نحوه ساختن تابش نور به عکس در فتوشاپ 

نحوه ساختن تابش نور به عکس در فتوشاپ 

ابزار های فتوشاپ بسیار عالی هستن برای بوجود اوردن منظر زیبا و دست نیافتنی. میتونیم ازایجاد اشعه  نور به عکس در فتوشاپ استفاده کنیم و تصاویر عالی و زنده ای داشته باشیم

برای آموزش های بیشتر از ” بنرساز ” روی لینک کلیک کنید.

چطوری درخشش نور به عکسمون بدیم 

در واقع اضافه کردن یک اشعه آفتاب در فتوشاپ بسیار آسان است. با باز کردن پرونده خود در فتوشاپ و ایجاد یک لایه جدید و خالی شروع کنید. قدم بعدی این است که تجزیه و تحلیل کنید که در کجا می خواهید شعله خورشید خود را قرار دهید و می خواهید چقدر اثر آن قوی باشد. در این حالت ، من می خواهم اشعه های آفتاب را در بالا و سمت راست تصویر قرار دهم و آن را بسیار بزرگ جلوه دهم. خورشید در آن موقعیت در حال غروب است اما من از نحوه ظاهر آن کاملاً راضی نیستم. می خواهم شعله ور و زنده تر باشد.

استفاده از ابزار براش برای ایجاد تابش نور در فتوشاپ

مرحله بعدی انتخاب Brush Tool با تیرگی ۱۰۰٪ است.

حتماً یک براش نرم را با سختی ۰٪ (برای تنظیم نرمی و سختی یک برس باید روی تصویر کلیک راست کنید

و گزینه دومی را کم و زیاد کنید) انتخاب کنید. من معمولاً دوست دارم رنگ خودم را از اشعه آفتاب انتخاب کنم ،

کد رنگی که استفاده می کنم # fd9424 است ، اما روش های مختلفی برای انتخاب رنگ برای اشعه آفتاب وجود دارد.

 

استفاده از ابزار Eye Dropper برای انتخاب رنگ مناسب از پس زمینه

می توانید از ابزار Eye Dropper استفاده کرده و رنگی را از تصویر انتخاب کنید

(رنگ انتخاب شده به طور خودکار در پالت شما تنظیم می شود).

یا بعد از اینکه اشعه را ایجاد کردید ، می توانید یک لایه تنظیم رنگ / اشباع ایجاد کنید

که فقط روی آن لایه تأثیر بگذارد و فقط در اطراف شعله بازی کنید تا رنگی را که دوست دارید پیدا کنید.

 

چطوری اشعه آفتاب بسازیم 

برای ایجاد اشعه خورشید ، اولین قدم ایجاد یک برس stroke است (فقط کافی است یک بار فشار دهید). مطمئن شوید که برس شما کاملاً بزرگ است. تاکنون تصویر شما باید چیزی شبیه به این باشد:

 

نحوه ساختن تابش نور به عکس در فتوشاپ 

مرحله بعدی ترکیب رنگی لایه فعلی شما است (لایه ای که دارای قلم مو است). حالت ترکیب پیش فرض NORMAL است ، باید آن را به Screen تغییر دهید. حالت ترکیبی Screen ، هر دو لایه را برعکس می کند ، آنها را چند برابر می کند و نتیجه را معکوس می کند. بعد از انجام این کار ، اشعه آفتاب شما روشن تر می شود و با آسمان در هم می آمیزد.

نحوه ایجاد تابش به عکس در فتوشاپ 

مرحله بعدی انتخاب لایه اشعه آفتاب و فشار دادن CTRL + T برای تغییر اندازه آن است. یک جعبه کوچک ظاهر می شود ، شما می توانید گوشه ها را بکشید تا بزرگتر شود. اینکه چقدر می خواهید آنرا بزرگ کنید ، بستگی به تصویر و اثر دلخواه شما دارد. اگر آن را خیلی بزرگ کنید ، سایه ها را روشن تر می کند و شعله آفتاب روی کل تصویر تأثیر می گذارد.

استفاده از ابزار برس بر روی یک لایه جدید بسیار مفید است زیرا شما کنترل روی آن کامل دارید. هر زمان که بخواهید می توانید با ایجاد لایه های تنظیم جدید که فقط روی آن لایه تأثیر می گذارد ، موقعیت ، رنگ ، روشنایی یا اشباع اشعه خود را تغییر دهید.

اگر فکر می کنید که اثر شما اگر خیلی قوی می باشد ، می توانید کدورت لایه را کاهش دهید ، اگر به اندازه کافی قوی نباشد ، می توانید لایه را کپی کنید. همیشه به یاد داشته باشید که این اثر باید ظریف باشد وگرنه کاملاً غیر واقعی به نظر می رسد. ما فقط در نظر داریم با در نظر گرفتن چگونگی کار نور صحنه ای را ایجاد کنیم.

.

نحوه ساختن تابش نور به عکس در فتوشاپ 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: