مراحل-کامل-غیر-فعال-کردن-موقت-تلگرام

مراحل کامل غیر فعال کردن موقت تلگرام

در این آموزش قصد داریم آموزش دی اکتیو کردن تلگرام به صورت موقت را به صورت کامل، تصویری و ویدئویی به شما آموزش دهیم، پس تا انتها همراه ما باشید!
در این مقاله می‌خوانید:

ویدئو آموزش دی اکتیو تلگرام

برای آموزش کامل، ویدئو زیر را مشاهده کنید و برای آموزش تصویری ادامه این مقاله را مطالعه کنید.

گاهی وقت‌ها کاربران تصمیم می‌گیرند به‌طور موقت تلگرام خود را حذف کنند. البته این تصمیم موقتی و برای مدتی کوتاه است. بعضی از افراد تصور می‌کنند امکان انجام این کار وجود ندارد، اما خوشبختانه این‌طور نیست. امروز در این مقاله از سایت بنرساز  در بخش آموزش تلگرام به بررسی نحوه دی اکتیو (موقت و دائمی) تلگرام می‌پردازیم.

به این نکته توجه داشته باشید که دلت اکانت به صورت دائمی می‌باشد ولی برای اینکه به طور موقت از تلگرام خارج شوید باید از گزینه Log Out استفاده کنید!

دی اکتیو موقت تلگرام

نحوه دی اکتیو تلگرام اندروید و آیفون به شرح زیر است:

دی اکتیو تلگرام اندروید

برای غیرفعال کردن تلگرام گوشی‌های اندروید این مراحل را طی کنید:

  1. ابتدا برنامه تلگرام را باز کنید و وارد بخش Setting شوید.
  2. در مرحله دوم رویسه خط بالا را بزنید.
  3. گزینه Log Out را انتخاب کنید.
  4. در بخش نهایی گزینه آخر Log Out را بزنید.

با انجام مراحل بالا از اکانت تلگرام خود خارج شدید یا به اصطلاح موقتا آن را غیر فعال کردید.

آموزش دی اکتیو موقت تلگرام اندروید

دی اکتیو تلگرام ios

مراحل نحوه دی اکتیو موقت تلگرام گوشی‌های آیفون عبارت‌اند از:

  1. ابتدا وارد برنامه تلگرام شوید و گزینه Setting را انتخاب کنید
  2. گزینه Edit بالا را انتخاب کنید
  3. بر روی عبارت Log Out کلیک کنید
  4. در نهایت روی گزینه آخر دکمه قرمز رنگ برای تایید نهایی Log Out کلیک کنید.

دی اکتیو تلگرام ios

حذف اکانت تلگرام به‌طور دائمی

پاک کردن اکانت تلگرام از طریق اپلیکیشن تلگرام امکان پذیر نیست. برای دیلیت اکانت دائمی تلگرام باید از نسخه تحت وب این پیام‌رسان استفاده کنید؛ به‌همین‌دلیل، فرقی ندارد که گوشی شما اندروید است یا iOS؛ همه افراد برای دیلیت اکانت تلگرام اصلی باید مراحل زیر را طی کنند:

لینک دیلیت اکانت تلگرام

برای این کار ابتدا وارد لینک  https://my.telegram.org/auth?to=deactivate شوید و اطلاعات حساب کاربری خود مثل شماره تلفن همراه و کد کشور را وارد کنید. سپس یک کد تایید برای اکانت تلگرام شما ارسال می‌شود که باید آن را در کادر موجود در این صفحه وارد کنید و دکمه Sign In را فشار دهید. به این صورت شما وارد اکانت خود می‌شوید. اکنون برای حذف اکانت تلگرام به‌طور دائم، باید روی لینک Delete Account کلیک کنید. بعد از این کار صفحه‌ای برایتان باز می شود که دلیل این کار شما را می‌پرسد. در صورت دلخواه می‌توانید دلیلی وارد کنید و بعد روی دکمه Delete My Account کلیک کنید.

در صورتی که اکانت تلگرام شما ریپورت شده باشد، برای آموزش رفع آن، حتما مقاله ” علت ریپورت شدن در تلگرام چیست؟ ” ما را مطالعه کنید!

