طراحی موشن گرافیک

نکاتی برای طراحی موشن گرافیک های جذاب

طراحی موشن گرافیک های جذاب یکی از مهم ترین نکاتی است که برای جذب مخاطب در قالب ویدیو و فیلم های تبلیغاتی کوتاه مورد توجه طراحان قرار گرفته است. موشن گرافیک شامل محتوای متحرک همراه با متن است که در پروژه های چند رسانه ای کاربرد های زیادی دارد. در ادامه مطلب به نکات مهم در طراحی موشن گرافیک های جذاب و انواع آن، می پردازیم:

موشن گرافیک چیست؟

موشن گرافیک در لغت به معنای پویا است و شامل ویدیو ها و فیلم هایی است که محتوای مورد نظر را به صورت پویا و متحرک به مخاطب منتقل می کند. از این ابزار می توان برای تبلیغات و جلب توجه مخاطب استفاده کرد. انتقال محتوا با موشن گرافیک می تواند تاثیر زیادی در انتقال پیام به مخاطب در کمترین زمان داشته باشد. این روش می تواند در قالب لوگو برای معرفی برند نیز استفاده شود و به صورت آنلاین و آفلاین در سایت یا نرم افزارهای مختلف قرار بگیرد.

انواع موشن گرافیک

موشن گرافیک در انواع مختلف می تواند طراحی شود که در ادامه مطلب به آن اشاره می کنیم:

  • ویدیو موشن

در این ابزار از طرح های گرافیکی مختلف در ویدیو های واقعی استفاده می شود. ویدیو موشن به دلیل جذابیت زیادی که در انتقال محتوا به مخاطب ارائه می دهد، می تواند در بهبود سئوی سایت و افزایش ورودی آن تاثیر گذار باشد. همچنین برای ارائه اطلاعات عمومی، مدارک و … مورد استفاده قرار می گیرد.

  • استاپ موشن

در این نوع از موشن گرافیک، از اشیای واقعی عکاسی می شود سپس با حرکت جزئی عکس ها و کنار هم قرار گرفتن تصاویر، ویدیو مورد نظر حاصل می شود. در این روش با استفاده از نرم افزار های مخصوص حرکات عکس ها را در مراحل مختلف ثبت می کنند.

  • ویدئورئال

در این نوع موشن گرافیک، فیلم برداری در فضای حقیقی انجام می شود و به جای طرح گرافیکی، از صدا برداری و تدوین در انتقال محتوا، سود می برند.

  • موشن گرافیک

تصاویر مورد استفاده در طراحی موشن گرافیک با استفاده از برنامه هایی مثل فتوشاپ و ایلاستریتور طراحی و خلق می شوند. صدا گذاری و حرکت تصاویر باعث ایجاد طراحی های جذاب در انتقال متن و محتوای مورد نظر می گردد.

  • اینفو موشن

در این روش برای نمایش محتوا از تکنیک های مخصوص اینفوگرافیگ استفاده می شود. اینفوگراف ها می توانند شامل جداول، نقشه ها، نمودار و متن ها باشند و در درک مسائل پیشرفته کمک شایانی به مخاطب می کنند.

کاربردهای موشن گرافیک چیست؟

  • یک راه سریع برای انتقال محتوای مورد نظر با استفاده از تصاویر متحرک و صداگذاری، موشن گرافی است.
  • از این روش برای نمایش ویدیو ها در ابتدای فیلم ها، تلویزیون، وب سایت ها و شبکه های اجتماعی استفاده می شود.
  • و همچنین در ساخت تیزر های تبلیغاتی و طراحی لوگو برای معرفی محصولات نیز از این روش بهره می برند.

نکات مهم برای طراحی موشن گرافیک

  • قبل از طراحی موشن گرافیک، اهداف خود را تعیین کرده و هزینه ساخت آن را مورد بررسی قرار دهید.
  • از وب سایت های مختلف برای ایده ها و سبک های جدید خود استفاده کنید.
  • نکات لازم برای جلب توجه مخاطب را در نظر گرفته و از ابزار های جذابی مثل موسیقی و پس زمینه های مناسب برای انتقال محتوای خود استفاده کنید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: