قیمت طراحی تراکت تبلیغاتی

قیمت طراحی تراکت تبلیغاتی چگونه محاسبه می شود؟

قیمت طراحی تراکت تبلیغاتی چگونه تعیین می شود؟ چه عواملی در تعیین قیمت تراکت تبلیغاتی موثر می باشند؟ همانطور که می دانید تراکت ها یکی از ابزار مهم برای تبلیغات می باشند. با توجه به پیشرفت تکنولوژی و گسترش ابزار های آنلاین در بازاریابی دیجیتال، تراکت ها همچنان جایگاه خود را حفظ کرده و به عنوان یکی از ارزان ترین و موثرترین ابزار های تبلیغاتی به شمار می آیند. برای سفارش تراکت مهم ترین نکته ای باید در نظر بگیرید، قیمت آن است. هزینه طراحی تراکت، با توجه به نوع ابزار های مورد استفاده برای طراحی، جنس کاغذ، ابعاد، تعداد برگه های تراکت و … تعیین می شود.

در این مقاله از سایت “بنرساز” با ما همراه باشید، تا عوامل تعیین کننده قیمت طراحی تراکت تبلیغاتی را با یکدیگر بررسی کنیم:

قیمت طراحی تراکت تبلیغاتی چگونه تعیین می شود؟

قیمت طراحی تراکت با توجه به جنس تراکت و همچنین کیفیت چاپ تعیین می‌شود. میزان هزینه‌ای که برای ساخت تراکت یا همان فایل تبلیغاتی باید به طراح گرافیست پرداخت شود را هزینه طراحی تراکت می‌گویند. در قسمت زیر به موارد تعیین کننده تعرفه تراکت اشاره خواهیم کرد:

  • طراح تراکت
  • شرکت طراحی کننده
  • نوع طراحی تراکت
  • کیفیت کاغذ تراکت
  • اندازه تراکت
  • کیفیت رنگی تراکت
  • و…

تاثیر نوع طراحی در تعیین قیمت تراکت چیست؟

یکی از مهم ترین عوامل در تعیین قیمت و تعرفه طراحی تراکت، نوع دیزاین آن است. این هزینه با توجه به نوع طرح، پیچیدگی و سفارشی بودن کار تعیین می شود. تراکت‌ها ممکن است به صورت سیاه و سفید یا رنگی طراحی و چاپ شوند. طراحی یک تراکت سیاه و سفید نسبت به دیگر انواع تراکت ارزان‌تر است. تراکت‌های رنگی نیز خود به دو دسته تراکت‌های تک رنگ و تراکت‌های چند رنگ تقسیم بندی می‌شوند. بکار بردن رنگ‌های بیشتر در طراحی تراکت، جزئیات کار را افزایش داده و در نتیجه نه تنها هزینه چاپ تراکت افزایش می‌یابد، بلکه هزینه‌های مربوط به طراحی تراکت نیز بیشتر خواهد شد.

بیشتر بخوانید: سایز یا ابعاد تراکت

قیمت طراحی تراکت تبلیغاتی

عوامل موثر در تعیین قیمت طراحی تراکت تبلیغاتی

در این قسمت به برخی از این عوامل اشاره خواهیم کرد:

ابعاد تراکت

ابعاد تراکت‌ها با یکدیگر فرق می‌کند و به سفارش کارفرما بستگی دارد. هرچه ابعاد تراکت بزرگتر باشد، هزینه طراحی آن بیشتر خواهد بود.

طرح و رنگ انتخاب شده

اگر سفارش توسط کارفرما پیچیده باشد، باعث افزایش قیمت طراحی تراکت تبلیغاتی می‌شود. همچنین ممکن است مشتری طرح را بدون رنگ یا رنگی بخواهد که بر قیمت طراحی اثر خواهد گذاشت.

زمان مورد نیاز

نمونه های طراحی مختلف، زمان متفاوتی از طراح می‌گیرد. طرح‌های ساده‌تر به زمان کمتری نیاز دارند و هزینه کمتری خواهند داشت؛ اما انتخاب یک طرح خاص و منحصربه‌فرد باعث می‌شود طراح زمان بیشتری صرف انجام سفارش کند.

تعداد ویرایش

همه طراحان حداقل یک یا دو بار کار خود را ویرایش می‌کنند تا طرح نهایی مدنظر را تحویل دهند. طرح‌های پیچیده به ویرایش بیشتری احتیاج دارد که به دنبال آن افزایش هزینه را در بر خواهد داشت.

مهارت طراح

سفارش طراحی تراکت برای افراد کاربلد و با تجربه با توجه به مهارت های آن می تواند در تعیین قیمت طراحی تراکت تبلیغاتی  تاثیر بگذارد. هر چقدر طراح محصولات و خدمات شما را بهتر معرفی کند، در نتیجه هزینه طراحی گران تر می شود.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: