اصول طراحی بروشور سه لت

اصول طراحی بروشور سه لت چیست؟

اصول طراحی بروشور سه لت را در این مقاله از سایت “بنرساز” بررسی خواهیم کرد: بروشورها یکی از پرکاربردترین ابزارهای تبلیغاتی هستند. اگرچه کاتالوگ و راه های دیگر معرفی برند و کسب و کار نیز در این زمینه جای خود را دارد، اما همچنان طراحی بروشور در این زمینه پیشتاز است. بروشورها انواع مختلفی دارند که در ادامه مطلب قصد داریم با بروشور سه لت بیشتر آشنا شویم:

اصول طراحی بروشور سه لت

طراحی بروشور سه لت یکی از پرکاربردترین فرم ها در طراحی بروشور است و بیشترین سفارشات در زمینه طراحی با این نوع بروشور ثبت می شود. بروشورها به شکل های مختلف، دو، سه، چهار، حتی شش لتی طراحی می شوند. اما استفاده از همه آنها یکسان نیست. لت به تعداد تاهایی که در برگه ها یا مواد پس زمینه بروشور استفاده می شود اشاره دارد.

  • نکته اصلی در طراحی بروشور سه لت، لوگو است. در واقع یک طراح بروشور باید لوگوی کسب و کار خود را از طریق بروشور به درستی به مخاطب نشان دهد. اگر از بروشور سه لت استفاده می کنید، حتما لوگو و برند خود را در صفحه اول درج کنید.
  • از دیگر نکات مهم در طراحی بروشور سه لت رنگ ها و تصاویر آن است. شما قرار نیست از همه محصولات و خدمات خود رونمایی کنید، دو عکس در هر لت کافی است. البته برای جذب بهتر مخاطب باید از عکس های جذاب استفاده کنید.
  • رعایت مدل نوشتاری استاندارد یکی از اصول مهم در طراحی بروشور سه لت است. بدین ترتیب در این نوع بروشور با برش خاص باید اطلاعات مورد نظر را بر اساس الگوی خاصی بین صفحات آن تقسیم کرد.

نوع نوشتار و طراحی بروشور سه لت چیست؟

مدل نوشتاری و طراحی آن برای بروشور سه لتی به شرح زیر است:

  • لت اول: این لت باید شامل لوگو و برند موسسه، دفتر، شرکت و کسب و کار مورد نظر باشد. به این ترتیب عنوان باید با حروف بزرگ نوشته شود و نام شرکت یا موسسه مورد نظر در پایین این لت درج شود.
  • لت دوم: در این لایه باید از اطلاعات، تصاویر و رنگ هایی استفاده شود که در نگاه اول مخاطب را جذب کند. در این قسمت علاوه بر اطلاعات مختصر باید هدف از طراحی بروشور ارائه شود.
  • لت سوم: اطلاعات و عکس های جامع تری در این لایه نمایش داده شود. آدرس، آدرس ایمیل و شماره تلفن موسسه یا شرکت نیز در این قسمت درج می شود.

اصول طراحی بروشور سه لت

کاغذ مناسب در چاپ بروشور سه لت

انتخاب کاغذ مناسب و با کیفیت علاوه بر افزایش جذابیت بروشور باعث ماندگاری بیشتر آن نیز می شود. کاغذ گلاسه یکی از بهترین کاغذهای مورد استفاده در چاپ بروشور است. کاغذ گلاسه چه مات چه براق در مقایسه با کاغذ تحریر زیبایی خوبی دارد. این کاغذ به دلیل رنگ پذیری خوب، هر نوع رنگ و طرحی را به خوبی می پذیرد و رضایت مخاطب را جلب خواهد کرد.

بیشتر بدانید: اگر به دنبال چاپ و طراحی منحصر به فرد بروشور به صورت اختصاصی هستید، می توانید با تیم حرفه ای بنرساز در ارتباط باشید:

طراحی بروشور

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: