نماد حیوانات در طراحی آرم ، گرافیک و برند ها

برخی از بهترین آرم ها نه تنها به دلیل نمادین بودن در ذهن شما می مانند ، بلکه به این دلیل که تصاویری که در طراحی استفاده می شوند می توانند احساساتی را ایجاد کند که  باعث ایجاد رابطه می شود ، قبل از اینکه مشتری حتی یک محصول را بخرد.

برای بسیاری از شرکت ها در طول تاریخ در آرم خود از نماد حیوانات استفاده کرده اند. و بنا به نوع حیوان انتخاب شده ، طراحی می تواند شامل احساساتی همچون قدرت ، سرعت و… باشد.

در دنیای امروز ، بسیاری از مردم می توانند آرم Twitter (پرنده) یا MGM (شیر) را ببینند که نه تنها می تواند یک رابطه عاطفی ایجاد کند بلکه می تواند باعث ایجاد خاطرات شود ، چه خوب و چه بد ، این ارتباط را ایجاد می کنند.

در این پست ما به نمادگرایی حیوانات ، معانی حیوانات و آنچه هر حیوان در زمینه طراحی آرم ، مارک تجاری و تبلیغات نشان می دهد ، نگاه می کنیم ، و توضیح می دهیم که این حیوانات چگونه می توانند در مصرف کنندگان تاثیر گذار باشند.

در طراحی لوگو زیر از این حیوانات الهام گرفته شده است:

  • پلنگ
  • مار
  • گربه
  • یوزپلنگ
  • میمون
  • موش
  • اردک
  • شیر نر
  • گاو
  • گوزن
  • گرگ

پلنگ

گربه جنگل ، پلنگ ، را می توان نمادی از شجاعت ، زیبایی ، حیله گری ، شرارت ، فضل ، محافظت و همچنین مرگ و تولد دوباره دانست. تعجب آور نیست که ببینیم این حیوان باشکوه در بسیاری از آرم ها از صنعت خودرو گرفته تا تیم های ورزشی حرفه ای مورد استفاده قرار می گیرد. استفاده از نشان پلنگ می تواند حس قدرت ، افتخار و شجاعت را منتقل کند.

 

مار

در میان فرهنگ ها و همچنین تاریخ ، مار توسط بسیاری به عنوان نمادی از تحول ، تولد دوباره ، شفابخشی و حتی جاودانگی شناخته شده است. در حالی که برخی از ادیان ممکن است مار را به داستان های قدیمی نسبت داده و بسیاری از فرهنگ های دیگر مارها را به عظمت و بزرگی مرتبط می دانند. مارها جنبه سمی نیز دارند و حتی در صورت استفاده مناسب می توانند حس شیطانی را منتقل کنند.

گربه

در مصر باستان گربه ها بسیار مورد احترام بودند .گربه ها دارای نماد مختلفی از جمله آزادی ، صبر ، انعطاف پذیری ، التیام از درون ، روحیه پرماجرا و کنجکاوی هستند. این کنجکاوی است که در بسیاری از آرم ها با گربه ها به تصویر کشیده می شود. بسیاری از آرم ها از گربه ها برای به تصویر کشیدن حس بازیگوشی و راحتی نسبت به روشی که می خواهند برند خود را به تصویر بکشند استفاده می کنند.

چیتا “یوزپلنگ”

یوزپلنگ سریعترین عضو پادشاهی حیوانات و نماد بسیاری از چیزهای دیگر است که آن را به عضوی شگفت انگیز از حیوانات تبدیل می کند. که شامل عمل گرایی ، سریع اندیشی ، اشتیاق ، پیشرفت ، ادعا ، انعطاف پذیری و محافظت می شود. بسیاری از آرم هایی که از یوزپلنگ استفاده می کنند یا به نظر می رسد که حیوانی در حال حرکت است و یا نگاهی همراه با خصومت دارد محافظت را نشان می دهند.

 

میمون

بسیاری از افراد آن را به عنوان یکی از نزدیکترین پسر عموهای ما در قلمرو حیوانات می شناسند و بسیاری از صفات ما به عنوان انسان را می توان در میمون ها مشاهده کرد. این کاملاً منطقی است زیرا میمون نمادی از هوش ، جدیت ، شدت ، عزت ، درگیری ، فضل ، اجتماع ، فعالیت ، خانواده ، محافظت ، سلامتی ، جذابیت ، کنجکاوی ، درک ، اقتدار ، انرژی و طبیعت رام نشده است. بسیاری از همان خصوصیاتی که ما به عنوان انسان از آن برخوردار هستیم. بسیاری از آرم ها اهمیت یا هوش میمون را نشان می دهند در حالی که دیگران بیشتر بر جذابیتی که میمون می تواند نشان دهد تمرکز می کنند.

موش

یکی از بزرگترین برند های جهان از موش به عنوان بخشی از آرم خود استفاده می کند. هر زمان کسی آن را ببیند ، بلافاصله شرکت و احساسات ناشی از آن را می شناسد. موش می تواند نماد بسیاری از موارد از جمله تدبیر ، فروتنی ، سازگاری ، کنجکاوی ، عزم راسخ ، کمرویی و بی گناهی باشد. ممکن است آرم ها با استفاده از ماوس بر بی گناهی موش تأکید کنند ، که این امر می تواند یک آرم را فراموش نشدنی کند.

 

اردک

اردک یکی از خوش مشرب ترین موجودات روی زمین است. به ندرت میشه شاهد یک اردک بود که با دیگر اعضای گله اش صحبت نکنه و ساکت باشه.. این جامعه پذیری زمانی بروز می کند که شرکت ها تصمیم بگیرند از اردک در آرم خود استفاده کنند. این نمادی است که به شرکتهایی که اردک را انتخاب می کنند نسبت داده می شود. که شامل وضوح ، راحتی ، خانواده ، محافظت ، انرژی ، قدرت عاطفی و فضل است.

 

شیر

پادشاه جنگل به خودی خود نیازی به معرفی ندارد. بسیاری از شرکت ها برای انتقال قدرت و ثبات استفاده از سر یا بدن کامل ان را در آرم خود انتخاب می کنند. شیر نماد عظمت ، قدرت ، شجاعت ، عدالت ، تعالی و تاب آوری است.

 

 

 

 

 

 

گاو

گاو در بعضی از فرهنگ ها به عنوان حیوانی مقدس مورد احترام است ، گاوها جزئی جدایی ناپذیر از زندگی ما شده اند. در حالی که شرکت هایی که از گاو در آرم خود استفاده می کنند ممکن است در زمینه های کشاورزی یا تولید شیر باشند ، صفات گاو شامل عشق ورزیدن ، سخاوتمندی ، باروری و پرورش است.

 

گوزن

خانواده گوزن با اسطوره ها ارتباط دارند. نمادگرایی گوزن ها در قلب محیط طبیعی آنها نقش دارد. گوزن ها نشان دهنده انرژی ، استقلال و احیا و همچنین  فریبنده بودن هستند. آرم هایی که از گوزن به عنوان نماد خود استفاده می کنند ممکن است سعی کنند از این استقلال یا حس ماجراجویی استفاده کنند.

گرگ

یکی از بهترین دوست های انسان ، گرگ نماد هوش و آزادی ، وفاداری ، ارتباط ، شفقت و دوستی است. در عین حال ، گرگ ممکن است نماد قدرت ، اجتماع و اعتماد باشد. بسیاری از آرم ها میخواهند حس اعتماد یا قدرتی را که در یک گرگ موج می زند را در آرم تجاری شرکت خود نشان دهند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 4.5]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: