کاهش حجم تصاویر PNG

کاهش حجم تصاویر PNG یکی از چالش هایی است که بسیاری از طراحان گرافیک با آن روبرو هستند.

امروز در این مقاله به شما روشی را آموزش می دهیم که بدون افت حتی ۱% از کیفیت تصاوریر ترنسپرنت PNG ، حجم آن ها را تا ۸۰% کم کنید. پس تا پایان مقاله همراه ما باشید.

تاینی پی ان جی

یکی از سایت های مشهوری که از هر طراح بپرسید، می شناسد سایت تاینی پی ان جی می باشد. کم کردن حجم فایل ها یکی از دغدغه های بزرگ طراحان می باشد ولی آن ها می توانند به راحتی دو نوع فرمت از عکس ها را در این سایت کم کنند. این سایت بر خلاف سایت های دیگر که کیفیت عکس را پایین می آورند این سایت این کار را انجام نمی دهد و این دلیل محبوبیت تاینی پی ان جی می باشد.اما شاید سوال پیش آید که در کجا ها حجم عکس را باید پایین آوریم این مورد در طراحی سایت بسیار مهم است ، عکس هایی که در سایت استفاده می شودند با توجه به کم بودن فضای ذخیره سایت باید حجم عکس ها پایین باشد تا فضای کمتری را از هاست اشغال کنند اینجاست که این سایت به درد شما خواهد خودر تا عکس های سایت خود را با کمترین حجم و بالاترین کیفیت در سایت آپلود کنید.

کاهش حجم با سایت Tiny Png

شما ره راحتی می توانید با ورود به سایت تاینی پی ان جی www.Tinypng.com که محیط کاربری بسیار آسانی هم دارد، تصویر خود را وارد کنید و پس از چند ثانیه، تصویر کم حجم شده را دانلود کنید! می توانید برای کاهش حجم حداکثر ۲۰ عکس در یک مرتبه آپلود کنید. البته اندازه تصویر نباید بیش از ۵ مگابایت باشد. پس از فشرده سازی می‌توانید تصاویر را در کامپیوتر خود دانلود کرده و یا آنها را در Dropbox ذخیره کنید.به همین راحتی!

کاهش حجم تصاویر PNG
Tiny Png

سایت tinypng

این سایت مزایاهای بسیار زیادی دارد که یکجا برای شما آورده ایم:

  • امکان آپلود تا ۲۰ فایل به‌صورت همزمان
  • امکان دانلود تصاویر بهینه‌سازی‌شده به‌صورت یکجا (ZIP) یا تکی
  • امکان ذخیره تصاویر نهایی در دراپ باکس
  • پشتیبانی از فایل‌های WebP
  • امکان آپلود فایل‌هایی با حجم تا ۵ مگابایت
  • امکان استفاده از پلاگین وردپرس TinyJPG
  • کاهش حجم چشمگیر در عین حفظ کیفیت تصویر

البته مانند هر سایت دیگری محدودیت هایی دارد مثلا برای تعداد فایل های بالا یا حجم بیشتر از ۵ مگا بایت باید اکانت پریمیوم را تهیه کنید تا از سایت استفاده کنید. و از بعضی از فرمت ها پشتیبانی نمی کند مانند گیف ولی خب با توجه به کاربرد زیاد فرمت های jpeg و png این مسئله از اهمیت زیادی برخوردار نیست.

کم کردن حجم png

پی ان جی یکی از پر کاربرد ترین فرمت ها می باشد، که در زمینه های مختلف طراحی کاربرد دارد، اما گاهی اوقات این فرمت ممکن است حجم بیشتر داشته باشد و باعث شود از بابت حجم دچار مشکل شوید ولی اصلا نگران نباشید چرا که سایت تاینی پی ان جی این مشکل را برای شما حل خواهد کرد و به راحتی فایل خود را با حجم کمتر بدون تغییر کیفیت استفاده کنید.

کاهش آنلاین حجم عکس

شما به راحتی می توانید با ورود به سایت Tiny Png که لینک آن را در بالا گذاشته ایم، به صورت نامحدود تصاویر خود را کم حجم کنید.

تصاویر PNG با سایز ۱۰۸۰*۱۰۸۰ به طور معمول حجم بالای ۱ مگابایتی دارند که برای استفاده در محیط وب اصلا مناسب نیست! شما می توانید با این روش تصاویر سایت خود را بهینه کنید.

روش های دیگر برای کاهش حجم تصاویر PNG

در ادامه به معرفی برخی سایت ها و روش های آنلاین دیگر نیز برای کاهش حجم تصاویر به شما معرفی می کنیم.

  1. سایت imageresizer
  2. وب‌سایت imagecompressor.com
  3.  استفاده از نرم‌افزار فتوشاپ
  4. نرم‌افزار لایت روم
  5. استفاده از ابزار paint

کاهش اندازه تصاویر با موبایل

  1. نرم‌افزار Photo Compress 2.0
  2. اپلیکیشن Photo and Picture Resizer
  3. اپلیکیشن Resize Me
  4. برنامه Photo Compress – Shrink Pics

کم کردن حجم عکس‌ها را می‌توان به کمک ابزارهای مختلفی انجام داد. اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید کیفیت عکس تبلیغاتی است. اگرچه کاهش اندازه عکس می‌تواند سرعت بارگذاری سایت را بهتر کند و عملکرد پیج‌تان را هم بهبود ببخشد اما بعضی از ابزارها هستند که کیفیت عکس را تغییر می‌دهند.

در چنین شرایطی باید به دنبال ابزارهایی باشید که در حین سادگی به شما کمک می‌کنند کیفیت عکس را حفظ کنید و از حجم آن‌ها را هم کم کنید.

منبع: سایت بنر ساز

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: