عوامل مؤثر بر کیفیت چاپ بنر چیست؟

در این مقاله می‌خوانید:

عوامل مؤثر بر کیفیت چاپ بنر را در این مقاله از سایت “بنرساز” بررسی خواهیم  کرد: چاپ بنر یکی از پرکاربردترین ابزارهای تبلیغات محیطی است که اغلب کسب و کارها و مشاغل به‌ دلیل مناسب بودن هزینه بنر و کیفیت عالی، برای اطلاع رسانی و معرفی محصولات و خدمات خود به مشتریان از آن استفاده می‌کنند. به همین دلیل قبل از چاپ باید با عوامل مؤثر بر کیفیت چاپ بنر آشنا شوید.

عوامل موثر برکیفیت چاپ بنر

بنرها در واقع صفحه های گرافیکی هستند که در اندازه های استانداردی موجودند و امکان چاپ روی آنها وجود دارد. این ابزار تبلیغاتی با توجه به محل نصب به دو نوع بنرهای بیرونی در سطح شهر و بنرهای فضای بسته تقسیم می شوند. البته اشکال آن ها متفاوت است و می توانند بر روی دیوار نصب شده یا بر روی استند قرار گیرند.

جنس بنر چاپی

استفاده از بنر خام با کیفیت می تواند تاثیر مستقیم و به سزایی در افزایش کیفیت چاپ داشته باشد، هرچه بافت بنر بالاتر باشد جنس آن بهتر، چاپ دقیق تر و شفافیت رنگ ها بیشتر خواهد بود. به علت نازک بودن بافت بنرهای زیر 10 انس، این بنرها آسیب پذیر بوده و چاپ روی آن بی کیفیت شده و دوام کمی خواهد داشت.

هد دستگاه چاپ بنر

یکی از مهم ترین عوامل موثر بر کیفیت چاپ بنر استفاده از یک دستگاه خوب و سالم با قطعات و مواد مصرفی با کیفیت به خصوص هد آن می باشد. استفاده از روغن مخصوص و آماده نگه داشتن هد با نظارت تکنسین حرفه ای دستگاه چاپ بنر می تواند تاثیر مستقیمی در تضمین سلامت دستگاه و ارائه چاپ باکیفیت داشته باشد.

عوامل مؤثر بر کیفیت چاپ بنر چیست؟

طرح چاپی

از عوامل موثر بر کیفیت چاپ بنر می توان به فرمت ها، اندازه و وضوح، رنگ، و غیره اشاره کرد. برای چاپ بنر باید طرح خود را در نرم افزار دستگاه چاپ بررسی کنیم و در صورت نیاز رنگ آن را کاهش یا افزایش دهیم. با استفاده از این قابلیت در دستگاه های چاپ بنر میتوان میزان پاشش رنگ را تنظیم کرد، تا دقیقا طرح مورد نظر چاپ شود و کیفیت آن افزایش یابد.

منظور از کیفیت بنر چیست؟

همان طور که می دانید، بنر هم مانند سایر ملزومات چاپ و تبلیغات محیطی باید از کیفیت لازم برخوردار باشد. منظور از کیفیت بنر، دوام و ماندگاری بالای آن برای استفاده در مدت طولانی است.

بیشتر بخوانید: جنس بنر چاپی را چگونه انتخاب کنیم؟

کیفیت بنرهای چاپی چگونه تعیین می شود؟

کیفیت بنر با توجه به موارد زیر تعیین می شود:

  • شرکت سازنده
  • کشور تولید کننده
  • مواد خام مصرفی

به‌ طور کلی بنرهای خارجی (چینی و کره‌ای) در مقایسه با بنرهای ایرانی از کیفیت بهتری برخوردار هستند. چون ماده خام مصرفی در آن درجه‌ یک است.

آیا کیفیت بنر با فرمت فایل آن ارتباط دارد؟

نوع طرح ارسالی و سفارش شما ربطی به کیفیت فایل چاپی ندارد. کارشناسان ما تمامی فایل‌های ارسالی را با بهترین کیفیت متریال، چاپ، رنگ جوهر و ماندگاری چاپ ارائه می‌دهند.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *