طراحی کاراکتر

آموزش طراحی کاراکتر بصورت مرحله به مرحله

طراحی کاراکتر : شیوه ایست که بعد از شخصیت پردازی صورت می گیرد و شامل تعریف کاراکتر از طریق ویژگی های ظاهری آن می باشد.باید کاراکتر ها را چه انسانی باشند و یا غیر انسانی، تا بصورت تخیلی در نظر گرفت.

آموزش طراحی کاراکتر چیست 

 

کاراکتر های کارتونی و انیمیشنی مواردی هستند که ماهمیشه و از دوران کودکی به آنها علاقه داشتیم.
آنها مهیج، غیر قابل پیش بینی، و غیر واقعی هستند و ما با وابستگی به این شخصیت های کارتونی کودکی را سپری کرده ایم و در واقع آنها هیچ گاه بطور کامل از قلب و روح ما حذف نمی شوند. بنابراین طراحی کاراکتر خوب نشان دهندۀ این است که طراحی شما باید به گونه ای باشد که افراد با آن ارتباط برقرار کنند و جذبش شوند.
موضوع اصلی ارتباط برقرار کردن با آن شخصیت ها است که می تواند از روش صحبت کردن، راه رفتن، و یا نحوهی شادی کردن آن شخصیت ناشی شود. طراحی کاراکتر باید منجر به تولید شخصیت های به یاد ماندنی و جذاب شود، حال اینکه شخصیت ها منفی باشد یا مثبت، شاد باشد یا ناراحت باشد.

تفاوت های بین طراحی کارتون ها و طراحی بازی ها در چیست؟

 

نکته اول، دربرگیرنده ی شکل ساده است که در اولین نگاه قابل تشخیص باشد.
نکته دوم، پیچیدگی بیشتر است که توانایی نشان دادنِ رندر کنسول را مشخص می کند.

طراحی پیچیدۀ آثار برای مفهوم های هنری و بازی های کارتی بسیار حائز اهمیت است.

اصول اولیۀ آموزش طراحی کاراکتر 

 

با در نظر گرفتن این موضوع که شخصیت های کارتونی باید طراحی شوند و بطور یکدفعه تولید نمی شوند.

عملکرد در زمینه طراحی کاراکتر

 

یکی از نظرات رایج در طراحی کاراکتر این است که محتوا باید در جهتِ عملکرد باشد و این امر در تمامی زمینه های مربوط به طراحی شخصیت بکار میرود.
یک شخصیت با فُرمی منطقی و قابل درک، آسانتر وارد ذهن افراد می شود. سایه های ساده مانند دایره یا بیضی اغلب بعنوان فرم اصلی برای شخصیت ها بکار می روند زیرا قابلیت تطابق دارند.
سادگی در طراحی شکل کلی شخصیت نیز مهم است. وقتی شخصیت را از جهات دیگر میبینید و مورد بررسی قرار می دهید، تمامی ویژگی های شخصیت تغییر می کند و باید مقیاس ها و معیار های دیگری را در نظر بگیرید.

هویت

 

هویت یک شخصیت شامل جنبه های مختلفی می شود اما بخش مهمی از آن ناشی از ویژگی های ظاهری شخصیت می شود زیرا ظاهر چیزی است که در مرحله نخست مورد توجه قرار میگیرد.
با توجه به شخصیت شما می توانید از ویژگی های اغراق شده نیز استفاده کنید.
بعنوان مثال، شخصیتهای چاق داری بامزگی هستند، زیرا بطور کلی این ویژگی در ذهن ما مربوط به کودکان است. چشمان بزرگ که نزدیک به هم طراحی می شوند نیز باعث تقویت این ویژگی می شوند. زاویه های تیز و سخت با صورت های لاغر مطابقت دارند.

هر طراحی کاراکتر که بخواهید، همیشه به هویت او در رابطه با ویژگی هایش بیاندیشید.
مورد مهم دیگر این است که برخی از طراحان در زمان بوجود آوردن یک شخصیت، عملکرد او را فراموش می کنند. اجازه دهید شخصیت شما کاری انجام دهد، حرکت کند و ویژگی های ظاهری داشته باشد و یا یک ژست منحصر بفرد خود را داشته باشد.
این عوامل باعث هویت بخشیدن به کاراکتر می شوند.

سبک یا زیبایی شناسی در طراحی کاراکتر

 

نکته ای که موجب موفقیت و یا شکست در طراحی کاراکتر می شود، سبک و یا زیبایی شناسی کلی یک شخصیت است.
با توجه به مواردی که قبلا گفتیم، اشکال ساده را می توان در مرحلۀ اول طراحی مورد استفاده قرار داد و بعد سبک مخصوص به هر شخصیت را طراحی کرد.
تضاد بین شکل، فرم، و نسبت راه مناسبی برای تعادل بین اشکال است و موجب جذابیت بیشتر شخصیت می شود.

مواردی که باید درباره ی  آموزش طراحی کاراکتر بدانیم

 

یک برگه بردارید و ویژگی های روانشناختی و رفتاری که تمایل دارید شخصیت تان داشته باشد را بنویسید.
اگر شخصیت مال شما نیست ولی شما توصیفاتی از نویسنده دریافت کرده اید، بهتر هم هست.

_ باید شخصیت را به نسبتِ محل نمایش قرار دادن آن نشان داده می شود و همینطور مخاطبِ مرتبط با موضوع نمایش، مورد بررسی قرار دهید.
طراحی را ساده انجام دهید تا در یک رسانۀ کوچک قابل نمایش باشد. در مورد رسانه های بزرگتر مخصوصا وقتی در مورد بچه ها باشد، می توانید از طرح های ساختاریافته تر، رنگ های روشن تر، و غیره استفاده کنید.
در کل، طراحی باید استوار و مورد پسند باشد تا برای مخاطبینش جالب باشد.

_برای طراحی اولیه میتوانید، از محیط پیرامون خود مانند مجله های مُد، شخصیت های واقعی، و غیره ایده بگیرید.
از طرح های روال شروع کنید و کم کم پیشرفت کنید. مواردی را به طراحی خود اضافه یا از آن حذف کنید.

_ در کارتون ها، ثباتِ یک خط باید در مورد شخصیت اصلی انجام شود. از خطوط منحنی و مایل برای شخصیت های مثبت و مهربان استفاده کنید. از خطوط  خشن و تیز برای نشان دادن شخصیت های منفی استفاده کنید.

ممکن است لازم باشد کمی در ویژگی های ظاهری آنها کمی اغراق کنید که مربوط به ویژگی های ذهنی و رفتاری آنها می شود.

_ رنگ ها نیز بسیار مهم هستند. رنگ هایی مانند مشکی و بنفش برای نشان دادنِ شخصیت های منفی بکار می روند.
رنگ های روشن مانند سفید و صورتی برای شخصیت های مثبت کاربرد دارد.
برای شخصیتِ های قهرمانان از رنگ های زرد، قرمز یا آبی استفاده میشود.

طراحی کاراکتر تجاری

 

به عبارت دیگز، تعریفی که ویکیپدیا ازطراحی کاراکتر تجاری می دهد این است ” فرآیند تولید و بکارگیری از شخصیت برای ارتقا و یا انتشار یک نهادِ تجاری از طریق طراحی.” طراحان از شخصیت ها در برنامه های تجاری استفاده می کنند زیرا این روش برای جلب افراد به سمت کالای مورد نظر جوابگو بوده است . با استفاده از شخصیت هایی که بخوبی طراحی و تصویر پردازی شده اند،
با استفاده از این کاراکتر ها میتوان  احساسات افراد را تحت تاثیر قرار داد و آنها جذبِ محصول و کالای مورد نظر شوند. شخصیت ها بسیار صمیمی هستند
و با تمامی گروه های سنی ارتباط برقرار می کنند. آنها توجه افراد را به خود جلب کرده و موجب می شوند محصولات شما بسیارهیجان انگیز و ویژه بنظر برسند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *