طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

برای ساخت کارت ویزیت بی نظیر توسط خودتان، از فتوشاپ استفاده کنید. فتوشاپ با ابزارهای هوشمند برای طراحی یک قطعه اصلی و شیک ارائه شده است. با وجود پیچیدگی ظاهری، یادگیری آن زمان زیادی نمی برد.

برای آموزش های بیشتر از ” بنرساز ” روی لینک کلیک کنید.

نحوه ایجاد کارت ویزیت در فتوشاپ از ابتدا

 

آماده سازی

برای ایجاد یک طرح سریع و آسان، عناصری را که قرار است در کارت ویزیت خود قرار دهید آماده کنید. چک لیست زیر را انجام دهید تا مطمئن شوید همه چیز را آماده کرده اید.

 

متن. کارت ویزیت باید حاوی این اطلاعات اساسی باشد: نام، نام شرکت و راه های تماس (تلفن، آدرس و یا آدرس ایمیل). اطلاعات اختیاری شامل پیوندهای شبکه های اجتماعی، شعار و سایر داده هایی است که شما مهم می دانید. از شلوغ کردن کارت با متن زیاد خودداری کنید.

 

گرافیک. اگر حرفه شما احساسی خلاقانه دارد، می توانید کارت ویزیت خود را با عکس، طراحی، نقاشی و سایر گرافیک های مورد علاقه خود ارتقا دهید. این یک حرکت هوشمندانه برای عکاسان، طراحان، استایلیست ها، آشپزها و غیره است.

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

کد QR. برای آزاد کردن فضای کارت خود، از پتانسیل کدهای QR استفاده کنید. کد QR یک روش ابتکاری برای به اشتراک گذاری انواع مختلف محتوا، از جمله فیلم، تصاویر و پیوندها است. برای دسترسی به اطلاعات، کافیست کد QR را با تلفن هوشمند خود اسکن کنید.

 

الگو ها. هنگام تنظیم اطلاعات مختلف بر روی کارت، می توانید الگوی خود را پیاده سازی کنید یا از الگوهای آماده بهره مند شوید.

 

الزامات چاپ. مطمئن شوید که طراحی مطابق با الزامات چاپخانه انتخابی یا سرویس چاپ در وب است. معمولاً چنین الزاماتی به فرمت فایل، ابعاد، مدل رنگ، وضوح تصویر و مواردی از این قبیل توجه دارند.

بیشتر بخوانید: سایز کارت عابر بانک در فتوشاپ

 

نحوه طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ

 

به خاطر داشته باشید که نیازمندی های فایل در شرکت های چاپی متفاوت است. در این آموزش، الزامات استاندارد را دنبال کرده ایم.

 

۱- فتوشاپ را باز کنید. برای ایجاد سند جدید، “” – ” File New ” را انتخاب کنید.

 

۲- در یک پنجره جدید، پارامترهای زیر را تنظیم کنید:

 

برای کارت ویزیت دارای اضافه رنگ ، “Width” را روی ۹۵ میلی متر و “Height” را روی ۵۵ میلی متر تنظیم کنید. اگر در حال ایجاد یک طرح عمودی هستید، مقادیر را عوض کنید.

وضوح تصویر یا Resolution: 300 dpi

حالت رنگ یا Color mode: CMYK Color ، ۸ bit

رنگ زمینه یا Background: White.

روی ОК کلیک کنید.

 

۳- برای تنظیم منطقه bleed یا اضافه رنگ، “View” – “Rulers” را انتخاب کنید. در صفحه، خط کش و راهنماها را مشاهده خواهید کرد. راهنماها را بکشید تا در لبه ۵ میلی متر قرار بگیرید.

 

۴- افزودن محتوا:

اکنون باید الگو یا تصویر پس زمینه خود را بارگذاری کنید. (اگر پس زمینه شما سفید است یا از الگویی استفاده نمی کنید، از این مرحله صرف نظر کنید.) روی “File” – “Open” کلیک کنید و فایل را در رایانه خود انتخاب کنید. شما می توانید از یک تصویر در هر قالب وکتور یا شطرنجی استفاده کنید.

 

به همین ترتیب، محتوای دیگری را که می خواهید روی قطعه خود قرار دهید اضافه کنید (آرم، گرافیک، متن، کد QR و غیره).

 

۵- طرح خود را ویرایش کنید:

  • با استفاده از پانل ابزار، نام و اندازه فونت خود را تغییر دهید و متن را (در سمت چپ ، راست یا مرکز) تراز کنید.
  • با استفاده از ماوس، عناصر را به اطراف بکشید و اندازه آن ها را تنظیم کنید تا وقتی که از آنچه می بینید راضی باشید.

۶- برای اینکه هر لحظه بتوانید طرح خود را تغییر دهید، فایل خود را در PSD ذخیره کنید. “File” – “Save As” را انتخاب کنید و نام فایل را تایپ کنید. نامی ارائه دهید که به شما امکان می دهد فوراً فایل خود را در میان فایل های دیگر پیدا کنید، به عنوان مثال ” Business card front side”. OK را کلیک کنید.

۷- فایل خود را در قالب چاپی مناسب ذخیره کنید. توصیه می شود

چگونه کارت ویزیت خود را ویرایش کنید

یکی از بهترین موارد در مورد ایجاد کارت ویزیت این است که هر لحظه می توانید قطعه خود را ویرایش کنید. برای فعال کردن تغییرات بیشتر، باید فایل را در فرمت PSD ذخیره کنید. در این فرمت، تصویر شما به صورت لایه های جداگانه (پس زمینه، متن، گرافیک و غیره) ذخیره می شود.

طراحی کارت ویزیت با فتوشاپ

۱- فتوشاپ را باز کنید. روی “File” – “Open” کلیک کنید. در یک پنجره جدید، فایل مناسب را انتخاب کنید.

 

۲- تب “Layers” را در صفحه ابزار انتخاب کنید. روی لایه ای که می خواهید ویرایش کنید کلیک کنید و تغییرات مناسب را ایجاد کنید.

۳- فایل را به دو صورت PSD و فرمت مناسب چاپ انتخاب کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: