هشتگ با علامت # در کنار اعداد، کلمات و ایموجی قرار می گیرد و از محبوبیت بسیار زیادی برخوردار است؛ زیرا صاحبان کسب‌ و کارها با هشتگ گذاری بر روی محتوای خود می‌توانند مشتریان بیشتری را جذب کنند. البته استفاده بی رویه و نادرست از هشتگ ها می تواند به صفحات اینستاگرامی آسیب زده و توسط الگوریتم های اینستا جریمه شود. برای استفاده بهینه از هشتگ در اینستاگرام  نیاز است با نحوه کارکرد و کاربرد هشتگ آشنا شویم:

کاربرد هشتگ در اینستاگرام چیست؟

از هشتگ برای دسته‌بندی‌ یک محتوا استفاده می‌کنند که باعث می‌شود محتوای موردنظر توسط افراد دیگری که احتمالاً به این شکل از محتوا علاقه‌مندند، راحت‌تر پیدا شود. هشتگ‌ها قابل کلیک‌کردن هستند. هرکسی که روی یک هشتگ در اینستاگرام کلیک کند، وارد صفحۀ‌ جدیدی می‌شود که در آن تمامی پست‌هایی که شامل آن هشتگ هستند، برایش نمایش داده می‌شوند.

هشتگ‌ها‌ در اینستاگرام یکی از بهترین راه‌ها برای تعامل بیشتر با برند و صفحه شما هستند. به این معنا که وقتی شما از یک هشتگ استفاده می‌کنید، آن پست در صفحۀ مربوط به آن هشتگ قرار گرفته و نمایش داده می‌شود. به همین دلیل باعث می‌شود که افراد بیشتری محتوای شما را ببینند.

کاربرد هشتگ در اینستاگرام

نحوه استفاده از هشتگ در اینستاگرام چگونه است؟

در قسمت بالا با کاربرد هشتگ در اینستاگرام آشنا شدیم. در این قسمت می خواهیم نحوه استفاده صحیح از اینستاگرام را مورد بررسی قرار دهیم:

شما برای استفاده از هشتگ‌ها ابتدا باید نشانهٔ «#» را تایپ کنید و پس از آن عبارت مورد نظر خود را بنویسید. به خاطر داشته باشید که نباید بین کلمه‌هایی که بعد از «#» می‌نویسید، فاصله‌ای بیفتد؛ بنابراین از نیم‌فاصله یا «_» برای جدا کردن کلمه‌ها استفاده کنید. در اینجا چند نکته مهم در مورد استفاده از هشتگ در اینستاگرام  را مورد بررسی قرار داده ایم:

  • تعداد هشتگ های مناسبی که برای هر پست استفاده می کنید به نوع کسب و کار و حوزه فعالیت شما بستگی دارد. شما می توانید تا 30 هشتگ در یک پست معمولی و حداکثر 10 هشتگ در یک استوری قرار دهید.
  • هشتگ‌های خودتان را در کامنت‌ها پست نکنید.
  • از هشتگ اختصاصی در اینستاگرام فقط برای برندینگ و کمپین‌های تبلیغاتی استفاده کنید.
  • از هشتگ‌ها در تمام پست‌های خودتان استفاده نکنید؛ زیرا اینستاگرام به پست‌هایتان به چشم پست نامناسب (اسپم) نگاه می‌کند.
  • زیاده‌روی در استفادهٔ از هشتگ‌ها باعث می‌شود که ریچ و ایمپرشن پست‌هایتان به‌مرور زمان کاهش پیدا کند. فراموش نکنید که کاربران می‌توانند به اینستاگرام اطلاع دهند که پست‌های شما هیچ ربطی به هشتگی که استفاده کرده‌اید، ندارند.

اهمیت هشتگ در اینستاگرام

استفاده از هشتگ در اینستاگرام مزیت‌های فراوانی برای صاحبان کسب‌وکارها دارد. از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

بازدید پیج

با استفاده از هشتگ در اینستاگرام، کاربران با جست و جوی کلیدواژه مورد نظر خود می توانند پست های شما را بازدید کنند و با دنبال کردن هشتگ ها به محتوای مورد نظرخود دست پیدا کنند.

افزایش لایک و فالوور

محتوای با کیفیت می تواند باعث جذب کاربران در هشتگ های مرتبط شود. اینکار پیج شما را به افراد دیگر نمایش داده و منجر به افزایش لایک و فالوور در پیج می شود. از این راه شما قادر خواهید بود محصولات و نام تجاری خود را به کاربران جدید معرفی کنید.

افزایش فروش

اگر برخی از هشتگ های برتر اینستاگرام را در جای خود استفاده کرده و هنگام تبلیغ یکی از محصولات خود از هشتگ های خاص آن حوزه استفاده  کنید، می توانید توجه کاربرانی را که احتمالاً مورد مربوط به این محتوا را خریداری می کنند، جلب کنید. در نتیجه باعث افزایش فروش و درآمد خود شوید.

 

در آخر