اهمیت انتخاب رنگ برند

انتخاب رنگ برند یکی از موضوعاتی است که برای همه کسب و کارها مهم و بسیار حیاتی است! امروز در این مقاله به اهمیت انتخاب رنگ برند خواهیم پرداخت.

حتما رنگ سازمانی داشته باشید!

برای شروع فعالیت در هر زمینه ای باید رنگ سازمانی و کد رنگی خاص برای خود داشته باشید. رنگ سازمانی نشان دهنده نظم و قدرت برند شما می باشد. رنگ سازمانی تاثیر بسیار زیادی در ذهن مخاطب شما قرار می دهد پس در انتخاب آن دقت بسیار زیادی کنید.

برای مثال رنگ سازمانی شرکت ایرانسل زرد، رایتل بنفش، همراه اول آبی و… می باشد.

بدون شک اگر یک بیلبورد زرد رنگ در خیابان ببینیم که فقط ۱ جمله در مورد سیم کارت و بسته های اینترنت نوشته باشد، حتی بدون وجود لوگو و آدرس سایت، همه می دانیم که این تبلیغات متعلق به شرکت ایرانسل می باشد.

 

رنگ سازمانی مرتبط انتخاب کنید

حتما توجه داشته باشید که رنگ سازمانی انتخابی شما مرتبط با نوع کسب و کار شما باشد! برای مثال برای رستوران ها و فست فود ها باید از رنگ های گرم مانند قرمز و نارنجی استفاده کرد.

یا در یک مثال دیگر باید برای رستوران ها و یا کسب و کارهای سنتی از رنگ های سرد فیروزه ای باید استفاده کنیم.

 

 

انتخاب رنگ پایه و مکمل

برای انتخاب رنگ سازمانی زیاد خود را سردرگم نکنید! در حرفه ای ترین صورت شما باید ۴ رنگ اصلی برای برند خود انتخاب کنید. دوتای آن ها که سفید و مشکی است و دوتای دیگر باید هم خوانی با یکدیگر داشته باشد.

البته لازم به ذکر است که شما می توانید علاوه بر سفید و سیاه فقط یک رنگ برای خود انتخاب کنید و نیاز به انتخاب رنگ دوم نیست!

 

اهمیت انتخاب رنگ در برندسازی

 

سخن نهایی انتخاب رنگ برند

در نهایت لازم به ذکر است که برای انتخاب رنگ برند هیچ قانون و قائده ای وجود ندارد، همه نکاتی که در این مقاله ذکر شد حاصل ۱۵ سال سابقه تبلیغات و دیجیتال مارکتینگ تیم طراحی بنرساز می باشد. حتما در انتخاب رنگ برای کسب و کار خود از روانشناسی رنگ ها نیز استفاده کنید.

در طراحی انواع بنرهای تبلیغاتی مانند طراحی بنر اینستاگرام و طراحی بنرهای سایت حتما می بایست باید از همین کد رنگی که انتخاب کرده اید استفاده کنید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مطالعه مقاله های مفید در زمینه تبلیغات، به ” صفحه اینستاگرام بنرساز ” حتما سر بزنید!

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: