طراحی پشت کارت ویزیت و نکات مهم آن

طراحی پشت کارت ویزیت چه ویژگی هایی دارد؟ همانطور که می دانید کارت ویزیت یکی از محصولات بسیار مهم در زمینه تبلیغات، بازاریابی و جذب مشتریان است. به همین دلیل توجه به نوع طراحی و استفاده از موارد مهم در آن می تواند نقش مهمی در جذب کاربران داشته باشد. بسیاری از طراحان کارت ویزیت، فقط به طراحی جلوی کارت ویزیت اهمیت می دهند و از طراحی بی نقض برای پشت آن غافل می شوند. به همین دلیل قصد داریم در این مقاله از سایت “بنرساز” با نکات مهم در طراحی پشت کارت ویزیت بیشتر آشنا شویم.

طراحی پشت کارت ویزیت

کارت ویزیت ابزاری برای تبلیغات کسب و کار و ارائه اطلاعات مورد نیاز به مشتریان می باشد. از طریق این کارت ها، مشتریان می توانند از طریق راه های ارتباطی ذکر شده در کارت با شما در تماس باشند. به همین دلیل خلاقیت در طراحی و چاپ کارت ویزیت از نکات ضروری برای بازاریابی فردی و شرکتی شماست. لازم به ذکر است که کارت ویزیت علی رغم وسعت و ظاهر کوچک، بخش مهمی از اطلاعات ضروری در مورد نوع کسب و کار شما را به مشتریان ارائه می دهد. به همین دلیل رعایت اصول طراحی در قسمت جلو و پشت کارت ویزیت می تواند برند شما را به خوبی تبلیغ کند. قسمت جلویی کارت ویزیت جایی است که نام ، عنوان و اطلاعات تماس شما در آن نوشته می شود. در ادامه مطلب به نکات ضروری در طراحی پشت کارت ویزیت خواهیم پرداخت.

بیشتر بدانید: سایز استاندارد کارت ویزیت چقدر است؟

طراحی پشت کارت ویزیت

پشت کارت ویزیت چه بنویسیم؟

همانطور که در قسمت بالا ذکر شد، طراحی پشت کارت ویزیت همانند قسمت جلویی آن، از اهمیت ویژه ای برخوردار است. برای این منظور بایستی به موارد زیر دقت کافی به عمل آید:

  • انتخاب تصاویر مرتبط برای معرفی کسب و کار
  • ارائه پیشنهادات و تخفیفات برای جلب توجه مشتریان
  • ارائه فهرست خدمات و محصولات
  • درج اطلاعات ضروری شرکت
  • درج کد QR و آدرس لینک

انتخاب تصاویر

یکی از مهم‌ترین نکاتی که باید برای طراحی پشت کارت‌ ویزیت در نظر داشته باشید توجه به خلاقیت در انتخاب تصاویر است.
شما می‌توانید بخشی از اطلاعات مربوط به کسب‌ و کار خود را در این کارت‌ها طراحی کنید. برای نمونه، تصاویر نمونه کارهای موفق خود را برای پشت این کارت‌ها در نظر بگیرید.
در واقع از آن‌ جایی‌ که این کارت به‌ عنوان یک ابزار بازاریابی برای کسب و کار شما عمل می‌کند پس باید یک تصویر کلی از کسب‌ و کار خود را به مخاطبان انتقال دهید. به همین دلیل استفاده از تصاویر نمونه کار، گزینه بسیار مناسب و کاربردی است.

شما می توانید از عکس ها و تصاویر شخصی خود نیز برای این منظور استفاده کنید. این اقدام می تواند به صورت خلاقانه ، کارت ویزیت شما را منحصر به فرد کرده و تاثیر بالایی در جذب مشتری داشته باشد.

ارائه پیشنهادات و تخفیفات ویژه

اگر برای مشتریان و مخاطبان خود تخفیف خاصی را در نظر گرفته اید می توانید شانس خود را برای رونق کسب و کار خود افزایش دهید. با استفاده از این روش در طراحی پشت کارت ویزیت، نظر مشتریان به پیشنهادات ویژه شما جلب شده و کسب و کار شما به افراد زیادی معرفی می گردد.

ارائه فهرست خدمات و محصولات

شما می توانید در طراحی پشت کارت ویزیت خود برای معرفی و فهرست خدمات یا محصولات خود استفاده کنید. در نتیجه مشتری از نوع محصولات شما مطلع می شوند. اما باید بدانید که کارت ویزیت خود را شلوغ نکنید. چرا که باعث می شود تا ذهن مخاطبان درگیر شود.

درج کد QR و آدرس لینک

یکی از مهم ترین اهداف صاحبان کسب و کار، جذب مشتریان هدف است. برای این منظور می توان از لینک ها یا کد QR استفاده کنید. این روش برای انتقال افراد به صفحات اینترنتی و یا حتی شبکه‌های اجتماعی شما می تواند مناسب باشد.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: