مهم ترین تفاوت بنر و پوستر چیست؟

مهم ترین تفاوت بنر و پوستر چیست؟ |بنرها در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا ابعاد آن‌ها بزرگ‌تر می باشد.

مهم ترین تفاوت بنر و پوستر را در این مقاله از سایت “ بنرساز ” بررسی خواهیم کرد: امروزه از ابزار مختلفی برای تبلیغ خدمات و محصولات استفاده می کنند. دو نوع از این ابزارها شامل بنرها و پوسترهای مختلف می باشد.  پوسترها از کاغذ چاپی ساخته شده و برای چسباندن به دیوارها یا سایر سطوح عمودی طراحی می‌شوند. بنرها از وینیل ساخته شده و طراحی آن‌ها به گونه‌ای است که از یک مکان بلند آویزان می شوند. این اصلی‌ترین تفاوت پوستر و بنر است. در ادامه این مقاله، به سایر تفاوت‌های این دو رسانه خواهیم پرداخت:

مهم ترین تفاوت بنر و پوستر

  • اولین تفاوت بین بنر وپوستر در ابعاد آنهاست. در اغلب موارد پوسترها ابعادی نهایتا تا سایز A2 دارند ولی طول یک بنر می‌تواند از چند متر هم تجاوز کند. بنرها و پوسترها را می توان از نظر جنس چاپ نیز از هم تفکیک کرد. پوستر ها معمولا بر روی کاغذ چاپ می شوند. اما در چاپ بنر از ابزار صنعتی مقاوم‌تر و ضخیم‌تری استفاده می‌شود.

  • تفاوت دیگر این است که شاید بتوان محتوا را اصلی‌ترین تفاوت یک پوستر با بنر تبلیغاتی دانست. در جایی که پوسترها ابزار مناسبی برای اطلاع رسانی مثلا در مورد زمان و مکان یک رویداد هستند، بنرها با توضیحات کمتر و جلوه بصری قوی‌تر در برندینگ و جلب توجه عموم مهارت بیشتری دارند.


  • چاپ بنر از اقلام چاپ، در ابعاد بزرگتر و با جنس ضخیم تر نسبت به چاپ کاغذی بوده که استفاده از آن اغلب در سازه‌های نمایشگاهی و یا با کاربرد محیطی با هدف انتقال سریع یک پیغام صورت می‌گیرد. با توجه به کاربردهای وسیع تبلیغات بنری، احتمالاً این روش را در کمپین تبلیغاتی و بازاریابی خود، نیاز خواهید داشت.

برای اطلاع از قیمت و هزینه طراحی بنر چاپی، می‌توانید مقاله مربوط به ” هزینه طراحی بنر چاپی ” را مطالعه کنید!

تفاوت پوستر و بنر از نظر محتوا

اساسی‌ترین فرق بنر و پوستر، محتوایی است که باید به مخاطب انتقال دهند. همانطور که گفته شد، پوسترها بیشتر برای اطلاع‌رسانی درباره رویدادهای مهم مانند: نمایشگاه، کنسرت، تئاتر و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرند و بازده بسیار خوبی نیز به دنبال دارند. این در حالی است که بنرها در پروژه‌های برندینگ بزرگ تبلیغاتی کاربرد داشته و محتوای آن‌ها معمولاً با پوسترها متفاوت است. از آنجا که بنرها برای تبلیغ مورد استفاده واقع می‌شوند، زیبایی و جذابیت بصری آن‌ها حائز اهمیت بسیار زیادی است و باید توانایی جذب مشتریان و شناساندن برند به آن‌ها را داشته باشد.

تفاوت پوستر و بنر از نظر ابعاد

ابعاد نیز یک تفاوت پوستر و بنر است که موجب تمایز بین این دو می‌شود. ابعاد پوسترها و بنرها باید با توجه به نوع محتوا و سبک تبلیغات انتخاب شود، اما به طور معمول ابعاد استاندارد برای چاپ پوستر عبارتند از:

  • ۴۲۰*۵۹۴ میلی‌متر (A2)
  • ۲۹۷*۴۲۰ میلی‌متر (A3)
  • ۲۱۰*۲۹۷ میلی‌متر (A4)

بنر نیز در دو سایز زیر چاپ می‌شود که هر دو مستطیل‌شکل هستند:

  • ۷۲۸*۹۰ (بزرگ و افقی)
  • ۴۰۰*۶۰۰ (متوسط و عمودی)

تفاوت پوستر و بنر از نظر محل نصب

همانطور که گفتیم، بنر و پوستر هرکدام برای اطلاع‌رسانی موارد مختلفی به کار می‌روند و در صورت نصب در مکان مناسب، می‌توانند بازده بسیار بالایی را به دنبال داشته باشند و نقش مثبتی در پیشرفت کسب و کار ایفا کنند. به صورت کلی، بنرها در فضای باز مورد استفاده قرار می‌گیرند، زیرا ابعاد آن‌ها بزرگ‌تر بوده، سطح وسیع‌تری از مخاطبان را پوشش می‌دهند و جنس آن‌ها برای قرار گرفتن در فضای باز مناسب‌تر است.

این در حالیست که پوسترها به دلیل ابعاد کوچک‌تر و نوع استفاده بهتر است در فضای باز نصب شوند، تا بهترین بازده را به دنبال داشته باشند.

مطالب پیشنهادی: سایز یا ابعاد پوستر

پوستر چیست؟

پوستر، یک کاغذ چاپی بزرگ است. هنگام طراحی پوسترها می‌توان از عناصر گرافیکی و متن استفاده کرد. این رسانه‌های چاپی به گونه‌ای طراحی می‌شوند که برای مخاطبان جذاب و آموزنده باشند. از آنجایی که پوسترها بر روی کاغذ چاپ می‌شوند، مقرون به صرفه هستند، اما در فضای باز دوام زیادی ندارند.

مهم ترین تفاوت بنر و پوستر

بیشترین کاربرد پوسترها چیست؟

پوسترها برای اهداف زیادی استفاده می‌شوند. بیشترین کاربرد آن‌ها به عنوان اطلاعیه یا تبلیغات است. آن‌ها می‌توانند یک رویداد، فیلم، تئاتر و … را تبلیغ کنند و همچنین توسط کسب و کارها برای تبلیغات محصولات یا خدمات آن‌ها استفاده شوند. پوسترها انواع مختلفی دارند، از جمله:

  • پوسترهای سیاسی (برای تبلیغات کاندیداها در زمان انتخابات و موارد مشابه)

  • پوسترهای فیلم (برای تبلیغ یک فیلم تازه اکران‌شده)

  • پوسترهای رویداد (برای تبلیغ کنسرت، مسابقات بوکس و غیره)

بنر چیست؟

بنر، نوار بلندی از پارچه یا وینیل است که یک شعار یا طرح روی آن چاپ می‌شود. بنرها بیشتر در تظاهرات یا راهپیمایی‌ها کاربرد داشته و یا در مکان‌های عمومی آویزان می‌شوند. علاوه‌بر این، شرکت‌ها برای بازاریابی محصولات و خدمات خود از بنر استفاده می‌کنند. در مقایسه با پوسترها، بنرها از نظر اندازه بسیار بزرگ‌تر هستند. اندازه آن‌ها مستطیل‌شکل بوده و بنرهایی که از جایی آویزان می‌شوند اغلب بلندتر هستند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: