باید های طراحی لوگو

هنگام شروع کار خود ، کاملاً باید برند تجاری خود را زیر و رو کنید. شما باید از همان ابتدا یک هویت قوی برای خود ایجاد کنید تا بتوانید در مشتریانی که می خواهید جذب کنید تأثیر ماندگاری ایجاد کنید.

یک قسمت اصلی از هویت تجاری یک کسب و کار ، آرم آن است. اما آیا می دانید که بایدها و نبایدهای اساسی طراحی یک آرم چیست؟

آرم چیست؟

به زبان ساده ، آرم ها نمادهایی هستند که از تصاویر یا متنی تشکیل شده اند که به مشتریان در شناسایی برند ها کمک می کنند. یک آرم عالی سنگ بنای برند تجاری شما خواهد بود و به مشتریان (و مشتریان وفادار) کمک خواهد کرد تا بفهمند شما و تجارتتان چه محصولات یا خدماتی ارائه  می دهید ، چه کسی هستید و برای چه چیزی کار  می کنید.

مهمترین عملکرد آرم برند شما این است که به شرکت یا سازمان خود علامت منحصر به فردی بدهید که شما را از سایر مشاغل (رقبای شما) متمایز کند. یک آرم خوب همچنین اطلاعات مهمی راجع به شرکت شما در اختیار مشتری شما قرار می دهد. در چه صنعتی مشغول هستید و حتی ارزش برند شما را نمایان می کند.

آرم یکی از جنبه های مهم برند سازی است ، به ویژه هنگامی که برای اولین بار کار خود را شروع می کنید. ایجاد یک آرم چیزهای فراتر از استفاده از اشکال ، رنگ ها و فونت ها برای طراحی است. شما به آرمی نیاز دارید که نشان دهنده هویت واقعی برند شما باشد.

 

 

ما بایدها و نبایدهای مفیدی را گردآوری کرده ایم و به شما اطمینان می دهیم بتوانید در صنعت خود نامی ماندگار بسازید.

باید های طراحی لوگو

۱٫ درباره مخاطب خود را تحقیق و آن را تعریف کنید

 

یکی از اهداف اصلی لوگو و نام تجاری شما جذب مخاطب اصلی شماست. آرم شما باید از نظر آنها جذاب باشد. در حالی که ممکن است فکر کنید فونت ها یا رنگ های خاص خوب به نظر می رسند ، ممکن است کاربران یا مشتریان اصلی شما احساس یکسانی نداشته باشند. اگر آرم شما توجه آن ها  را جلب نمی کند ، راه را اشتباه رفته اید.

مخاطبان خود را به عنوان اولین قدم در روند طراحی آرم تعریف کنید ( در نظر بگیرید) . درباره علایق و عادات آنلاین آنها تحقیق کنید تا بتوانید آرم بی نقصی ایجاد کنید که تضمین شده مورد توجه آنها قرار گیرد.

یک روش خوب برای انجام این کار بررسی فالوور های رقبا در شبکه های اجتماعی است. نمایه رسانه های اجتماعی هر کدام را بررسی کنید تا بدانید بیشتر با چه نوع محتوایی مشغول هستند. عمیقاً جستجو کنید تا ببینید چه کسی آنها را دنبال می کند و آن ها چه علایقی دارند.

۲٫ مطمئن شوید که خوانا است

قرار است آرم ما به راحتی خوانده شوند. اگر یک آرم طراحی کرده اید اما کسی نتواند آن را بخوانند ، وقت آن است که در مورد فونت انتخابی خود تجدید نظر کنید. ممکن است مشتریان شما به آرم شما نگاه کنند و نام دیگری با آنچه شما در نظر داشتید مشاهده کنند و این باعث سردرگمی خواهد شد. خواندن متن آرم را ساده و آسان کنید و از فونت های پیچیده یا بیش از حد پیچیده دوری کنید.

توجه دقیق به فونت ها نقش مهمی در اطمینان از خوانایی آرم شما برای همه خواهد داشت. مهم نیست که نوع فونت چه باشد ، توپر ، تو خالی، مورب یا … ، فونت همان چیزی است که اولین تأثیر را روی مخاطب شما ایجاد می کند.

هنگامی که آرم ها به سختی خوانده می شوند ، مشتریان اغلب از تعامل با نام تجاری منصرف می شوند. لازم نیست که دست از خلاقیت بکشید ، اما اطمینان حاصل کنید که بیشتر مردم قادر به خواندن آرم شما هستند. به هر حال ، شما نمی خواهید از برندی خریداری کنید که حتی نام آن را نمی دانید!

۳٫ برای اندازه های مختلف برنامه ریزی کنید

اگرچه ممکن است شما فقط نیاز داشته باشید که آرم خود را در کارت ها ، رسانه های اجتماعی یا وب سایت خود نشان دهید ، اما این فقط در مراحل اولیه راه اندازی کسب و کار شما است. شما باید آرم خود را در آینده نیز در جاهای دیگه هم استفاده کنید پس باید به نحوی طراحی کنید که اگر قرار است برای استفاده در بیلبوردها یا پوسترها تغییر ساز داده شود کیفیت خود را از دست ندهد. لوگوی شما باید حتی در سایز کوچک نیز عالی به نظر برسد!

آرم خود را در اندازه های مختلف آزمایش کنید تا مطمئن شوید وقتی زمان بزرگ یا کوچک کردن آرم شما فرا رسید کیفیت را از دست نخواهید داد.

۴٫ طراحی برای تغییرات مختلف

 

هنگام کار بر روی طرح آرم خود ، تغییرات مختلفی انجام دهید. آرم شما باید بتواند بدون هیچ مشکلی در هر چیزی قرار گیرد ( مثلا روی بسته بندی محصولات و وب سایت) ، بنابراین باید نسخه های عمودی ، افقی و مربعی از آرم خود را نیز ایجاد کنید. داشتن گزینه های رنگی متنوع نیز برای اطمینان از قرار گرفتن آرم در پس زمینه های مختلف ضروری است. این امر همچنین از هرگونه محدودیت چاپ در آینده نیز جلوگیری می کند.

این مرحله اغلب در روند ساخت آرم نادیده گرفته می شود. به دلیل فرض دیجیتالی بودن همه چیز ، افراد به سرعت از ضرورت اندازه های مختلف چشم پوشی می کنند. در حالی که بازاریابی دیجیتال در حال افزایش است ولی شما نباید از این واقعیت غافل شوید که بازاریابی سنتی هنوز زنده است. بیلبوردها و پوسترهای بزرگ ، حتی در این سال  هنوز بسیار چشم نواز هستند.

استفاده از رسانه چاپی (بیلبورد ، استند و… ) به شما کمک  می کنند مخاطبان جدیدتری پیدا کنید. اما اگر تصمیم دارید با استفاده از پوستر یا بیلبورد تبلیغ کنید ، از قبل برنامه ریزی کنید! مطمئن شوید که آرم شما بدون توجه به قالبی که برای تبلیغ محصولات خود انتخاب می کنید عالی به نظر می رسد.

۵٫ مراقب تگ لاین ها باشید

 

تگ لاین متن کوتاهی است که برای روشن کردن اندیشه در نظر گرفته می شود.

هنگام طراحی آرم هویت نام تجاری خود ، یک برچسب از جنبه های مهم نمایش شخصیت شما است. اگر قصد دارید این نشان را در آرم خود بگنجانید ، اطمینان حاصل کنید که نشان کوتاهتر از نام تجاری است تا یک آرم شلوغ و ناخوانا نداشته باشید. هنگام انتخاب فونت ها ، از فونت نازک تری برای بر تگ لاین خود استفاده کنید تا ابتدا توجه به نام تجاری شما جلب شود.

 

تگ لاین ها راهی عالی برای بیان خلاقیت و نمایش هویت واقعی برند شما هستند. شما می خواهید تگ لاین شما بدون اینکه برای خواندن خیلی پیچیده و خسته کننده باشد ، داستانی که شما میخواهید را بگوید. ولی همچنان برند تجاری شما باید جذاب باشد و به خاطر سپرده شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید:

مقالات مرتبط