چگونه تلگرام را دیلیت اکانت کنیم؟

خیلی وقت‌ها برنامه‌هایی چون تلگرام برای کاربران دردسرساز می‌شوند؛ ازاین‌رو آن‌ها تصمیم می‌گیرند به دی اکتیو تلگرام بپردازند. دلایل افراد گوناگون برای این کار متفاوت است؛ برای مثال، عده‌ای از سیاست‌های مختلف این اپلیکیشن خسته می‌شوند، عده‌ای دیگر برای جلوگیری از حواس‌پرتی در زمان درس و امتحانات تصمیم به انجام این کار می‌گیرند. درهرحال، هر فردی دلایل شخصی خود را دارد.

  1. ابتدا وارد برنامه تلگرام شوید.
  2. از بخش Setting گزینه Pricacy and Security را انتخاب کنید.
  3. سپس از بخش Automaticly Delete My Acount ، گزینه Delete Acount Now را انتخاب کنید.
  4. بر روی عبارت Log Out کلیک کنید تا اکانت تلگرام شما به‌طور موقت غیرفعال شود.
  5. در مرحله بعد می‌توانید اطلاعات خود را ذخیره کنید، چت های خود را پاک کنید یا…
  6. برای دلت اکانت دائمی حالا فقط کافسن روی گزینه Delete My Acount کلیک کنید.

نکته‌ مهم این است که مطمئن شوید تلگرام خود را به‌صورت موقتی حذف می‌کنید یا برای همیشه؟ توصیه می‌کنیم اکانت خود را به‌صورت موقت دیلیت کنید تا بعدها امکان بازگشت به برنامه و استفاده دوباره از آن را داشته باشید. برای حذف موقت اکانت نیز هیچ راهکار خاصی نیاز نیست؛ تنها کافی است از طریق تنظیمات اپلیکیشن، گزینه Log Out را فعال کنید. به این صورت، هر زمان که بخواهید دوباره اکانت را فعال می‌کنید. به‌خاطر داشته باشید که حتی با حذف همیشگی تلگرام از داخل گوشی، باز هم اکانت‌تان قابل برگشت است.

 اکانت تلگرام

چگونه تلگرام را از حالت null خارج کنیم؟

حالت null به کاربران اجازه می‌دهد بدون اطلاع از باقی افراد، در تلگرام حضور داشته باشند؛ برای مثال، وقتی پیامی را می‌خوانند کاربران دیگر متوجه نمی‌شوند. همچنین این قابلیت، آنلاین بودن کاربران در اپلیکیشن را نیز مخفی می‌کند.

برای غیرفعال کردن این حالت، باید آیکون ویژگی تلگرام را انتخاب کنید. توجه داشته باشید که تلگرام اصلی از قابلیت null برخوردار نیست و تنها با برنامه‌های غیررسمی امکان فعال یا غیرفعال کردن این حالت وجود دارد.

فعال کردن مجدد اکانت تلگرام دی‌اکتیوشده

اگر برنامه را پاک کرده‌اید، دوباره آن نصب کنید و وارد تلگرام شوید.

شماره تلفنی که برای اکانت‌تان استفاده کرده بودید را مجددا وارد کرده و منتظر بمانید تا کد فعال‌سازی برای شما ارسال شود.

کد دریافتی را تایپ و وارد اکانت‌تان شوید، همان‌طورکه مشاهده می‌کنید، اکانت شما به همان شکل باقی مانده و اطلاعات مخاطبان، چت‌ها، کانال‌ها، گروه‌ها و … همچنان وجود دارد.

تلگرام یک اپلیکیشن بسیار معروف و پرکاربرد است که کاربران زیادی در آن وقت می‌گذرانند؛ به‌همین‌دلیل، یکی از بهترین بسترها برای تبلیغات برند‌های مختلف محسوب می‌شود. برای انجام تبلیغات در این برنامه، روش‌های مختلفی وجود که ساده‌ترین و پرکاربردترین آن‌ها انتشار بنرهای تلگرامی است. برای مشاهده بهترین و حرفه‌ای ترین بنر تلگرام کلیک کنید.

در این مقاله هم یاد گرفتیم که چگونه اکانت تلگرام را دی اکیتو کنیم و هم اینکه چگونه اکانت تلگرام را حذف کنیم یا در صورت نیاز، دی اکتیو کنیم.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 5 میانگین: 4.6]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *