طراحی گرافیک پیج اینستاگرام

طراحی گرافیک پیج اینستاگرام چیست؟

در این مقاله می‌خوانید:

طراحی گرافیک پیج اینستاگرام شامل چه مواردی است؟ همانطور که می دانید، اپلیکیشن اینستاگرام، یک پلتفرم بصری بوده و بر پایه ظاهر فعالیت می کند. به همین دلیل اهمیت به نوع طراحی، سبک و ظاهر پیج، یکی از مهم ترین مواردی است که باعث رشد و توسعه فضای کاری شما می شود. در این مقاله از سایت “بنرساز” قصد داریم با اصول طراحی گرافیک پیج اینستاگرام بیشتر آشنا شویم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید:

طراحی گرافیک پیج اینستاگرام

طراحی گرافیک پیج اینستاگرام از نکات مهمی است که در مرحله اول راه اندازی پیج، باید به آن توجه کرد. گرافیک زیبا و جذاب باعث جلب توجه مخاطبان و افزایش میزان فالوور می شود. طراحی گرافیک اینستاگرام باعث ایجاد نظم و آرایش خاصی از محتوا برای پیج شما شدهو تاثیر مثبتی در ذهن افراد می گذارد. در ادامه مطلب با مراحل طراحی و نکات لازم جهت زیباسازی پیج بیشتر آشنا خواهیم شد.

مهم‌ترین و اولین چیزی که شما در طراحی گرافیک پیج باید رعایت کنید، ابعاد و سایز محتوا می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ” سایز ریلز اینستاگرام ” لطفا مقاله آموزشی مربوط را مطالعه کنید.

اهمیت طراحی گرافیک پیج

پیج اینستاگرام مانند ویترین مغازه در جذب مشتریان نقش مهمی دارد. کاربران مختلف از هر قشر و سنی به محض ورود به صفحه شما به نحوه چیدمان پست ها، تیترها و فونت ها، قالب و سبک محتوای شما توجه می کنند. به همین دلیل برای اینکه مخاطبان بیشتری به پیج شما اضافه شوند، بایستی دقت کافی را در طراحی پیج به خرج دهیم.

این شبکه اجتماعی ویژگی های زیادی برای ارائه خدمات، محصولات و … دارد. امروزه بسیاری از شرکت های بزرگ و کوچک از طریق صفحه ی اینستاگرام به رشد کسب و کار آنلاین خود می پردازند. به همین دلیل اینستاگرام به نوعی فضای رقابتی بین افراد به وجود آمده است. اما اینکه چطور در این شبکه اجتماعی به محبوبیت بالا برسید، نیازمند طراحی پیج اینستاگرام بر اساس اهداف کاری و محتوای مورد نظر شماست.

طراحی گرافیک پیج اینستاگرام

مراحل طراحی پیج اینستاگرام

برای اینکه بتوانیم صفحه اینستاگرام خود را مطابق با متد های روز دنیا طراحی کنیم، ابتدا باید علت اصلی راه اندازی پیج را بدانیم. چرا که برای کسب نتیجه مثبت و رشد کسب و کار آنلاین، توجه به نحوه مدیریت، ایده پردازی محتوا و بررسی نیاز ها و اهداف، بسیار حائز اهمیت است. به عنوان مثال برای بعضی از افراد، آگاهی از برند و برای برخی دیگر، افزایش فروش و فالوور مهم است. به همین دلیل شناخت اهداف پیج به رشد و طراحی آن کمک می کند. در این قسمت به مراحل طراحی گرافیک پیج اینستاگرام خواهیم پرداخت:

  • تعیین اهداف
  • بررسی بازار فروش
  • طراحی لوگو، تایپوگرافی و تصاویر
  • ایده پردازی و تولید محتوای مرتبط با موضوع پیج
  • استفاده از تم و رنگ مشخص سازمانی
  • استفاده از قالب برای پست و ریلز
  • ساخت تیزر ها و پست های ویدیویی
  • طراحی قالب استوری و هایلات

تاثیر طراحی قالب اینستاگرام بر فروش محصولات

همانطور که در مطالب بالا به آن اشاره کردیم، برای جذب بیشتر مشتریان از طریق پلتفرم آنلاین اینستاگرام، توجه به نوع طراحی گرافیک پیج آن بسیار مهم است. ایجاد نظم و چیدمان مناسب باعث می شود، افراد زمان بیشتری را برای بازدید از پیج شما بگذارند، در نتیجه تعامل و میزان فالوور افزایش می یابد. با افزایش تعداد افراد دنبال کننده، فروش محصولات بیشتر شده و برند شما محبوبیت بالایی کسب می کند.

در آخر

تا اینجا با اهمیت طراحی گرافیک پیج اینستاگرام آشنا شده و تاثیر آن در جذب مخاطب را متوجه شدیم. در مطالب بعدی با روند طراحی پیج اینستاگرام بیشتر آشنا خواهیم شد.

 شما عزیزان می توانید جهت ” طراحی بنر اینستاگرام” خود به صورت حرفه ای با تیم متخصص بنرساز در ارتباط باشید.

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
هادی سیفی
هادی سیفی
هادی سیفی متولد خرداد ماه سال 1374 با مدرک کارشناسی ارشد زبان و ادبیات انگلیسی از سال 1400 در زمینه طراحی گرافیک و مقاله نویسی فعالیت خود را آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *