نقش رنگ و تایپوگرافی در تبلیغات بنری

نقش رنگ و تایپوگرافی در تبلیغات بنری

نقش رنگ و تایپوگرافی در تبلیغات بنری چیست؟ چرا باید در طراحی بنر تبلیغاتی به رنگبندی و فونت های بنر توجه زیادی داشته باشیم؟
در این مقاله می‌خوانید:

تبلیغات بنری یکی از جذاب ترین و موثرترین روش های تبلیغات دیجیتال مارکتینگ می باشد. برای بازدهی بالای تبلیغات بنر تبلیغاتی شما باید حرفه ای طراحی شده باشد و در طراحی اصولی بنر تبلیغاتی نباید نقش رنگ و تایپوگرافی را نادیده بگیریم.

در این مقاله آموزشی در سایت بنرساز ، به صورت کامل و تخصصی به بررسی نقش رنگ و تایپوگرافی در تبلیغات بنری خواهیم پرداخت. تا انتهای این مقاله همراه ما باشید.

اهمیت رنگ در تبلیغات بنری

رنگ ها به صورت مستقیم می توانند روی احساسات و تصمیم گیری مخاطبان تاثیر بگذارند! یک رنگ می تواند حس و شور را در مخاطب برانگیخته کند و یا حس اعتماد و اطمینان را به آن القا کند.

در انتخاب رنگبندی برای طراحی بنر تبلیغاتی باید به نکات زیر توجه داشته باشیم:

  • ارتباط رنگ با برند ( رعایت رنگبندی سازمانی )
  • روانشناسی رنگ
  • زیبایی بصری و هماهنگی رنگ ها
  • کنتراست بالا برای جذب توجه

اهمیت رنگ در تبلیغات بنری

برای تاثیر گذاری بیشتر بنر تبلیغاتی در تبلیغات، باید اهمیت استفاده از رنگ ها را جدی بگیریم! این 4 مورد را رعایت کنید تا یک بنر تبلیغاتی حرفه ای داشته باشید.

ارتباط رنگ با برند

حتما در طراحی بنر تبلیغاتی خود از رنگبندی سازمانی استفاده کنید زیرا بیشترین تاثیر را در بلند مدت روی برندینگ شما خواهند داشت!

روانشناسی رنگ

حتما از روانشناسی رنگ ها برای بنرهای تبلیغاتی خود استفاده کنید! همانطور که می دانید هر رنگ روانشناسی مخصوص خود را دارد و می تواند روی بازدهی تبلیغات شما تاثیر بسیار زیادی داشته باشد.

زیبایی بصری و هماهنگی رنگ ها

یک طراح گرافیک حرفه ای، هنگام طراحی بنر تبلیغاتی اصولی، از رنگبندی های مکمل هم استفاده می کند تا علاوه بر هماهنگی رنگ ها، زیبایی بصری ویژه ای به کار شما ببخشد.

کنتراست بالا برای جذب توجه

توجه به کنتراست یکی دیگر از نکاتی است که اهمیت رنگ در تبلیغات بنری را بالا می برد. کنتراست رنگی بالا خوانایی را در بنر تبلیغاتی شما بالا می برد و همین موضوع باعث افزایش نرخ تبدیل تبلیغات شما خواهد شد.

اهمیت تایپوگرافی در بنر

تایپوگرافی و فونت ها، علاوه بر زیبایی بصری روی خوانایی یک بنر تبلیغاتی و بازدهی آن تاثیر ویژه ای دارد. فونت ها باید به گونه‌ای طراحی شوند که پیام را به سرعت و وضوح به مخاطب برسانند.

در انتخاب فونت و تایپو گرافی برای بنرهای تبلیغاتی به نکات زیر باید توجه داشته باشید!

  • انتخاب فونت مناسب
  • سایز و وزن فونت
  • عدم استفاده از چند فونت

اهمیت تایپوگرافی در بنر

در طراحی بنر تبلیغاتی به این 3 مورد حتما توجه داشته باشید چون در حرفه ای بودن بنر تبلیغاتی شما نقش زیادی خواهد گذاشت.

انتخاب فونت مناسب

فونت‌های خوانا و ساده در تبلیغات بنری ارجحیت دارند. استفاده از فونت‌های پیچیده یا غیرمعمول ممکن است توجه کاربر را جلب کند، اما خوانایی را کاهش می‌دهد.

برای مثال فونت های خانواده Iransansx و Iranyekan از جمله فونت های فارسی استاندارد برای طراحی بنر تبلیغاتی می باشند.

سایز و وزن فونت

اندازه و ضخامت فونت باید متناسب با اهمیت متن باشد. عنوان‌ها و پیام‌های کلیدی بهتر است با فونت بزرگ‌تر و ضخیم‌تر نمایش داده شوند.

عدم استفاده از چند فونت

به هیچ وجه در طراحی یک بنر، از 2 فونت استفاده نکنید! یکی از غیر حرفه ای ترین کارهایی که در سال 2024 یک طراحی گرافیک می تواند انجام دهد استفاده از چند فونت در یک پروژه طراحی و به خصوص بنر تبلیغاتی می باشد.

 

رنگ و تایپوگرافی دو عنصر بنیادین در طراحی تبلیغات بنری هستند که می‌توانند به‌طور مستقیم بر جذابیت و اثرگذاری آن تأثیر بگذارند. انتخاب مناسب رنگ‌ها و تایپوگرافی هماهنگ با پیام برند، علاوه بر جلب توجه، می‌تواند تجربه کاربری مثبت و به یاد ماندنی را به کاربران ارائه دهد. یک طراحی دقیق و حرفه‌ای نه تنها باعث افزایش کلیک‌ها و نرخ تبدیل می‌شود، بلکه به برندسازی و ایجاد ارتباط احساسی با مخاطب نیز کمک می‌کند.

Picture of فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *