اشتباهات رایج در طراحی بنر تبلیغاتی

اشتباهات رایج در طراحی بنر تبلیغاتی

10 اشتباه رایج در طراحی بنر تبلیغاتی که باید از آن‌ها دوری کنید! برای داشتن یک بنر تبلیغاتی حرفه ای، دانستن این موارد اجباری می باشد!
در این مقاله می‌خوانید:

در این مقاله به بررسی اشتباهات رایج در طراحی بنر تبلیغاتی خواهیم پرداخت که برای بازدهی بالای تبلیغات باید از آن ها پرهیز کنید! تا انتهای این مقاله همراه ما باشید تا 10 اشتباه رایج که همه انجام می دهند را بررسی کنیم.

10 اشتباه در طراحی بنر

اگر در تبلیغاتی اینترنتی خود بازدهی لازم را نمیگیرید، حتما یک یا چندتا از این اشتباهات را در طراحی بنر تبلیغاتی خود انجام می دهید. اشتباهات رایج در طراحی بنرهای تبلیغاتی عبارت اند از:

  1. استفاده از متن‌های طولانی
  2. عدم وجود CTA
  3. طراحی شلوغ و پرجزئیات
  4. انتخاب نامناسب رنگ‌ها
  5. انتخاب نامناسب فونت
  6. استفاده از تصاویر بی‌کیفیت و نامرتبط
  7. سرعت پایین بارگذاری بنرهای متحرک (GIF)
  8. استفاده از متن بدون خلاقیت
  9. بی‌توجهی به برندینگ
  10. عدم استفاده از فضای خالی در بنر

در ادامه به بررسی هر 10 مورد به صورت مختصر خواهیم پرداخت.

10 اشتباه رایج در طراحی بنر تبلیغاتی که باید از آن‌ها دوری کنید!

استفاده از متن‌های طولانی

یکی از رایج ترین اشتباهات طراحان گرافیک در طراحی بنرهای تبلیغاتی، استفاده از متن های طولانی و زیاد در بنر می باشد. سعی کنید همیشه از کمترین و بهینه ترین متن در بنرهای خود استفاده کنید و به ابعاد هر متن نیز دقت کنید که ابتدا کاربر کدام متن شما را بخواند.

عدم وجود CTA

یکی از مهم ترین دلایلی که اکثر تبلیغات کلیکی بازدهی مفید نمیدهند، عدم وجود و استفاده از کال تو اکشن در بنر گیف می باشد.

استفاده از دکمه هایی با متن های ” کلیک کنید ” ” همین حالا سفارش دهید ” ” مشاوره رایگان ” می تواند نرخ کلیک بنر تبلیغاتی شما را چندین برابر افزایش دهد.

طراحی شلوغ و پرجزئیات

استفاده بیش از حد از المان ها و جزئیات گرافیکی باعث سردرگمی کاربر خواهد شد. تا حد امکان سعی کنید در طراحی بنرهای تبلیغاتی از سبک مینیمال استفاده کنید و کاربر را زیاد گیج نکنید.

انتخاب نامناسب رنگ‌ها

با استفاده بیش از حد از رنگ ها در بنر تبلیغاتی، فقط چشم کاربر را خسته کرده اید و هیچ! سعی کنید در بنرهای خود از رنگبندی سازمانی کسب و کار خود فقط استفاده کنید.

انتخاب نامناسب فونت

یکی از اصول برندینگ، داشتن فونت سازمانی برای هر بیزینس می باشد. در همه طراح های تبلیغاتی خود حتما از یک فونت واحد و سازمانی استفاده کنید تا کاربر احساس راحتی و امنیت را از شما بگیرد.

استفاده از تصاویر بی‌کیفیت و نامرتبط

استفاده از تصاویر بی کیفیت، باعث عدم اعتماد کاربر به کسب و کار شما خواهد شد! علاوه بر با کیفیت بودن تصاویر باید به مرتبط بودن آن ها با موضوع بنر نیز توجه داشته باشید.

برای دانلود تصاویر با کیفیت می توانید از سایت Freepik استفاده کنید. همچنین برای آموزش ” دانلود رایگان از فری پیک (Freepik) ” مقاله مربوطه ما را نیز می توانید مطالعه کنید.

سرعت پایین بارگذاری بنرهای متحرک (GIF)

در بنرهای تبلیغاتی متحرک GIF، حجم بنر یکی از مهم ترین و اساسی ترین نکاتی است که باید به آن دقت داشته باشید. ما در تیم طراحی بنرساز به صورت تخصصی در زمینه طراحی بنر گیف فعالیت می کنیم و بنرهای طراحی شده توسط تیم ما حجم حجم استاندارد دارند.

استفاده از متن بدون خلاقیت

در صورتی که در بنر تبلیغاتی خود از متن های بدون استفاده از خلاقیت استفاده کرده باشید، قید بازدهی و فروش بالا از آن تبلیغات را بزنید!

یکی از مهم ترین عوامل در بازدهی بالای تبلیغات، استفاده از متن های خلاقانه در بنر می باشد تا کاربر را در نگاه اول جذب بنر تبلیغاتی کند.

برای پیدا کردن متن های تبلیغاتی خلاقانه می توانید از هوش مصنوعی Chatgpt استفاده کنید.

بی‌توجهی به برندینگ

در برخی بنرهای تبلیغاتی، المان های مربوط به برند دیده نمی شود! این کار باعث می شود تا کاربران دائمی برند شما را گم کنند یا کاربران جدید حس تکرار در آن ها به وجود نیاید.

در بهترین حالت برای رعایت برندینگ در بنرهای تبلیغاتی خود باید لوگو، رنگبندی سازمانی، فونت سازمانی و شعار خود را در همه بنرهای تبلیغاتی استفاده کنید.

عدم استفاده از فضای خالی در بنر

واقعا هنوز هم طراحان گرافیکی در سال 2024 وجود دارند که فضای خالی را در بنرهای تبلیغاتی و طرح های خود استفاده نکنند؟ در پاسخ باید بگوییم متاسفانه بله!

استفاده از فضای خالی در طراحی باعث ایجاد حس آرامش و راحتی در مخاطب می شود و همین موضوع باعث افزایش فروش و نرخ تبدیل تبلیغات خواهد شد.

در نهایت طراحی بنر تبلیغاتی، یک حرفه تخصصی می باشد و طراحی آن باید توسط متخصص آن انجام شود. ما در تیم طراحی بنرساز به صورت تخصصی در زمینه طراحی بنرهای تبلیغاتی و به خصوص بنرهای گیف متحرک فعالیت می کنیم.

با رعایت 10 نکته که در این مقاله برای شما شرح دادیم، می توانید بازدهی تبلیغات خود را تا چندین سطح بالاتر ببرید.

به زبان ساده یک بنر تبلیغاتی حرفه ای، باید همه این 10 مورد را در خود رعایت کرده باشد. خوشحال می شویم نظرات و انتقادات خود را زیر این پست با ما به اشتراک بگزارید.

Picture of فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *