سایز کارت عابر بانک در فوتوشاپ

سایز کارت عابر بانک در فتوشاپ

سایز کارت عابر بانک | چاپ کارت عابر بانک یکی از متداول ترین کارت ها برای امورات بانکی و موسسات مالی می باشد.

سایز کارت عابر بانک چقدر است؟ همانطور که می دانید چاپ کارت عابر بانک یکی از متداول ترین کارت ها برای امورات بانکی و موسسات مالی می باشد. جنس این کارت ها از PVC بوده و جهت انجام عملیاتی مانند دریافت وجه، انتقال وجه، اطلاعات حساب، اعلام موجودی و سایر موارد، مورد استفاده قرار می گیرد. برای طراحی این کار در فتوشاپ نیاز داریم تا با سایز استاندارد آن اشنا شویم. در این مقاله از سایت “ بنرساز” قصد داریم به این مورد بپردازیم:

سایز کارت عابر بانک چقدر است؟

چاپ کارت عابر بانک معمولا با جنس پی وی سی صورت می گیرد تا دوام و ماندگاری بالایی داشته باشد. زیرا این نوع کارت ها در طول روز بسیار مورد استفاده قرار می گیرند و بیشتر در معرض آسیب دیدگی هستند. معمولا کارت عابر بانک را در ابعاد ۵۴ × ۸۶ میلی ‌متر و با استاندارد ISO/IEC 7810 ID-1 تولید می کنند. روی تمام کارت های بانکی یک عدد ۱۶ رقمی درج شده است که برای هر کارت منحصر به فرد بوده و دستگاه کارتخوان از طریق آن می تواند مالک کارت را شناسایی کند.

چاپ کارت بانکی PVC به دو صورت لمینیتی و سینگل صورت میگیرد. در روش لمینیتی این امکان را به مشتری می دهد که درهر ناحیه از کارت چاپ متغییر خود را چاپ کند. در تمامی کارت های بانکی از چاپ افست لمینیتی برای چاپ کارت ها استفاده می شود.

مطالب پیشنهادی: سایز کارت ویزیت چقدر است؟

سایز کارت عابر بانک در فوتوشاپ

سایز کارت عابر بانک در فوتوشاپ

مزایای استفاده از کارت عابر بانک

  • با استفاه از این کارت ‌ها می توان سرعت انجام عملیات را افزایش داد و زمان انتقال وجه را کاهش داد.
  • استفاده از کارت های عابر بانک به جای پول نقد، از انتقال وجه نقد پیشگیری می نماید.
  • استفاده از این نوع کارت موجب افزایش امنیت می گردد.
  • در صورتی که به جای پول نقد از کارت بانکی استفاده شود در هزینه های مربوط به چاپ پول صرفه جویی می گردد.
  • استفاده از کارت عابربانک به جای وجه نقد موجب کاهش هزینه های فردی و اجتماعی می گردد. زیرا از بسیاری از سفرهای درون شهری جهت دریافت و پرداخت پول جلوگیری می نماید.
  • دارندگان این کارت های بانکی از طریق کارت خود می توانند از سایر خدمات بانکداری الکترونیک از جمله تلفن ‌بانک، اینترنت‌ بانک استفاده نمایند و با داشتن یک رمز دوم، شماره CVV2 و تاریخ انقضای کارت که روی کارت درج می گردد قادر به خرید اینترنتی نیز است.
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: