عنوان نویسی جذاب

عنوان نویسی جذاب

عنوان نویسی جذاب در نوشتن مقاله، نقش مهمی در جذب مخاطب و خلق محتوای بی نظیر دارد.  عنوان مقاله شامل تیتر هایی می باشد که در قسمت بالای مقاله ها نوشته می شود. نحوه نگارش آن می تواند نشان دهنده تبحر نویسنده باشد. یک عنوان جذاب می‌تواند مخاطبین سایت شما را چندین برابر کند. برای مهارت در عنوان نویسی جذاب، باید با تکنیک‌های آن آشنا باشید که در این مقاله از سایت “بنر ساز” مورد بحث قرار گرفته است.

عنوان نویسی جذاب چیست؟

عنوان نویسی جذاب یکی از مهم ترین مراحل در ایجاد یک محتوا و مقاله است. زمانیکه می خواهید در مورد موضوعی مقاله بنویسید، قبل از هرچیز باید برای آن عنوان جذابی انتخاب کنید. عنوان جذاب حتی از محتوای جذاب هم مهم‌تر هست. چراکه تا وقتی عنوان، نظر کاربر را جلب نکند، او را به خواندن محتوا تشویق نکرده و در نتیجه به مخاطب شما تبدیل نمی‌کند. عنوان یا تیتر بخشی از محتوا می باشد که در ابتدای مقاله، ویدئو، کتاب، مجلات، عکس و … دیده  می شود. در ادامه مطلب به اهمیت عنوان نویسی خواهیم پرداخت:

عنوان نویسی جذاب

عنوان جذاب برای تولید محتوا در سایت

برای اینکه بتوانیم عنوان مناسب و پر جذبی را برای محتوای خود بنویسیم ابتدا بهتر است به تاثیر عنوان نویسی در جذب مخاطب بپردازیم. همانطور که می دانید اولین موردی که در موتور های جست و جو بررسی می شود، عنوان مطلب و مقاله ی شماست. باید به این نکته توجه کنید که عنوان شما با متن اصلی ارتباط داشته باشد. این کار باعث بهبود سئو سایت می شود. عنوان نویسی در سایت با تگ h1 مشخص شده و در نتایج گوگل نمایش داده می‌شود. با استفاده از عنوان جذاب مخاطبان زیادی وارد سایت شده و با مشاهده سایر مطالب باعث افزایش ترافیک سایت شما می شوند.

اصول مهم در عنوان نویسی

بنابراین برای اینکه بتوانید کاربران اینترنت را به مشتری و مخاطب خود تبدیل کنید، بهتر است محتوایی ایجاد کنید که نیازهای مخاطبانتان را در برگیرد. در این قسمت به برخی از نکات و اصول مهم در زمینه عنوان نویسی جذاب اشاره خواهیم کرد:

  • در نوشتن عنوان باید تعادل را رعایت کنید. عنوان یک مقاله بهتر است مفهوم اصلی محتوا را به مخاطب منتقل کند. به همین دلیل نباید خیلی کوتاه یا بلند باشد.
  • باید به این نکته توجه کنید که مخاطب دوست دارد در کمترین زمان ممکن، اطلاعات مفیدی را کسب کند. به همین دلیل رعایت اصول ساده نویسی هم در عنوان و هم در محتوا بسیار مهم است. بهتر است از کلمات ساده و جذاب برای اینکار استفاده کنید.
  • از کلماتی برای عنوان استفاده کنید که حس ترس را در مخاطب ایجاد کند. در واقع با این کلمات به طور غیر مستقیم، مخاطبان را به مطالعه محتوای خود جذب می کنید. به عنوان مثال عبارات (اشتباهات رایج و یا کارهایی که از انجام دادن آن پشیمان خواهید شد) می تواند تاثیر زیادی در کلیک کردن مخاطب بر روی سایت شما داشته باشد.

تکنیک های عنوان نویسی جذاب برای مقاله

  • به یاد داشته باشید که در عناوین اصلی و زیر مجموعه از کلمات کلیدی استفاده کنید.
  • توجه کنید که از تکرار در عنوان پرهیز کنید. اگر مطالب شما زیاد است می توانید از عناوین مشابه در زیر عنوان استفاده کنید.
  • برای کنجکاو کردن مخاطبان از کلمات سوالی مانند چرا و چگونه استفاده کنید.
  • با کلمات و عباراتی مانند رایگان، حراج باور نکردنی، بدون هزینه و… می توانید باعث افزایش حس اعتماد مخاطبان خود شوید.
  • ارائه اعداد و اطلاعات درست مرتبط با موضوع نیز تاثیر زیادی در جلب توجه مخاطبان دارد.
  • کلماتی مثل (ترفند، آموزش، راه حل) نقش مهمی در کلیک کردن عنوان سایت دارد. چرا که بسیاری از افراد به دنبال راهکارهایی برای حل مشکلات خود هستند. این کلمات می توانند تاثیر زیادی در جذب آن ها داشته باشند.

نتیجه گیری

همانطور که به آن اشاره کردیم عنوان نویسی یکی از مهم ترین روش ها برای جذب مخاطب و بهبود سئو سایت می باشد. برای اینکه بتوان در این زمینه موفق شد باید اصول متن نویسی و کلمات کلیدی را رعایت کرد. مادر این مقاله سعی کردیم بخشی از مهم ترین تکنیک های عنوان نویسی را برای شما عزیزان بازگو کنیم.

بیشتر بخوانیم: اصول طراحی گرافیک وب سایت

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: