کال تو اکشن اینستاگرام

کال تو اکشن اینستاگرام چیست؟ نحوه ایجاد CTA اینستاگرام

کال تو اکشن اینستاگرام چه تاثیری در افزایش میزان فالوور دارد؟ همانطور که می دانید یکی از اصلی ترین و مهم ترین شبکه های مجازی که امروزه به عنوان یک کسب و کار و بیزنس شناخته می شود، اینستاگرام است. افراد مدت زمان زیادی را در این فضا گذرانده و به همین دلیل بسیاری از کارها به وسیله این شبکه اجتماعی به مردم معرفی می شود. در این مقاله از سایت “بنرساز” به اهمیت کال تو اکشن اینستاگرام و و شناخت الگوریتم های موثر برای این شبکه مجازی خواهیم پرداخت. پس تا انتهای مطالب با ما همراه باشید:

کال تو اکشن اینستاگرام چیست؟

برای ایجاد کسب و کار و افزایش فالوور، زمانی که اکانت خود را از حالت عادی به بیزنسی تغییر می دهید، بایستی به وسیله کال تو اکشن در پست ها و استوری های خود، افراد را به انجام کاری دعوت کنید. مفهوم کال تو اکشن(CTA) به معنی دعوت و فراخوانی است. این عمل اگر مطابق با الگوریتم های و قوانین اینستاگرام انجام بگیرد، می تواند نقش مهمی در افزایش بازدید پروفایل و تعداد فالوور داشته باشد.

کاربرد کال تو اکشن در اینستاگرام چیست؟

افراد پس از دیدن محتوای مورد نظر شما، ممکن است آن را لایک و ذخیره کرده و یا کامنت بگذارند. کال تو اکشن در واقع درخواستی است که صاحبان صفحات از مخاطبان خود دارند. CTA می‌تواند یک بخش از تبلیغات، محتوا و یا حتی بخشی از وب سایت افراد باشد که به شکل‌های مختلف مانند تصویر، دکمه و یا لینک ارائه می‌شود. کال تو اکشن می تواند کاربرد های مختلفی داشته باشد. از مهم ترین آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • به اشتراک گذاشتن پست یا استوری
  • کلیک بر روی لینک سایت
  • مطالعه مطالب
  • دانلود فایل
  • چت کردن
  • فالو کردن کسب و کار
  • کد تخفیف
  • تبلیغات اینستاگرامی
  • و …

کال تو اکشن اینستاگرام

نحوه ایجاد کال تو اکشن(CTA) در اینستاگرام

روش های متداولی برای ایجاد کال تو اکشن وجود دارد. توجه کنید که مخاطبان برای انجام هر کاری در اینستاگرام، به دنبال انگیزه کافی هستند. به همین دلیل محتوای متنی و تصویری شما باید به گونه ای طراحی شود که این انگیزه را در مخاطب ایجاد کند. شما می توانید در انتهای کپشن، اسلاید آخر پست و یا استوری آخر، مخاطب خود را به انجام کاری دعوت کنید. به عنوان مثال می توانید از آن ها بخواهید تا پست شما را با دوستانشان به اشتراک بگذارند. همچنین محتوای شما را ذخیره و لایک کنند.

روش‌های ایجاد کال تو اکشن اینستاگرام

کال تو اکشن ها در اینستاگرام می توانند به صورت موارد زیر باشند:

  • CTA بیو
  • CTA پروفایل
  • CTA دکمه تماس
  • CTA پست
  • CTA استوری
  • CTA لایو
  • CTA ریلز
  • CTA لینک
  • و …

از روش های کال تو اکشن می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزودن آدرس، شماره تلفن و راه های ارتباطی در قسمت بیو
  • افزودن لینک سایت یا ایمیل در قسمت پروفایل
  • تبلیغات اینستاگرامی و کار با اینفلوئنسرها
  • درج نحوه سفارش محصول و استفاده از خدمات در کپشن
  • ارائه کد تخفیف در استوری ها

بیشتر بدانیم: طراحی بنر اینستاگرام

مهمترین اصول ساخت کال تو اکشن

  • قبل از ساخت کال تو اکشن، هدف از آن را تعیین کنید.
  • نیاز مخاطبان خود را بررسی کنید.
  • موضوع محتوا باید با CTA مرتبط باشد.
  • به صورت مستقیم و با احترام با مخاطب خود ارتباط برقرار کنید.
  • احساس نیاز را در مخاطب ایجاد کنید.
  • می توانید از پاداش و جایزه برای انگیزه بیشتر مخاطبان خود استفاده کنید.
  • از محتوای چالش برانگیز استفاده کنید.
  • می توانید مخاطب خود را به سایت خود بکشانید و با ارائه کد تخفیف محصولات خود را بفروشید.
  • نتیجه مثبتی که از call to action دریافت کرده اید را با مخاطبان به اشتراک بگذارید.

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: