طراحی منوی غذای رستوران دیاکو ارومیه برای ثبت سفارش کلیک کنید یا با شماره ۰۹۲۱۴۵۷۳۸۷۶ تماس بگیرید طراحی منوی غذای رستوران دیاکو ارومیه طراحی منوی رستوران یک

طراحی منوی غذای رستوران دیاکو ارومیه

طراحی منوی غذای رستوران دیاکو ارومیه

برای ثبت سفارش از ” بنرساز ” روی لینک کلیک کنید.

یا با شماره ۰۹۲۱۴۵۷۳۸۷۶ تماس بگیرید

 

طراحی منوی غذای رستوران دیاکو ارومیه

طراحی منوی رستوران یک هنر ظریف و حساس است که به سادگی امکان رخ دادن خطا در آن وجود دارد و نیازمند درک صحیحی از نحوه برقراری تعادل میان همه عواملی که در آن نقش دارند می باشد . قبل از هر چیز باید این نکته را در نظر داشته باشید که منو باید در عین حال که جذاب است ساده، خوانا و قابل فهم باشد . یک منوی موفق همانند یک موسیقی خلق و خوی افراد را تحت تاثیر قرار می دهد و در این مورد بیشترین وظیفه بر دوش طراحی و تایپوگرافی است .

نکته حائز اهمیت دیگر این است که منوی شما باید زنده باشد .همانند آشپزخانه منو باید مرتباً چک شود و قابلیت تغییر و به روز رسانی را داشته باشد .

در ادامه این مقاله نکاتی را با شما به اشتراک می گذارم که بیشترین تأثیر را در طراحی منوی رستوران دارند و توجه به آن ها بسیار مهم است .
طراحی منوی رستوران
۱-متریال :

هیچ پاسخ ثابتی برای بهترین و مناسب ترین متریال برای منوی غذایی وجود ندارد . به خاطر داشته باشید که انتخاب جنس منو ارتباط زیادی به سبک رستوران شما دارد . مشتریان شما ، قبل از اینکه منوی شما را ببینند لوگوی شما، تبلیغاتتان و دکوراسیون شما را می بینند و یک بک گراند ذهنی از تم شما دارند .اگر رستوران شما یک تم رسمی دارد و یا یک فضای بسیار سطح بالا و درجه یک دارید ، چنانچه یک منوی کاغذی با طراحی ضعیف را به دست مشتری دهید ممکن است در ذهن وی شک و تردید نسبت به کیفیت غذاها ایجاد گردد و به شما توصیه می گردد از جنس های سخت و یا چرمی برای جلد منو استفاده کنید. هم چنین اگر شما یک کافه یا رستوران خیلی دوستانه و صمیمی دارید که می تواند به پاتوق خوبی برای جمع های دوستانه ، خانوادگی و حتی دانشجویی تبدیل گردد و می خواهید حس صمیمیت را به مشتری القا کنید ، چنانچه منویی مجلل با جلد سخت در اختیار مشتری قرار دهید ممکن است در مورد به صرفه بودن رستوران شما از نظر اقتصادی و انتخاب خود دچار تردید گردد .

۲-شناخت صحیح از غذاها :

اولین گام در طراحی منوی رستوران این است که بدانید هزینه تهیه هر کدام از غذاها چقدر است . این کار به شما این امکان را می دهد که به راحتی تعیین کنید که کدام آیتم ها سوددهی بیشتری دارند . موارد کم هزینه با سوددهی بالا باید در صدر لیستی قرار گیرند که باید در منوی شما برجسته باشد . هم چنین اگر برآورد صحیحی از میزان فروش این آیتم ها داشته باشید در نحوه قرار دادن آن ها در منوی خود درست تر تصمیم خواهید گرفت .
۳-چیدمان منو :

محل قرار گرفتن هر یک از آیتم های غذایی در منو در میزان فروش آن آیتم بسیار تأثیرگذار است . با توجه به نکته شماره ۲ شما باید لیست کاملی از اولویت های قرار گرفتن غذاها در منو داشته باشید . حال باید بدانید که چشم انسان ابتدا به کدام قسمت از صفحه می نگرد ؟

تحقیقات نشان میدهند که قسمت یک سوم بالایی صفحه و مرکز این قسمت اولین نقطه ای است که توجه چشم را جلب می کند و تمرکز شما برای قرار دادن مهم ترین اولویت های خود باید بر این نقطه باشد . دومین قسمتی که توجه چشم را به خود جلب می کند قسمت سمت راست بالای صفحه است یعنی دقیقا در راستای نقطه اول و سمت راست آن . و سومین قسمتی که توجه چشم را جلب می کند سمت چپ همین راستا است .این بک گراند ذهنی به شما کمک می کند که در طراحی منو هوشمندانه تر عمل کنید .

 

طراحی منوی غذای رستوران دیاکو ارومیه

 

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان
فرزام قلیزادگان، متولد دی ماه 1374 فارغ التحصیل رشته الکترونیک به عنوان مدیر سایت بنرساز فعالیت خود را در زمینه طراحی گرافیک از سال 1390 آغاز کرده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در این مقاله می‌خوانید: