سایز استاندارد کارت ویزیت چقدر است؟

سایز کارت ویزیت در فتوشاپ چقدر است ؟ هنگام طراحی کارت سایز خود کارت و فونت باید چقدر باشد همه ی این نکات لازم برای طراحی یک کارت در این مقاله برای شما آورده ایم.

 

سایز استاندارد کارت ویزیت

اولین چیزی که در این مورد باید به شما بگوییم این که سایز های مختلفی می توان برای آن انتخاب کرد ولی به طور کلی در اکثر کشور ها طراحان از این ساز برای طراحی استفاده می کنند. حتی در قوانین تجربه کاربری کادر اگر به شکل مستطیل باشد بهتربه ذهن مخاطب خطور می کند. ولی باز می گوییم این ربطی به خلاقیت شما ندارد شما می توانید هر گونه که میخواهید خلاقیت به خرج دهید.

اولین سایز استاندارد که اکثرا همه ی طراحان استفاده می کنند سایز ۹ (طول) در ۶ (عرض) می باشد. که نکته ای که شاید در مورد ان ندانید این است که خروجی این اندازه بعد از برش ۸٫۵cm در ۵٫۵cm به شما تحویل داده میشود. این سایز دقیقا هم اندازه ی کارت های مترو و عابر بانک  و از پرکاربردترین اندازه های کارت ویزیت در ایران است.

یکی دیگر از سایز های معروف سایز ۶ در ۶ می باشد که صورت مربع می باشد که این نوع سایز نیز مانند سایز مستطیل بعد از برش خروجی این سایز ۵٫۵ در ۵٫۵ سانتی متر به شما تحویل داده میشود.

سایز کارت ویزیت

سایز ها و شکل های مختلفی برای کارت ویزیت وجود دارد اما از بابت اصول و قوانین طراحی و تجربه کاربری تصویری که کادری به شکل مستطیل دارد بهتر در ذهن مخاطب خطور می کند و میزان ماندگاری برند و اسم و کسب و کار شما در ذهن بیشتر خواهد بود. اما خب این قانون یک قانون کلی نیست و به این معنی نیست که در طراحی کارت ویزیت خلاقیتی نشان ندهید بلکه خواستیم فقط تاثیر یکی از مواردی که می تواند مخاطبان بیشتری را برای شما نگه دارد به شما منتقل کنیم.

سایز کارت ویزیت در فتوشاپ

برای شروع طراحی کارت ویزیت در فتوشاپ و وارد کردن سایز مورد نظر خود باید نرم افزار فتوشاپ را باز کنید.سپس با وارد شدن به قسمت NEW در فتوشاپ پنجره ای برای شما باز می شود .در این پنجره در کادر مربوط به width باید عرض کارت ویزیت و در کادر مربوط به height باید ارتفاع کارت ویزیت را وارد کنید. توجه داشته باشید که واحد اندازه گیری را حتما روی cm تنظیم کنید.

پیکی از موارد بسیار مهم در طراحی کارت ویزیت قرار دادن حاشیه ای امن برای کارت ویزیت می باشد چرا هنگامی کارت ویزیت برش می خورد اگر این حاشیه را در اطراف خود قرار ندهید ممکن ایت قسمت مهمی از طرح برش بخورد ، مثلا برای طراحی یک کارت ویزیت ۹ در ۶ سانتی متری، با احتساب ۰/۵ متر فضای خالی از هر طرف، باید ابعاد پروژه را ۱۰ در ۷ در نظر بگیریمResolution یا کیفیت را حتما روی عدد ۳۰۰ پیکسل بر اینچ قرار دهید.

در پروژه هایی که قرار است چاپ شوند، این پارامتر را حتما روی ۳۰۰ تنظیم می کنیم.Color Mode وضعیت رنگی پروژه ما را تعیین می کند. این پارامتر برای اسناد چاپی مثل کارت ویزیت همیشه باید CMYK در نظر گرفته شود.در نهایت روی دکمه Create کلیک کنید تا پروژه با اندازه های واردی شما برای شما باز شود و کار طراحی خود

سایز فونت کارت ویزیت

یکی از مهم ترین نکاتی که علاوه بر سایز کارت ویزیت در طراحی به آن توجه کنید این است که اندازه فونت شما نباید نه خیلی کوچک و نه خیلی بزرگ باشد. دقت کنید سایز فونت شما نباید از ۶pt کمتر باشد. در این صورت اصلا خوانده نمی شود و بهتر است بزرگ از ۸pt  نیز نباشد سایز استاندارد همان ۸ می باشد .

برای کسب اطلاعات دقیق در مورد ” سایز کارت ویزیت مربع ” کلیک کنید!

سایز کارت ویزیت به پیکسل

چه در ایلاستریتور چه در فتوشاپ این طراحی را انجام دهید می توانید هم سایز آن را به پیکسل هم سانتی متر قرار دهید ولی خب بهتر است سایز آن به سانتی متر باشد اما اگر می خواهید سایز آن را روی پیکسل قرار دهید می توانید از اندازه های زیر استفاده کنید. ما در این قسمت سایز های متدوالی که اکثر طراحان از آن ها استفاده می کنند را برای شما لیست کردیم . در حالت کلی باید این نکته را به شما بگوییم که اهمیتی ندارد کارت ویزیت شما به چه برنامه و با چه سایزی انجام می شود مهم این است که طراحی را خوب انجام دهید و کد های رنگی خود را به درستی انتخاب کنید تا در چاپ به مشکل جدی برنخورید.

  • ۸.۵ در ۴.۸ سانتی متر = ۳۲۱ در ۱۸۱ پیکسل
  • ۹ در ۶ سانتی متر = ۳۴۰ در ۲۲۶ پیکسل
  • ۵.۵ در ۵.۵ سانتی متر = ۲۰۸ در ۲۰۸ پیکسل
  • ۵.۹ در ۵.۶ سانتی متر = ۲۲۳ در ۲۱۱ پیکسل

حاشیه امن کارت ویزیت چقدر باشد؟

یکی از نکات مهم دیگری که باید صد در صد در طراحی رعایت کنید ایجاد کردن حاشیه امن می باشد. چون وقتی کارت برای برش می رود اگر این خط را رعایت نکنید ممکن است قسمتی از طراحی شما که جزو قسمت های مهم کارت است با برش کلا از بین برود. اما چه اندازه باید برای کارت ویزیت حاشیه امن در نظر گرفت؟ خط برش در چاپ محصولاتی همچون کارت ویزیت و لیبل ها از طرفین ۵ میلیمتر است.پس برای سایز استاندارد کارت ویزیت این حاشیه را در نظر بگیرید

نکاتی برای رنگ کارت ویزیت

طراحان غیر حرفه ای معولا تفاوتی در بین دو حالت رنگی RGBوCMYK قائل نیستند . اما اگر بخواهید یک کارت کاملا حرفه ای به مشتری خود تحویل دهید باید حتما مود رنگی فایل خود را روی CMYK قرار دهید.چون رنگ سفیدی که ما در طرح نیاز داریم را به کمک سفیدی کاغذ بدست می‌آوریم. در صورتی که در حالت RGB، رنگ سفید از ترکیب سه رنگ (سبز-آبی-قرمز) بدست می‌آید. از این رو، وقتی از حالت RGB استفاده کنیم، رنگ چاپ شده، چیزی نخواهد بود که شما انتظار داشتید!

سایز کارت ویزیت در فتوشاپ

آیا می‌دانید در یک کارت ویزیت چه اطلاعاتی باید نوشته شود؟

  • نام برند: نام فرد یا کسب و کاری که دوست دارید، مردم به آن نام شما را بشناسند.
  • تخصص: حوزه کاری و یا تخصص خود را ذکر کنید. سعی کنید از یک کپی رایتر کمک بگیرید، تا برای شما یک اسلوگان یا جمله‌‌ای کوتاه خلق کند.
  • اطلاعات تماس: شماره تماس، آدرس، ایمیل، آدرس سایت و شبکه های اجتماعی از مهمترین‌ها هستند.

 مطالعه بیشتر در این مورد : متن کارت ویزیت

فایل کارت ویزیت را به چه فرمتی ذخیره کنیم ؟

چاپ خانه اصولا فرمت های متفاوتی ممکن است از شما بخواهند،

بعضی‌ها از آن ها فرمت PSD درخواست می‌کنند. برخی از آن‌ها با فرمت JPG (JPEG) یا حتی PNG  نیز کار می‌کنند.

اما بهترین کیفیت همیشه فایل با فرمت Tiff است، بنابراین آن را با همین فرمت به چاپخانه تحویل دهید. چون این فرمت، با زبان دستگاه چاپ همخوانی دارد. بنابراین بی‌کیفیتی‌های احتمالی در نسخه‌های JPG (JPEG) ,PNG وجود نخواهد داشت.

تکته ای که در مورد فایل لایه باز به شما بگوییم این است که باید مطمئن باشید چاپخانه وفادار باشد، ممکن است با دادن فایل لایه باز اندکی ان را تغییر دهد و به یک مشتری دیگری تحویل دهید پس تا حد امکان از دادن فایل لایه به مشتری خود جلوگیری کنید.

انواع جنس کارت ویزیت

  • کارت ویزیت طلاکوب، نقره کوب، مس کوب
  • بیزنس کارت‌های pvc مانند کارت عابر بانک
  • چاپ‌ کارت ویزیت به صورت دو شکل دیجیتالی و افست
  • کارت‌های ویزیت مات
  • کارت‌های ویزیت لمینتی
  • کارت‌های ویزیت برجسته

بهتر است در مورد انواع جنس های کارت اطلاعات کامل داشته باشید تا به مشتری خود جنس خوب را ارائه دهید، گاهی ممکن است مشتری چون جنس کارت را ندیده است چیزی انتخاب کند سپس از آن اصلا خوشش نیاددر این حالت هزینه های اضافی ایجاد خواهد شد و مشتری از این بابت مطئنن ناراضی خواهد بود پس مشتری خود را سعی کنید همیشه راضی نگه دارید .

به نظر من این مقاله یکی از کامل ترین مقاله هایی که می توانید به کمک آن بهترین کارت ویزیت را طراحی کنید. سعی کردیم صفر تا صد نکات مهم در مورد طراحی کارت ویزیت را به شما از سایز استاندارد کارت ویزیت گرفته تا جنس آن به شما اطلاعات خوبی ارائه دهیم امیدوارم این مقاله کاملا برای شما مفید بوده باشد.

 

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 3 میانگین: 5]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: