارد، این است که شما در طی این ۴ الی ۷ روز نباید پیام هایی که به شما ارسال شده است را سین (مطالعه) کنید و اجازه دهید این پیام تا خارج شدن شما از ریپورت در تلگرام خوانده نشده باقی بماند.

علت های ریپورت شدن در تلگرام

درخواست رفع ریپورت از طریق پشتیبانی تلگرام

اگر زبان انگلیسی تان خوب است، این روش مناسب شماست. ارتباط با پشتیبانی تلگرام یکی دیگر از روش هایی است که میتواند شما را سریع تر رفع ریپورت کند که در این روش باید با پشتیبانی تلگرام بصورت آنلاین در ارتباط باشید. برای این کار مراحل زیر را انجام دهید:

  • از منوی اصلی تلگرام گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Ask a Question را انتخاب نمایید.
  • گزینه OK را انتخاب نمایید.

پس از آن پنجره مکالمه ای باز خواهد شد که می توانید متن مورد نظر خود را برای پشتیبانی ارسال کنید.

ارسال درخواست از طریق ایمیل

از روش های دیگر، ارسال پیام از طریق ایمیل پشتیبانی تلگرام است. شما می توانید به آدرس ایمیل spam@telegram.org  درخواست خود را ارسال کنید. از آنجایی که این آدرس متعلق به دپارتمان رسیدگی به درخواست های ریپورت اکانت تلگرام است، با ارسال مستقیم پیام، می توانید به سرعت به رفع ریپورت برسید. به یاد داشته باشد، به هنگام ارسال پیام، در موضوع ایمیل گزینه SPAM را درج کنید. همچنین، متن پیامی که ارسال می کنید مهم است، پس سعی کنید به خوبی مشکل خود را شرح دهید و تاکید کنید که اشتباهی رخ داده است. در آخر حتما آیدی و شماره تلگرام خود را ضمیمه کنید.

بلاک تلگرام چیست؟

در کنار موضوع ریپورت تلگرام، بهتر است در رابطه با مسئله بلاک هم بدانید، چرا که این دو باهم تفاوت دارند.

گاهی ممکن است در تلگرام برایتان پیش بیاید که با فردی در حال چت هستید و ناگهان اخرین بازدید او به مدت ها قبل بر می گردد و پروفایلش از شما حذف می شود.

در این صورت فرد، شمارا بلاک کرده است و دیگر نمی توانید به آن پیام دهید.

 

چگونه بفهمیم چه کسانی را بلاک کرده‌ایم؟

  • برنامه تلگرام را اجرا کنید.
  • آیکون سه خطی گوشه سمت چپ و بالای صفحه را لمس کنید تا منوی اصلی تلگرام نمایان شود.
  • گزینه Settings را انتخاب کنید.
  • گزینه Privacy & Security را انتخاب نمایید.
  • گزینه Blocked Users را انتخاب کنید.

 

در این مقاله سعی کردیم علت ریپورت شدن شما در تلگرام و راه حل هایی که می تواند شما را از شر این اتفاق برهاند را بگوییم . امیدواریم این مقاله برای شما سودمند بوده باشد و بتوانید به راحتی خود از از ریپورت تلگرام خارج کنید.اگر در تلگرام به صورت حرفه ای فعالیت می کنید و کسب و کار خود را در آن راه اندازی کرده اید بهتر است تمامی فوت و فن های تلرگام را یاد بگیرید و اگر برای کانال کسب و کار به دنبال طراحی “ بنر تلگرام “هستید می توانید به سایت بنرساز مراجعه کنید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 3.5]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: