اصول طراحی ساک دستی چیست؟

اصول طراحی ساک دستی را در این مقاله از سایت “بنر ساز” بررسی خواهیم کرد. ساک دستی یکی از مهم ترین ابزار ها برای امور تبلیغاتی و بازاریابی محصولات و برند شماست. چاپ ساک دستی برای هر کسب و کاری کاربردی بوده و استفاده از آن برای خرید و تبلیغات ضروری می باشد. در ادامه مطلب به بررسی جذب مشتری با استفاده از اصول طراحی ساک دستی اشاره خواهیم کرد.

اصول طراحی ساک دستی

برای طراحی ساک دستی بایستی به موارد زیر دقت کنید:

متن تبلیغاتی

یکی از مهم ترین اصول طراحی ساک دستی این است که از متن های جذاب و کوتاه برای جذب مشتریان استفاده کنید. سعی کنید متنی را در ساک دستی بنویسید که مورد توجه مخاطب قرار بگیرد. مانند شعار تبلیغاتی، لوگو، خدمات و آدرس.

فونت و سایز متن

موضوعی که شما باید به آن توجه کنید این است که افراد بسیاری قرار است با ساک دستی برند شما مواجه شوند، پس ساده و خوانایی آن، اولین اصلیست که در طراحی آن باید توجه فرمایید. همچنین اگر پیام مهمی می خواهید در متن آن قرار دهید، علاوه بر فونت ساده، باید سایزی برای آن انتخاب کنید که در فواصل دور هم قابل خواندن باشد و بتواند در کسری از ثانیه، پیام را انتقال دهد. توجه به فونت و خوانایی یکی از مهم ترین اصول طراحی ساک دستی است.

فایل چاپی

از اصول طراحی ساک دستی استفاده از سیستم رنگی آن CMYK  برای فایل چاپی می باشد. رزولوشن فایل مورد نظر می بایست حداقل ۳۰۰ پیکسل در اینچ باشد. اندازه ای که برای فایل در نظر گرفته اید، باید هم اندازه محصولتان باشد.

اصول طراحی ساک دستی چیست؟

رعایت فاصله طراحی

از آنجایی که فایل نهایی پس از چاپ با برش هایی مواجه می شود تا به ساک دستی مورد نظرتان تبدیل شود. برای آن که پس از برش، لوگو یا متن شما بریده نشود، ۵ الی ۱۰میلیمتر از هر طرف فاصله بگذارید و سپس اقدام به طراحی و چاپ ساک دستی کنید.

بیشتر بدانید: برای اطلاع از قیمت و هزینه طراحی ساک دستی توسط تیم طراحی بنرساز می توانید بر روی لینک کلیک کنید.

نکات مهم در طراحی ساک دستی

  • توجه داشته باشید که رنگ هایی که شما در صفحات نمایش گوشی، کامپیوتر و … مشاهده می کنید، با آنچه که روی ساک دستی چاپ خواهد شد، تفاوت هایی دارد.
  • کاغذهای مختلف، کیفیت های متفاوتی از هر رنگ را نمایش می دهند. به این موضوع هم توجه نمایید.
  • نوشته و علائمی که می خواهید به رنگ مشکی باشد، به صورت تک رنگK: 100% در نظر بگیرید.
  • زمانی که می خواهید روی بدنه اصلی ساک دستی طراحی کنید، حواستان به قسمت هایی که قرار است پانچ شود و بند ساک قرار بگیرد، باشد.
  • اگر نوشته ای دارید که روی لب برگردان ساک دستی قرار می گیرد، باید آن را وارونه بنویسید.

چگونه با ساک دستی، نظر مشتری را جلب کنیم؟

  • از مهم ترین اصول طراحی ساک دستی این است که تا جایی که امکان دارد، سعی کنید جنسی را انتخاب کنید که از مقاومت و ماندگاری بالایی برخوردار باشد. عمر بالای ساک دستی می تواند باعث شود تبلیغات شما وارد محیط های بیشتری شده و سال های بیشتری مورد استفاده قرار میگیرد.
  • از ساک دستی های شیک و مرتبط با کسب و کارتان استفاده کنید. استفاده از المان های تبلیغاتی چشم نواز و زیبا، ناخوداگاه در ذهن مخاطب تاثیر مثبتی می گذارد.
  • سعی کنید ساک دستی را به عنوان هدیه در اختیار مشتریان خود قرار دهید یا اگر محصول شما لاکچری و گران قیمت است، سعی کنید هزینه ای برای ساک دستی تان در نظر بگیرید که در مقابل کالایی که خریداری می شود، ناچیز باشد. این مورد در ماندگاری برند شما در ذهن مشتری خیلی کمک می کند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 2 میانگین: 5]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: